- L’escola vetllarà i continuarà amb el treball sistemàtic establert, per assegurar uns mínims en les àrees i aspectes que ho requereixin.
- L’escola ajudarà l’alumne a l’adquisició d’unes competències bàsiques que li permetin adquirir una autonomia necessària per a l’aprenentatge i pel desenvolupament personal i social.
- L’escola intentarà evolucionar, tot procurant donar respostes imaginatives, actives i rigoroses en relació a les qüestions intel.lectuals, procedimentals, socials i personals que avui el nostre món ens planteja.
-
Els nens/es sónels principals protagonistes de la nostra tasca com a educadors. Caldrà fer sorgir i desenvolupar totes les seves capacitats, tot interactuant amb els altres companys (més grans, més petits o iguals), així com també adults de dins i de forade l’escola.
- L’escola afavorirà la curiositat dels nens/es, la creativitat,l’observació, l’activitat manipulativa, l’experimentació, la reflexió i el sentit crític per tal de desenvolupar habilitats i capacitats per transformar la informació en coneixement.
- Es tindran en compte els progressos de l’alumnat, atenent a la diversitat en els ritmes d’aprenentatge i a les adaptacions curriculars individuals, si s’escau.
- L’avaluació de l’alumnat serà contínua, amb l’observació sistemàtica i visió global del progrés dels seus aprenentatges.
- L’escola propiciarà una bona comunicació amb els pares pel que fa a l’educació i aprenentatges dels seus fills a través de :
- Reunions generals d’escola,
- Reunions generals per nivells,
- Informes individuals i les entrevistes personals.
|
- L’escola vetllarà i afavorirà el respecte i l’atenció a la diversitat delsalumnes, tant pel que fa a diferències de ritme d’aprenentatges comper a diferències personals i relacionals, ja sigui des d’un punt de vista físic, psíquic, ideològic, cultural, econòmic, social, per raó de sexe...
- L’escola motivarà els seus alumnes per afavorir un millor rendimentd’acord amb les seves capacitats, tot evitant lacompetitivitat o qualsevol discriminació.
|