Llibre de viatges
viatge realitzat: la volta al món en 80 dies
aquest llibre pertany a: Pine2
rutes i itineraris previstos: Yokohama, San Francisco

Estem arribant Sant Francisco. Ja veiem el Golden Gate Bridge, una de les meravelles del món.

Fa molta calor, per això de seguida ens preparem per anar a la platja. Quan veiem les onades ens venen unes ganes boges de fer surf. Al principi ens pensem que és molt fàcil però... durem més estona a l'aigua que sobre la planxa.

Acabem molt cansats i afamats (i amb algun blau). Podriem anar a menjar al barri de pescadors de Fisherman's Warf però l'estómac no aguantarà tant, ho deixem per un altre dia i ara correm cap a una parada d'hamburgueses, "hot dogs", "chips", mostassa, "katsup" i la beguda nacional, "coke" a més d'altres porqueries prefabricades. Devorem el menjar. El trobem boníssim!
Després d'un matí esportiu hem de fer de turistes. Agafem el tramvia (cable car) i pugem pel carrer de Lombard Street. Fa molta pendent, ens han dit que per aquest carrer arribem a la part més alta de la ciutat. Contemplem la ciutat una estona, veient tota la badia.

Tornem a baixar i pensem en visitar l'illa d' Alcatraz, que és on hi ha la presó. No hi estem gaire estona, ja que és un lloc molt tristot.

S'està fent fosc i pensem tornar a l'hotel.
De bon matí. Ens arreglem i anem a visitar el Muir Woods, un bosc de sequoies. El guia ens explica que són sequoies costaneres arbres de més de 1.000 anys.
A l'hora de dinar decidim menjar tot veient un partit de fútbol (Americà). Lloguem unes bicis i ens dirigim cap a l'estadi.
A l'entrada hi ha un gran cartell que diu S.F Forinainers contra Chicago Bears. Hi ha molta cua però aconseguim uns bons seients. Aviat passa el venedor ambulant - hotdogs, chips acabats de fer - ens estem morint de gana i comprem un "perrito caliente" (les salsitxes semblen de plàstic) per cada un i cinc llaunes de coke.
És un partit molt emocionant i igualat en el que acaben guanyant els de San Francisco.
Visitem també les valls de Napa i Sonoma. Ens han dit que són molt importants pels seus vins, així que veiem el procés d'elaboració del vi. Quan sortim a fora notem que l'aire és més "pur" (perquè hem estat tota l'estona sentint l'olor de vi). Estem esgotats. Ens convé reposar.
Avui hem pensat desplaçar-nos cap a Los Angeles. Al arribar a Beverly Hills, ens trobem unes cases d'allò més luxòs. Més que cases són mansions rodejades de palmeres i de plantes molt exòtiques. Uns tant i altres tan poc!
Anem a la platja.
Uf quanta gent !!! No es pot aguantar!. Millor anem a una altre platja. Són molt netes, no diries mai que són dels americans.
De bon de matí ens dirigim a cap a la ciutat del cinema: Hollywood.
He!!! en Tom Cruise i la Penélope Cruz!!!
Què ràpid passa el temps!. No podem dedicar més temps a aquesta zona hem de marxar cap a una altra ciutat.
No farem pas com en Phileas Fogg. Nosaltres marxarem en avió. El nostre destí és Nova York.

We are arriving at Saint Francisco. We can see the Golden Gate Bridge, one of the wonder of the world. It's very hot, and we think to go to the beach.
When we see the waves, we feel like to go surfing. At the beginning we think it's very easy but... we last more while in the water than on the windsurfing board. We finish very tired and hungry (and with some bruise). We can go to lunch in the area of fisherman in Fisherman's Warf but stomach can't wait more time.
But we don't forget that we are tourists. We catch the cable car i go up to Lombard Street. We can see the city and the bay.
Later we visit Alcatraz island. We can see the prison, it isn't a very happy place. It's late and we come back to the hotel.
Next morning, early in the morning we visit Muir Woods. We can see very old trees (more than 1.000 years).
We decide to have a lunch looking a football match. We rent some bikes and go to the stadium.
At the gate there are a lot of people queueing but we can buy good seats. During the game we have a typical lunch: hotdogs (like plastic), chips and cokes.
The game is very exciting. San Francisco is the winner.
We visit Napa i Sonoma Valleys. There are very important wine factories. We visit one of them and we can see the wine production. When we go out we feel the clean air. We are very tired, we need to rest.
Today we visit Los Angeles. In Beverly Hills we can see luxurios houses with palm trees and exotic plants in their gardens. We go to the beach.
There's a lot of people. It's horrible! We change the beach. All the beaches are clean.
Early in the morning we go to the cinema city: Hollywood.
He!!! Tom Cruise and Penelope Cruz.
The time runs quickly. We can't spend more time in this zone, we must go to New York, but we don't go by train, like Phileas Fogg, we go by plane.