ELS PEIXOS DEL MAR

Cap al fons del mar, el peix manta es deixa arrossegar per l'aigua del mar.
El peix pallasso, com una abella, mou les aletes movent-se pel fons ran de terra.
El cranc, amagat sota una pedra, grata la sorra buscant un forat per sortir.
Les algues marines dansen com ballarines.
L'anguila, com una corda moguda pel vent, neda suaument.
La sardina amb un agrupament d'amigues es reuneix en una pedra.
El rap, donant giravolts al voltant d'una alga, juga a treure bombolles pel nas.
I per acabar, el meu peix preferit: l' emperador. El trobareu sobre una roca que li serveix de tron i guarnit d'algues que li fan de capa.

M. Pau Albert Generó (Cúpia) 3r.

LA NIT I EL DIA

La nit s'acosta,
la lluna arriba
i quan hi ha estels,
estic adormida.

Se'm tanquen els ulls
i el somni m'explica
que un gran cavaller
a una dama suplica:

- Si us plau vine amb mi
que caminant tots junts,
trobarem un nou camí.

Quan arriba el sol
la mare em crida:
t'espera un nou dia.

Em llevo contenta
i amb molta alegria
vaig a l'escola
a fer geometria.

Berta Brussosa Ventura (Despertadora) 3r.

LA VARETA VIATGERA

Un bell dia, a ca la Inflada (la fada més inflada del poble), es necessitava una vareta. Que no us estranyi perquè, tota fada que jo conec, cada dos o tres mesos canvia de vareta.
Va anar a la Moda Barata de Varetes (M.B.V). Allà va trobar la "Super Vareta", (de la qual sempre parlaven les seves amigues).
A ella li va interessar de seguida, però hi havia un problema: era molt cara i ella tenia pocs diners. Així és que va anar estalviant fins que se la va poder comprar.
La va fer servir per desinflar-se però el truc li va sortir al revés: es va inflar encara més i no sabia què fer amb la vareta.
Al cap d'una estona, se li va ocórrer que l'endemà era l'aniversari de la seva cosina, la fada Rata - Sàvia, i que l'hi podia regalar. Quan la Rata-Sàvia va rebre el present (no se sap perquè), el va llençar al carrer i la va agafar la fada Senyorassa, una fada una mica grassa.
De camí a casa, va voler fer servir la vareta per obtenir diners.
En veure que no funcionava, la va retornar a la botiga. (Moda Barata de Varetes). Quan va arribar li va dir al botiguer si era diferent a les altres perquè no feia res del que ella volia. La resposta va ser negativa.
La fada Senyorassa li va explicar tota la història. El dependent va decidir tornar-li tots els diners i ella va deixar a la botiga.
Finalment, la vareta va ser comprada per una mestra de 4t. de l'escola "Les Pinediques" Ep! d'un poblet de fades.
A la professora li va fer molt i molt servei (tots els nens de la classe treballaven i es portaven bé). I encara n'hi deu fer si no l'ha perduda.

Paula Garcia Omedes (Abava Subava) 4t.