FOMENT DE LA LECTURA

Durant el mes d'abril es va fer a l'escola una xerrada adreçada a les famílies dels alumnes de P5 en la qual s'explicava l'importància d'aconseguir que els nens i les nenes s'interessin per la lectura.

La bibliotecària del la Biblioteca Vicente Aleixandre va col·laborar amb nosaltres per donar idees de com, des de la família, podem ajudar a que els nens i les nenes tinguin més gust per la lectura i esdevinguin uns bons lectors.

Per a què serveix la lectura?

- Per millorar el rendiment acadèmic, un infant o un adolescent que llegeix bé entén millor el que estudia.

- Per aconseguir un bon nivell cultural, la lectura és bàsica per aprendre moltes coses i comprendre el món que ens envolta.

- Per gaudir del temps d'oci d'una manera agradable i positiva, el gust per la lectura ens acompanyarà tota la vida.

COM AJUDAR ALS NOSTRES FILLS/ES PER A QUÈ SIGUIN BONS LECTORS?

1. SER UN EXEMPLE.
- Les persones adultes som un model per als nens.
- Llegeix davant d'ells.

2. ESCOLTAR
- Les preguntes dels nens són la clau dels seus aprenentatges.

- Escolta els seus dubtes.

3. COMPARTIR
- El plaer de la lectura es contagia. Llegeix amb ell, explica-li contes.

4. PROPOSAR, NO IMPOSAR
- És millor suggerir que imposar. Evitem tractar la lectura como una obligació.

5. ACOMPANYAR.
- El recolzament de la família és necessari en totes les edats.

- No el deixis sol quan aparentment sap llegir.

6. SER CONSTANTS
- Cada dia cal reservar una estona per llegir. Busca una estona relaxada per fer-ho.

7. RESPECTAR
- Cal respectar els seus gustos. Han de poder triar el llibre que volen llegir.

8. DEMANAR CONSELL
- A l'escola, a la biblioteca i les llibreries són llocs on en poden orientar.

9. ESTIMULAR, ANIMAR
- Qualsevol situació pot ser propicia per llegir. Deixeu-li els llibres al seu abast.

10. ORGANITZAR-SE
- La desorganització pot estar renyida amb la lectura. Ajuda'l a organitzar el seu temps lliure.