PLA D’ACOLLIDA

Data elaboració: juny 2004
1ª revisió: novembre 2006

4. TREBALL A L’AULA

4.1. Tutoria

            El tutor/a hauria de comentar breument amb tot el grup classe i interessar-se per com veuen els alumnes la integració del nou company, i tot seguit fer les tasques de sempre. Cal no descuidar la importància de la feina que estan fent els alumnes-tutors.

4.2. Avaluació Inicial

Es farà els primers dies d’incorporació al centre. Si l`arribada de l’alumne coincideix amb l’estada al centre del profesional de suport LICs , aquest serà el responsable de fer l’avaluació. Si no es dóna el cas es realitzarà des de la tutora d’aula d’acollida.

       Aquesta avaluació recollirà en la mesura del possible les dades de l’escolarització anterior i els nivells de llengua i matemàtiques.

       Un cop feta l’avaluació es posaran en comú els coneixements del nou alumne i es farà el plà d`actuació corresponent per part de: Cap d’ estudis, LICs, Educació Especial, tutor/ora, EAP (si s’ escau)...Es presentarà el document d’instruccions d’inici de curs i els plans individualitzats de l’alumne.

 

4.3. Organització del currículum

            Per afavorir la socialització i la motivació del nou alumne és molt important que faci amb els seus companys el màxim d’activitats possibles. Cal optimitzar les àrees d’ E. Física, música, plàstica....

En la preparació d’activitats adaptades es procurarà que aquestes facin referència a l’àrea i tema de treball que els seus companys realitzen a l’aula.

4.4. Tractament de les diferents llengües

*Ed.Infantil:  La metodologia de parvulari afavoreix sempre la llengua oral, per a la qual cosa es treballa en racons , desdoblaments... Es fa inmersió i ja es dóna suport als nens que més ho necessiten per a la qual cosa no es farà un pla de treball específic , tot i que es tindrà en compte les necessitats de cada nouvingut.

*Ed.Primària: Es fa servir el suport individual del tutor d’aula d’acollida en cas de que sigui necessari,  el professional LICs i/o els grups de reforç per aconseguir que s’adapti a la llengua vehicular de l’escola que és el català. A castellà es valorarà si passats un mes o dos es pot incorporar a les sessions de castellà a l’aula ordinària i a anglès es mantindran a l’aula ordinària. El tutor de l’AD buscarà un material adient per començar la introducció a l’anglès.
Aquest suport es mantindrà i s’anirà disminuint a mesura que l’alumne vagi adquirint autonomía.