Llibre de viatges
viatge realitzat: la volta al món en 80 dies
aquest llibre pertany a: Pine2
rutes i itineraris previstos: Suez, Mumbai (Bombai)
Des de Suez ens dirigim a Mumbai però no farem tot el trajecte en vaixell (com en Phileas Fogg). Una part del nostre recorregut passarà pel Iemen, antic regne de Saba.
Hem desembarcat al port de Bayt al Fakhi, important centre de comerç de cafè.
Agafem el cotxe i anem cap a Mocka, mentre ens hi apropem podem veure que la forma de la ciutat recorda a una tassa.
Com és de suposar provem el cafè, té un gust molt més bo (?) que el de Londres, és realment diferent. A la boca et deixa un regust especial, molt més intens i espès que el que prenem habitualment.
Ens dirigim cap a Aden (antiga capital del país) on pugem a un dels edificis més alts i observem que aquesta ciutat està dins d'un cràter en una zona volcànica extingida.
Un taxista ens explica que als afores hi ha cisternes excavades a la roca construïdes fa més de 2.000 anys i decidim anar-hi. Veiem que n'hi ha 18 i ens diuen que en elles es guarden 45 milions de litres d'aigua.
Continuem la nostra ruta cap a Thula. Gairebé passem de llarg, això si, amb el cotxe, anem més a poc a poc perquè ens resulten molt curiosos els edificis d'aquesta ciutat fortificada. És una arquitectura de pedra, roca i fang.
Ens dirigim a Sana'a. És la capital del Iemen i ha estat declarada Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.
Entrem a la ciutat i tot ens recorda una ciutat àrab com totes les altres però quan arribem a la ciutat antiga ens adonem del perquè és tan important.
El temps sembla haver-se aturat i ens fa sentir la temptació de perdre'ns pels carrerons de la medina.
La majoria dels edificis de la ciutat tenen més de 400 anys i en contra del que es pugui pensar són edificis de 4 i 5 pisos. En cada bloc viuen diferents generacions d'una mateixa família. Les finestres dels pisos de més amunt tenen uns grans vitralls de colors (els takrim).
Des de Sana'a ens dirigim a Marib, considerada la ciutat més antiga del Iemen. Com gairebé en totes les ciutats iemenites veurem els típics edificis construïts de fang i decorats amb dibuixos geomètrics de color blanc.
El nostre camí passa ara pel desert de Ramlat Al Sabatain, si no fos per les muntanyes podríem dir que el Iemen és com Aràbia.
No es podem aturar massa, el viatge ha de continuar i així ho fem. El nostre destí final es Mukalla on hem d'embarcar per arribar a la fi de la nostra segona etapa: Mumbai

From Suez we go to Mumbai, but we aren't bu ship (like Phileas Fogg). We will cross Iemen, Antique Saba Kingdom.
We left the ship in Bayt al Fakhi. This is an important comercial coffee center.
We rent a car and we go to Mocka, when we are approaching to the city we can see that it looks like a cup.
We have a cup of coffee and its taste is really different. It's more soft and heavy.
Then we drive to Aden (the historic capital). We go upstairs to the top of the highest building and we see that this city is into a volcano crater. It's a volcanic zone.
A taxi driver tell us that outskirts there are eigtheen tanks digged 20 centuries ago and they can keep 45 millions litres of water.
We continue our trip to Thula. We can see very curious buildings. This city is a fortified place. The houses are made of stone and baked earth.
The next city is Sana'a. It's the political capital and it has been declared Humanity Patrimony (UNESCO). This city is similar the other arabic cities but in the oldest part of city we know why is really important and different.
The watches seem stopped and we feel the necessity to lose in "the medina" back streets.
The buildings are more than 400 years old and they've four or five flats each one.
In each building live different generations of the same family. The higher windows have big coloured glasses (takrim).
Later we go to the oldest city of Yemen: Marib. Like the others it has the buildings made of baked earth with white geometric decorations.
Our way crosses the desert. It seems Arabia but here there are mountains.
We can't stop. The travel continues. In Mukalla we will embark to Mumbai the next stop and the Indian door.

Mumbai (Bombai), porta d'entrada a l'Índia.
Desembarquem i ens sentim molt atabalats. Gent per tot arreu.
El nostre hotel està situat al Nord de la ciutat, The Taj Mahal Hotel. Sembla que els nou milions d'habitants de la ciutat hagin sortit tots al carrer. Quina invasió!
Caminant veiem zones industrials, zones que semblen copiades de ciutats angleses, però també veiem moltes barraques.
Ens passa el temps volant, ja és hora de dinar, dinarem al primer restaurant que trobem, avui, no tenim temps per tonteries, així és que entrem en una casa de menjars i prenem Pakoras vegetals, una mena "d'empanadillas".
Ens encaminem cap a la casa d'en Ghandi. Home que va morir de manera violenta defensant la pau.
Fent cas de les guies turístiques visitem els Jardins penjants de Malabar Hill, on es troben Torres parsis del silenci. Entrem dins una pagoda però abans ens descalcem. No volem que ens ataquin, com li va passar a Passapertot, els monjos.
Hem entrat en un país nou i comencem a descobrir una nova cultura. Suposem que les sorpreses només acaben de començar.

http://www.tourindia.com/ http://www.es.india-tourism.com/ http://www.chhutti.com/photogallery/maharashtra">

Mumbai, the India door.
We leave the ship and we feel very reckless. There are a lot of people. It seems that the nine milions have gone out
Our hotel is in the north of city. It's the Taj Mahal Hotel.
While we are walking we can see industrial zones, colonial zones but we can see very poor zones, too.
The time runs quickly, it's lunch time. We have lunch in a small restaurant. We eat Pakoras (similar than turnovers)
Later we go to Ghandi's house. He died violently defending peace.
Next stop is Malabar Hill Gardens, place where we can see the Silent Parsis. We go into a pagoda but we take off our shoes before.
We are in a new country and we start to know a new culture. The surprises only finish to start.