Consell Escolar
La normativa reguladora d'aquest òrgan de gestió del centre queda recollida en el Decret 198/96 de 12 de juny (DOGC núm. 2218 de 14-06-96), on s'estableix que les funcions del Consell Escolar són:
- Elegir el Director i conèixer la seva proposta de nomenament de l'equip directiu.
- Proposar a la delegació territorial del Departament d'Educació la revocació del nomenament del Director, previ acord dels seus membres adoptat per majoria de dos terços.
- Aprovar la creació d'altres òrgans de coordinació del col·legi i assignar-los competències, sens perjudici de les funcions dels òrgans de coordinació preexistents.
- Resoldre els conflictes i imposar els correctius amb finalitat pedagògica en matèria disciplinària, d'acord amb les normes que regulen els seus drets i deures.
- Establir les directius per a l'elaboració del projecte educatiu del col·legi, aprovar-lo i avaluar-ne el compliment.
- Aprovar el pressupost del centre, fer-ne el seguiment i avaluar-ne la liquidació.
- Elaborar i aprovar el Reglament de Règim Interior del centre.
- Elaborar les directius per a la programació i el desenvolupament de les activitats complementàries, de les activitats extra- escolars i dels serveis, si s'escau, amb la col·laboració de les associacions de pares d'alumnes. Aprovar-ne la programació i avaluar-ne l'execució.
- Avaluar i aprovar la programació general del centre que, amb caràcter anual, elabori l'equip directiu.
- Elaborar les directius per a la programació i desenvolupament de les activitats complementàries.
- Avaluar i aprovar la memòria anual d'activitats del centre.
- Establir criteris sobre la participació del centre en activitats culturals, esportives i recreatives, així com aquelles accions assistencials a les quals el centre pot prestar la seva col·laboració escoltades les associacions de pares.
- Establir relacions de col·laboració amb altres centres amb finalitats culturals i educatives.
- Promoure l'optimització de les instal·lacions i el material escolar, així com vetllar per la seva conservació, sens perjudici del que disposa l'article 7 del mateix decret (Ajuntament)
- Supervisar l'activitat general del centre en els aspectes administratius i docents.
- Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l'evolució del rendiment escolar i elaborar un informe que s'inclou a la memòria anual.
- Qualsevol altra funció que li sigui atribuïda per disposició del Departament d'Ensenyament.
* Normativa de funcionament:
- El Consell Escolar es reunirà una vegada a l'inici del curs, una altra a final de curs i preceptivament un cop al trimestre, així com cada vegada que el convoqui el seu president o ho sol·liciti almenys un terç dels seus membres.
- Un cop constituït el Consell Escolar després de cada procés de renovació s'establirà, acordat per consens, el dia i hora de les reunions.
- La durada màxima de les reunions serà de dues hores i s'intentarà respectar aquest horari de forma estricta.
- Pel que fa a alguns aspectes concrets de la renovació dels membres del sector de professors en el sí del Consell Escolar, sempre dins els terminis previstos en la normativa vigent, queda establert que:
* Hi haurà representants dels professors de tots els cicles educatius del centre: Parvulari, Cicle Inicial, Cicle Mitjà i Cicle Superior.
* A efectes de complir el punt anterior, cada cicle escollirà el seu representant que presentarà formalment candidatura a les eleccions del consell escolar. La resta de representants del professorat fins a complir el nombre que estableix la normativa vigent seran escollits del conjunt de tot el claustre.
* En el moment que un representant del sector professors causi baixa del Consell Escolar se n'escollirà un altre tenint en compte la composició del Consell Escolar en aquell moment.
* Sense interferir en els punts anteriors i en la mesura que sigui possible s'escolliran professors amb un mínim d'un any d'antiguitat en el centre.
* En el moment que es dugui a terme la renovació del Consell Escolar, aquesta afectarà al menys a la meitat dels representants del sector professors. D'aquests, cap en formarà part de més de dos Consells Escolars seguits, si no és voluntat expressa de l'afectat.
* Durant les reunions de Consell Escolar els telèfons mòbils dels assistents romandran tancats.