Associació de Mares i Pares
Els pares i mares dels alumnes del centre estan voluntàriament organitzats en l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes del CEIP Joan Maragall dins els termes previstos en la normativa vigent.
L'AMPA té com a domicili social el mateix centre docent, on disposa d'un espai específic per a les reunions de la Junta i per atendre, dins els horaris establerts, les visites d'altres pares.
Està creada sense afany de lucre i els càrrecs de la junta són voluntaris i no remunerats. L'AMPA vetllarà pels interessos generals del centre i de la comunitat educativa.
En les relacions AMPA-Centre es procurarà mantenir un esperit de màxima col·laboració, sabedors, tots plegats, que aquest anirà en benefici dels alumnes.
Són funcions de l AMPA:
- Organitzar les activitats extra-escolars, degudament aprovades pel Consell Escolar del Centre, de les quals, tant en l'organització com del funcionament, en serà totalment responsable.- Informar als monitors de les activitats extra-escolars de les seves responsabilitats derivades de l'organització del centre (obrir i tancar portes a la sortida de l'activitat, control WC,…)
- Quedaran degudament regulats els criteris d'organització des les activitats que, si és el cas, organitzi l' AMPA. adreçades a adults que no són alumnes del centre entre i sense que en cap cas suposi perjudici o discriminació dels alumnes de l'escola.
- Com a entitat integrada en la comunitat educativa l' AMPA té el deure de respectar els documents bàsics del centre: Projecte Educatiu de Centre i Reglament de Règim Interior.
- Donar a conèixer a la resta de pares les diferents activitats programades amb la suficient antelació.
- Promoure i organitzar activitats culturals, esportives i recreatives que, dins el seu àmbit d'acció, puguin beneficiar als alumnes del centre.
- Fer aportacions, ja siguin econòmiques o de material i en la mesura de les seves possibilitats, dirigides a millorar la tasca habitual del centre.
- Canalitzar les propostes i inquietuds dels pares i mares dels alumnes amb una actitud dialogant i de col·laboració.
- Col·laborar amb el centre per tal d'acordar la millor manera de repartir els llibres a l'inici de cada curs escolar i de controlar el pagament de la quota de material que les famílies dels alumnes fan a l' AMPA.-Tenir una actitud receptiva davant les accions reivindicatives de l'escola.
- Reunir-se com a mínim dos cops a l'any amb l'equip directiu del centre.