Famílies

Considerem el diàleg i la cooperació amb les famílies com una eina bàsica del procés educatiu i procurem, per tant, diversificar i facilitar els diferents canals de comunicació entre nosaltres.

Agenda:
cada alumne/a disposa d'una llibreta-agenda que és el lligam entre la família
i el tutor o la tutora i que s’utilitza per a qualsevol notificació.
A Educació Infantil el/la mestre/a revisa l'agenda diàriament. A Primària és l'alumne/a qui s'adreça a la persona tutora quan hi ha una notificació.

Entrevistes:
el tutor o la tutora manté com a mínim una entrevista amb la família al llarg del curs, que es concreta a partir de l'agenda. També aquesta pot demanar-la si ho creu convenient, utilitzant el mateix canal. Si es valora necessari un contacte més freqüent s'estableix la periodicitat de comú acord amb la família.
Amb les famílies de P3 o de nova matrícula, l'entrevista inicial es fa durant el mes de setembre.

Reunions:
la reunió d’inici de curs té lloc durant el mes d'octubre. A més a més, es fa una reunió amb les famílies de P3 abans de començar el curs escolar.
Durant el curs, d'acord amb les mestres del claustre i l'equip directiu, es podran convocar reunions sobre temes proposats.

Informes:
A Educació Infantil es dóna a les famílies un informe escrit a l’inici del segon trimestre i a final de curs. A Primària es dóna un informe escrit al finalitzar cada trimestre, que es retorna la primera setmana de l'inici del següent trimestre, per anar recollint les valoracions de tot el curs.

A més a més d’utilitzar aquests mitjans, les famílies poden fer arribar a l’escola les seves opinions, propostes... a través de les delegades i delegats de classe (mares i pares que actuen de lligam entre les famílies, l’escola i l’AMPA) o de les persones que les representen al Consell Escolar.

Hi ha també activitats que permeten a les famílies participar de la vida escolar: el/la protagonista i l’expert/a a Educació Infantil, el suport als tallers, les festes, la Comissió de les Bones Maneres (que fa propostes per treballar de manera coordinada a casa i a l’escola el respecte i el civisme), xerrades a l’alumnat sobre temes puntuals...

Enrera