PERE QUART
Pere Quart
L'escola "Les Pinediques", per festejar el centenari del naixement de l'escriptor Pere Quart, ha preparat una sèrie d'activitats per donar a conèixer la seva vida i obra. Bé s'ha de notar que Joan Oliver havia vingut a estiuejar a Taradell i per tant, és també una mica nostre, del poble!

Tots els alumnes de l'escola hi han participat; cadascun hi ha fet la seva petita aportació. Hem de dir amb satisfacció que, en aquests moments, la figura del genial escriptor és ben coneguda pels nens.

A Parvulari han treballat "El Bestiari". Els petits, a través dels poemes, han descobert animals nous i n'han observat d'altres ja coneguts, des d'una nova perspectiva.

Els de Primària, emulant l'ingeni del poeta, han escrit tirallongues de monosíl·labs. Cada nen n'ha fet una i l'ha il·lustrada amb un petit dibuix. Quin munt de mots, tots d'un sol cop! No s'havien adonat mai que la nostra llengua fos tan rica en paraules d'una síl·laba!

Des de la Biblioteca escolar també s'han preparat activitats i concursos sobre la figura de l'autor.

Quina il·lusió ens faria, si d'aquí a uns anys algun alumne digués: "Vaig començar a escriure petits poemes a partir d'una vegada que a l'escola...