PROJECTE QUIXOT Sant Quirze de Besora (Curs 2004-2005)

Hora del conte a la Biblioteca Pompeu Fabra. “la Batalla d’en Quixot i els molins màgics”. Dimecres 6 d'abril a dos quarts de sis de la tarda

Representacio teatral versió lliure del Quixot dirigida per l'entitat local El Centre com a acte final i eix de tot el projecte i que formarà part de la programació del MESTEATRE. Diumenge, 29 de maig a les sis de la tarda

Taller de teatre com activitat extraescolar gratuïta els mesos de març, abril i maig amb la participació d'alumnes de la SES Sant Quirze de Besora i del CEIP Segimon Comas.

Escola de pares i mares autòctons i immigrants, taller amb la finalitat de compartir idees i facilitar la integració a les famílies estrangeres organitzada per l'AMPA del CEIP Segimon Comas i patrocinat pel Consell Comarcal i la Regodoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Sant Quirze de Besora.

Exposició a la Casa de Cultura de les il·lustracions originals del llibre infantil "Les aventures de Don Quixot" del autors Joan Subirana -SUBI- i Anna Obiols.

Edició d’un punt de llibre a iniciativa de la biblioteca Pompeu Fabra de Sant Quirze en commemoració de l’any del llibre.

Activitats escolars del Ceip Segimon Comas

- Participació des de les àrees de música i Educació Física d'Educació Primària en les coreografies de la representació teatral del Quixot.
- Participació des de les activitats extraescolars de dibuix, teatre i música organitzades per l'AMPA del CEIP Segimon Comas
- Propostes pedagògiques a partir del llibre Les aventures d'en Quixot. Subi i Anna Obiols. 2 sessions a Cicle Inicial i una a Cicle Mitjà (per concretar)
- Motivació lectora a partir de lectures relacionades amb el Quixot als grups de lectura d'Educació Primària.
Cicle Inicial: Les aventures d'en Quixot. Subi i Anna Obiols.
Cicle Mitjà: El Quixot amb bicicleta. Enric Lluch. Editorial Bromera.
Cicle Superior: Motivació lectora en general de la commemoració i treball específic dins la programació de l'àrea de llengua castellana.
- Activitats plàstiques dins els tallers d'Educació Infantil i Cicle Inicial del 3r trimestre.
- Produccions informatitzades en els tallers TIC d'Educació Primària a partir dels personatges del Quixot.
- Guies de lectura, selecció de llibres i webs a la biblioteca Pompeu Fabra.
- Difusió de l'experiència en la publicació local El 855 i la revista escolar Xerraire i pàgines webs locals.
- Activitats escolars de la llar d’infants els Quirzets
- Elaboració i explicació d’una versió adaptada del Quixot amb titelles.
- Activitats escolars de la SES Sant Quirze de Besora
- Participació d’alguns alumnes a la representació teatral del Quixot a El Centre.

IMPLICACIÓ DEL PROJECTE
Idea i dinamització : Entitat local El Centre i el Ceip Segimon Comas, com a continuació del projecte Teatre a l’escola.
Col·laboracions : Biblioteca Pompeu Fabra, SES Sant Quirze de Besora, Llar d’infants Els Quirzets, AMPA del Ceip Segimon Comas, Ampa de la SES Sant Quirze.
Patrocinador : Ajuntament de Sant Quirze de Besora, Consell Comarcal d’Osona, Diputació de Barcelona i Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya