L'ESCOLA
LA REVISTA
ENLLAÇOS

SORTIDES DE CICLE MITJÀ, curs 2002-03

Un altre curs ha passat, ... i molt depressa! Per aquest motiu ens agradaria fer-vos un recull de les sortides que hem fet aquest curs els de cicle mitjà en forma de reportatge.

1r TRIMESTRE

ARTISTES MODERNISTES
El dia 21 d'octubre del 2002 vam anar a Barcelona a conèixer com va néixer la ciutat de Barcelona i el moviment modernista. Concretament vam estudiar i conèixer un arquitecte Modernista: Antoni Gaudí. Vam visitar el passeig de Gràcia on hi ha monuments importants com la Casa Batlló, i vam poder observar també la Pedrera, de formes molt originals i diferents. També vam saber que va fer la Sagrada Família, tot i que no la vam visitar. Després amb l'autocar vam anar al Parc Güell, un parc molt gran i amb una plaça central molt bonica amb una vista de bracelona genial. Si n'era d'inventor Gaudí.... Quina enveja!

LES CODINES
Això si que és una sortida! Els dies 13, 14 i 15 de novembre vam anar de colònies a la casa de les Codines a Sora. Allà vam estudiar els fenòmens atmosfèrics, els fruits de tardor, els bolets i vam posar en marxa el reciclatge de les deixalles . També vam tenir temps de jugar i divertir-nos, de fer actuacions molt divertides i de fer jocs de nit. Van ser unes colònies molt distretes.

TEATRE
Com cada any, l'AMPA ens va pagar l'entrada per anar a teatre a Torelló. Aquest any el 16 de gener vam veure un espectacle de dansa molt divertit que es deia "Tubs". Quatre personatges pujaven a dalt d'un terrat imaginari i convertien tot d'objectes ben senzills en històries plenes de color i moviment.

DIJOUS LLARDER

El 27 de febrer vam anar a la font de Sant Jordi a celebrar el Dijous Llarder. Hi vam anar tots els de primària, vam jugar a pilota, amb els gronxadors i a capturar cuques com per exemple escarabats de llum, milpeus,etc. A mitja tarda vam berenar: botifarra blanca, truita francesa, etc. Al final vam tornar tots caminant cap a l'escola i alguns nens i nenes van anar a natació.

TALLER DE PA

El dilluns, 3 de març, vam anar a la Universitat de Vic a fer un taller de pa. Hi havia dues monitores, una era l'Imma i l'altre la Núria. Ens vam repartir en dos grups, als primers ens van ensenyar un video on un nen i un flequer explicaven com es feia el pa. Després vam anar a fer peces de pa amb pasta de pa i en vam fer de diferents formes: de persona, de rosa, de cargol, de trena i de croisant. Aquestes figures que vam fer ens les vam poder emportar a casa i també ens van donar panets que ja estaven cuits i fets: un de xocolata i un de normal.Tornant de Vic vam visitar l'exposició del Carnaval de Terra Endins de Torellò, en motiu del 25è aniversari. l'exposició era al Teatre Cirviànum.

MUSEU DE LA PELL

El 14 de març vam anar al Museu de la Pell a Vic. Quan vam arribar al museu ens van separar en dos grups: un grup va començar treballant amb un taller de pell i el segon grup vam anar a fer un joc de pistes visitant i mirant els objectes del Museu.

PALAU DE LA MÚSICA

El 31 de març també vam anar al Palau de la Música de Barcelona a veure l'espectacle "l'Orquestra es presenta". Va ser molt divertit perquè diferents músics ens van anar presentant els diferents instruments que formen una orquestra. El més divertit va ser el senyor dels platerets perquè feia moltes pallassades. Quan vam sortir del Palau de la música vam mirar bé l'edifici perquè és modernista... Després vam anar cap a la zona del Maremàgnum a dinar i quan vam acabar vam donar un vol per la zona i vam veure un catamarà i com s'obria el pont perquè passés un vaixell de vela!
LA SORTIDA A ARENYS DE MAR

Arenys de Mar, poble mariner, ben comunicat, amb un port magnífic on hi ha barques de pesca i esportives...

Us agrada la descripció d'aquest poble? Doncs els de CM el passat dia 3 de juny vam fer la nostra última sortida a aquesta població tan bonica.

En arribar a Arenys, tot passant per la riera, vam esmorzar al davant de l'antiga factoria del Calisay. A continuació vam entrar a dintre de l'edifici a veure una obra de teatre de titelles titulada "EL peix d'or", ens vam fer un fart de riure amb la Rosa, la cridanera dona del pobre Manel.
Al sortir del teatre vam anar caminant pel passeig fins arribar al port, on ens esperava l'Huc, el nostre guia, que ens va portar a donar un vol amb golondrina. Durant el viatge ens anava explicant les coses que veiem del port (la llotja, la platja, l'escullera,...).
Llavors vam anar a dinar a la plaça "11 de setembre", sota l'ombra d'unes palmeres, ja que va començar a apretar fort, el sol.
Després d'una estona de jocs i de passejar per la vora de la platja i l'escullera, ens vam tornar a trobar amb l'Huc que ens fer una ruta turística pel port pesquer. Ens va explicar quin tipus de barques, xarxes, hams, etc. feien servir els pescadors, ens va ensenyar una màquina de gel (que l'utilitzen per conservar el peix pescat ). Al final vam anar a parar a dins mateix de la llotja, el lloc on els pescadors venen a subhasta el peix que han pescat. Nosaltres no vam ser-hi a temps de veure la subhasta, però ja tenien totes les caixes blaves amb el peix fresc a punt de vendre. Vam veure tot tipus de peixos i alguns encara es movien.
Però per mala sort ja s'havia fet l'hora de marxar, o sigui que vam pujar a l'autobús i cap a Sant Quirze falta gent...