L'ESCOLA
ENLLAÇOS

SORTIDA AL RIU, CICLE MITJÀ

VEGETACIÓ I DEIXALLES

El dia 20 de maig, els alumnes de 3r i 4t vam anar a treballar a la vora del riu Ter, al tros del nostre tram que tenim adoptat que és el tram de la Foradada. Ens va acompanyar un temps de sol, núvols i clarianes.
Quan vam arribar, vam treure les fitxes de treball i vam començar observant el riu i el seu voltant i dibuixant els quatre punts cardinals sobre el full amb l'ajut de la brúixola. El primer que vam poder veure és que el cabal del riu (quantitat d'aigua que baixa) era normal, fins i tot una mica més baix del que baixa habitualment en aquesta època de l'any (tot i que dos dies abans havia plogut).
A continuació, per grups, vam agafar una mica d'aigua amb una ampolla de plàstic i vam veure que era força neta i no feia olor. Després vam observar els dos marges del riu (el dret i l'esquerre), especialment el de l'esquerre on erem nosaltres.
Bàsicament vam veure i treballar la vegetació de ribera, o sigui els arbres i plantes que té el riu a les seves vores.Vam veure pollancres, oms, verns, freixes i salzes blancs. Vam observar la forma de l'arbre, les seves fulles i vam omplir algunes preguntes del pla de treball que teníem cada grup.

També vam aprofitar per veure les deixalles que hi havia a les vores del riu i les vam recollir amb guants de plàstic. Ens pensàvem que no n'hi haurien tantes com l'any passat, però encara hi vam trobar moltes ampolles, plàstics, fustes, llaunes, suro, etc.

En acabar vam tornar caminant cap a l'escola, i vam tenir temps per observar els arbres que havíem estudiat. Un cop a l'escola amb l'ajuda de la Núria Viñas vam assecar les fulles que vam agafar de mostra i en vam fer un petit herbari.
A continuació us mostrem algunes de les fulles dels arbres que vam trobar i assecar.