JOCS DE PARAULES Cicle Mitjà
Els de Cicle Mitjà també vam participar amb els jocs de paraules que ens va explicar en Miquel en una xerrada. Ens va anar explicant què era cada joc i en buscàvem exemples entre tots. Vam passar una estona molt divertida i vam aprendre a jugar amb les lletres de les paraules!
BIFRONTS: Que té dos fronts o cares, o sigui paraules que es poden llegir tant si es comença pel davant com pel darrere.
Exemples que hem trobat:
Mar-Ram, Llop-Poll, Res-Ser, Roc-Cor, Coll-Lloc, Arròs-Sorra, Sac-Cas, Amor-Roma, Os-So, Al-La,
Sort-Tros, Mos-Som, Moll-Llom, Sac-Cas, Suc-Cus.

ANAGRAMES: Transformació d'una paraula o d'una frase a una altra, canviant l'ordre de les seves lletres.
Exemples que hem trobat:
Amor-Mora, Marí-Raïm, Gremi-Regim, Taller-Retall, Presó-Repòs, Triple-Rèptil, Tresor-Nostre, Llop-poll,
Alegrar-Regalar, Padrí-Ràpid, Roma-Mora, Mar-Ram, Moll-Llom.

PALÍNDROMS: Paraules que són cap i cua.
Cuc , Pop , Ala .

ALFAGRAMES: Paraules que tenen les lletres per ordre alfabètic.
Exemples que hem trobat:
Adéu, dinou, llop, amor, deu, dos, nou, alt, fort, cel, mort, ell, agost, got, Gil, no.

CRONOGRAMES: Paraules formades per lletres que tenen valor com a xifres romanes (no totes els nostres exemples són xifres romanes correctes).
Exemples que hem trobat:
VICI, CIM, MIL, VI, LLI, XIC, CD, VIC, CLIC, CIVIL, CIVIC, DIC, DIVI, LLIM.

MONOVOCÀLIQUES: Paraules formades per una sola vocal que està repetida una o més vegades.
Exemples que hem trobat:
Aranya, alarma, casa, míssil, vaca, setembre, Àgata, Anna, abraçar, fondo, desembre, ferrer, caçar, indi, pessebre, pastanaga, efecte, arracada.

PENTAVOCÀLICS:Tenen cinc vocals per exemple:educacio.
Exemples que hem trobat:
Autopistes, geogràfiques, educació, Europaïsos, miraculosament, aiguotes, donosaure, mandonguilles.

ARA ÉS EL TEU TORN ... EN SAPS CAP MÉS?
Si vols ens les pots enviar a l'adreça electrònica de l'escola.