PROJECTE D'INNOVACIÓ EN LLENGÜES ESTRANGERES
3.- DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE
A) Justificació del projecte: motivació, experiències prèvies, vinculació a la realitat del centre.
El nostre centre ha estat des de sempre al capdavant de les innovacions que s’han fet en termes d’ensenyament de la llengua anglesa. El curs 88-89, es va canviar el francès per l’anglès com a llengua estrangera. Poc després, vam el.laborar els self-access que permetien als alumnes millorar els aspectes que els costaven més d’assolir. D’aquesta manera, vam fer un projecte per aconseguir les maletes i vam crear un laboratori d’idiomes. El curs 93-94 vam introduir l’anglès a CM sense llibres i treballant amb una programació feta per nosaltres basada en topics i utilitzant recursos de diverses editorials. En aquest mateix any vam participar en un projecte del Departament de Llengües Estrangeres d’INTRODUCCIÓ D’ANGLÈS PRECOÇ A CICLE MITJÀ.
El curs 97-98 vam introduir l’anglès a Cicle Inicial i des del curs 2001-2002 fem anglès a Parvulari 5 anys. L’octubre del 2002, vam presentar un Projecte Orator consistent a adequar el laboratori d’idiomes al curriculum i els llibres de text utilitzats a classe amb l’objectiu d’atendre millor la diversitat i augmentar l’autonomia dels nens en l’aprenentatge. Aquesta experiència ens ha fet adonar de l’efectivitat d’introduir l’anglès com més aviat millor ja que els nens i nenes adquireixen el llenguatge de manera globalitzada, sense analitzar ni comparar tant amb la llengua materna. D’aquesta manera l’aprenentatge és més natural i és més fàcil l’adquisició de nous sons i de l’entonació, cavall de batalla en temps anteriors, quan s’introduïa l’anglès a Cicle Superior o mitjà. Hem pogut observar que els nens i nenes són més capaços de comunicar-se en anglès al final de la Primària, 6è, que quan sortien de l’EGB a 8è.
La nostra motivació, no cal dir que és la de continuar avançant i estar al dia de tot allò que fa referència a l’aprenentatge d’una llengua estrangera com l’anglès, que en la realitat social de l’entorn de la nostra escola no és prou present i per tant, considerem la nostra tasca com a impulsora de la necessitat de l’aprenentatge de l’anglès. Tenim sort que els pares valorin molt positivament aquest fet.