Activitat 2: Extracció de música des d'una font analògica
45 minuts
Importarem música des d'una font analògica, com una cinta de cassette o un disc de vinil. Això ens permetreà immortalitzar la música gravada en aquests suports, ja que amb el temps i l'ús es van degradant. Seguirem aquests passos:

  1. Hem de connectar el reproductor (cassette o vinil) a la targeta de so. Per fer-ho necessitarem un cable jack pels dos extrems. Per un costat el connectarem a la sortida d'auriculars i per l'altra a l'entrada de linia analògica de la targeta de so. En el cas del tocadisc hi ha varies opcions però el millor es connectar-lo a un amplificador i des de la sortida d'auriculars d'aquest seguirem el mateix procediment que abans hem comentat.
  2. Obre l'Audacity i selecciona Entrada de línea a la font d'entrada.
  3. Posa un disc o posa en marxa el cassette i fes clic al botó gravar de l'Audacity.
  4. Intenta que el volum màxim de sortida no superi 0,6 o 0,7 i el d'entrada no sigui de 0. Juga amb aquests valors de manera que l'equalitzador gràfic es mantingui elevat, però que mai arribi al màxim. En aquest cas el so saturaria i s'escoltaria malament.
  5. Per eliminar el soroll típic d'aquests suports tens diverses eines al menú Efecto. Investiga les possibilitats.