Sumari Revista Les Pinediques

NAIXEMENTS AL PARVULARI

Per al treball de DESCOBERTA que fem al Parvulari amb grups de nens i nenes de 3 a 6 anys, aquest curs hem tingut molts animals i alguns encara els tenim, observem i cuidem.

Els hi hem muntat hàbitats per a poder-los observar detingudament i així anem aprenent com són, com viuen, què fan, què mengen i com es reprodueixen.

Ens agrada tenir-los i cuidar-los i estem molt content quan podem veure com es reprodueixen, com neixen i com van creixent.

ANIMALS QUE HEM CUIDAT:

OCELLS: Teníem dos "Diamants del paradís" que eren molt cantaires. Les seves plomes eren de colors molt vius. Ara ja no els tenim perquè es van escapar de les gàbies. Vam trobar a faltar el seu cant.

GAT: El va portar un nen del parvulari els dies que fèiem sessió de treball. Era un gat "siamès" molt bonic que s'adaptava molt bé i se'l veia content a la classe. Dormia, menjava,... i ens agradava molt fer-lo jugar. Potser algun dia en tindrem un a l'escola.

POLLETS: Vam començar a observar 3 pollets que ja tenien tres setmanes i els vam cuidar fins que ja van ser força grans, gairebé gallines. Ens feia il·lusió poder veure com naixien els pollets i els de la "Casablanca" ens van deixar la seva incubadora i hi vam posar 30 ous. Amb l'escalfor de la incubadora es van anar formant els pollets dins els ous. Al cap de 21 dies van néixer 25 pollets. Ho vam poder veure i fins i tot vam ajudar alguns pollets a trencar la closca i sortir de l'ou. Va ser molt emocionant! Ens vam quedar 6 pollets a l'escola fins que van ser grans com els primers que havíem observat i després els vam portar a la "Casablanca" perquè es fessin ben grans al seu galliner.

Els pollets

ANIMALS QUE ENCARA CUIDEM:

HÀMSTERS: Són dos hàmsters "xinesos", un mascle i una femella, que després d'uns quants mesos de cuidar-los fa poc que han tingut "cries". Ens ha fet molta il·lusió. Encara no sabem quants n'hi ha de petits perquè hem après que no els podem mirar fins al cap d'un dies d'haver nascut. Ja tenim ganes de veure com són ara i com s'aniran fent grans.

TORTUGUES: Són quatre tortugues de "Califòrnia" que ja cuidem des del curs passat. Eren petites i ara ja han crescut molt. Ens agrada agafar-les i observar com amaguen les potes i el cap quan les vols tocar o com caminen de pressa quan les deixes en un lloc que per elles és desconegut.

PEIXOS: Des de ja fa uns quants cursos tenim un aquari. Hi hem tingut diferents tipus de peixos, i hi hem vist néixer "Gupys" i "Platys". Quan neixen són molt petits i s'han de separar dels altres perquè se'ls podrien menjar i amb això hem tingut algun disgust.

ARA, A LA PRIMAVERA, ESTEM OBSERVANT ALTRES ANIMALS

Tenim: sargantanes, cap-grossos, cucs de seda, marietes, grills i cargols. De moment els hi hem muntat hàbitats i diàriament els donem menjar, els observem i els netegem.

SARGANTANES: Només n'hem pogut agafar dues. Els donem cucs per menjar, però ens sembla que no els agraden massa. Aviat les deixarem perquè puguin espavilar-se.

CAP-GROSSOS: Van néixer a l'escola d'uns ous que va portar un nen. Van creixent i ja els comencen a sortir les potes del darrera.

CUCS DE SEDA: Els cuidem des de que eren petits com una formiga. Mengen fulles de morera i ara ja són tant grossos que la majoria ja han fet el "capoll" i hem pogut veure com el feien. Esperem que abans d'acabar el curs poguem veure com surt la papallona del capoll i com fa els ous.

MARIETES: En portem a l'escola sempre que en trobem i els donem pugó per menjar. Un dia mentre n'estàvem observant una amb una lupa vam veure com feia ous. En va fer cinc, són petits, allargats i grocs. Els hem guardat també enmig de les fulles amb pugó per tal de veure si naixeran les larves o no.

GRILLS: Vam anar tots junts al Pujoló a veure si en trobàvem i no en vam sentir cap, però alguns nens en van trobar un altre dia i els van portar. Ara tenim quatre mascles que són els que canten, cada un en una gàbia perquè no es barallin. El so el fan fregant les ales i el fan per atreure les femelles. Un dia ens van deixar un grill femella i vam poder veure les diferències amb els mascles.