125è ANIVERSARI DEL TREN A SANT QUIRZE DE BESORA

El dimecres 20 d'octubre del 2004 hem celebrat el 125è aniversari de l'arribada del tren a Sant Quirze de Besora.
Al matí vam poder disfrutar d'un viatge en trenet fins l'estació de Sant Quirze de Besora on ens vam trobar tots els nens i nenes del centre i també els de l'escola de Montesquiu.

A la tarda el senyor Víctor Bordes ens va fer una xerrada sobre la importància que va tenir l'arribada del tren al nostre poble i els canvis socials i econòmics que es van produir.

Abans Sant Quirze estava molt tancat en si mateix per falta de comunicació.
Als principis on ara hi ha la via hi havia un camí que ens el van restaurar els romans.
El tren al principi estava pensat per a portar carbó, fusta, pedra i fins i tot ferro.
Els trens abans funcionaven amb vapor o sigui carbó i aigua i per això el màxim que podien portar era 10 vagons i a cada vagó 10 tones.
Quan el tren va arribar molts problemes ens va solucionar.
El 1900 van començar a fer trens per a passatgers.

AUTOR/A: Júlia Mendo Cullell
DATA: 3/11/2004