Com ser còmics?
Cauhé Raspall, (Concepción) Imma
CEIP Nadal, C/ Eugeni
d’Ors 3 Sant Feliu de Llobregat
Tel. 936661878
Professora d’Infantil i Primària.
Resumen
Aquest treball pretén
iniciar al alumne en diferents tècniques i coneixements TIC. Sota el pretexts
de convertir-nos en còmic,
L’alumne haurà de cercar
imatges per Internet, a fer fotografies, a retocar-les, a aprendre a com
presentar-les.
Per poder arribar
aquí, haurà de aprendre a buscar amb cercadors. A fer fotografies, a retocar
fotografies, també a treballar per capes. I descobrir diferents
programes per
projectar els resultats o penjar-los a internet.
Introducció
Aquest treball està
pensat per que els alumnes coneguin les possibilitats, els procediments i
mecanismes que tenim quan ens posem davant un ordinador.
S’ha volgut trobar un
objectiu engrescador per motivar els alumnes i així poder anar tocant diferents
aspectes audiovisuals.
Desenvolupament
1)
Buscar el
còmic a Internet, millor la cara gran i de cara. Guardar-ho a la carpeta.
2)
Fer
fotografia, millor cara o perfil segons còmic triat.
Guardar-ho a la carpeta.
3)
Amb el
programa Paint Shop Pro, retallar la cara, millor
fer-ho amb l’opció punt per punt,
Guardar-la. Recordar canviar el nom de l’arxiu.
4)
Agafar la
imatge del còmic i la de la cara retallada.
( quan tenim cada imatge per separat, no podem veure en realitat si la
mida de la cara coincideix amb la mida del còmic)
Posar-nos sobre la cara i marcar “copiar”.
Posar-nos sobre el còmic i posar “pegar como nueva
capa”
Si no coincideix la mida:
Fer més gran el
còmic o fer més petita la cara:
“Imagen”
“Modificar
tamaño”
“Porcentaje del original”
(segons veiem posarem 30 o 40 o el que sigui...) i tornarem a provar
per si ho hem de tornar a modificar, esborrant la capa per l’opció
de capes tirar-la a les escombraries)
Si la cara està una mica girada, podem modificar-la amb:
“Imagen”
“Rotar” (marcant dreta o esquerra)
“Opció libre” i posant els graus necessaris.
5)
Si té
alguna cosa per sobre la cara, espasa, dit etc. Haurem de retallar-la, abans de
posar la nostra cara i fer:
“copiar i pegar”
como “nueva imagen” (aquesta ja es guardarà amb la mida correcta)
Fet això fem com he explicat abans, posem la nostra cara (com nova
capa) i després tornem a copiar l’element que ha de anar a sobre i
l’enganxem com a nova capa.
Tindrem doncs tres capes.
6)
Quant
estem d’acord amb com queda, marquem l’opció:
“capas”
“fusionar todas (aplastar)”
7)
Ara sols
queda dissimular el perímetre del que hem modificat,
segons sigui ho farem: amb el doble pinzell, amb el difuminador,
amb el pinzell agafant el color adient amb el compte gotes...
I ja estem convertits en còmic, ara depèn del que volem fer amb ell, jo
segons els alumnes vaig fer 4 coses diferents:
Presentació
dels resultats
Amb els alumnes de 4t.
Varem posar-nos al programa Macromedia Dreamweaver de fer
pàgines web.
Jo tenia
una taula feta i cada alumne/a posava
“insertar”
“objeto de imagen”
“imagen de sustitución”
I buscar la imatge original
I la imatge de substitució
Després posar el seu nom.
Es pot veure resultats
a les pàgines: http://www.xtec.cat/ceipnadal/lamostra/quarta.htm
http://www.xtec.cat/ceipnadal/lamostra/quartb.htm
Amb els alumnes de 5é.
Amb el mateix
programa, sols han posat a cada quadre de la taula una imatge.
La seva foto, la del
còmic triat i el còmic transformat.
Es pot veure resultats
a les pàgines:
http://www.xtec.cat/ceipnadal/lamostra/cinque.htm
http://www.xtec.cat/ceipnadal/lamostra/cinqueb.htm
Amb els alumnes de 6è A.
Hem fet una
presentació amb power point,
posant la nostra foto, una explicació o petit conte de per què es converteixen
en còmic,
la foto del còmic i
el resultat final, s’ha introduït algun efecte.
Es pot veure alguns
resultats:
http://www.xtec.cat/ceipnadal/Cicles/ciclesuperior/6a.htm
Amb els alumnes de 6è B.
S’ha fet la
presentació en studio8, semblant l’anterior
però fent servir les eines d’aquest programa.
Es
pot veure resultats a:
http://www.xtec.cat/ceipnadal/lamostra/participem.htm