Consell Escolar

La normativa reguladora d'aquest òrgan de gestió del centre queda recollida en el Decret 198/96  de 12  de juny (DOGC  núm. 2218 de 14-06-96),  on s'estableix que les funcions  del Consell Escolar són:

- Elegir el Director i  conèixer la seva  proposta de nomenament de l'equip directiu.

- Proposar a la delegació  territorial  del  Departament d'Educació la  revocació del  nomenament  del  Director, previ acord dels seus membres adoptat per majoria de dos terços.

- Aprovar la creació d'altres òrgans de coordinació del col·legi i assignar-los competències,  sens perjudici de  les  funcions dels òrgans de coordinació preexistents.

- Resoldre els conflictes i imposar els correctius amb finalitat pedagògica en matèria  disciplinària,  d'acord amb les normes que regulen els seus drets i deures.

- Establir les directius per a l'elaboració del projecte educatiu del col·legi, aprovar-lo i avaluar-ne el compliment.

- Aprovar el pressupost del centre, fer-ne el seguiment i avaluar-ne la liquidació.

- Elaborar i aprovar el Reglament de Règim Interior del centre.

- Elaborar les directius per a la programació i el desenvolupament de les activitats  complementàries, de les activitats  extra- escolars i dels  serveis, si s'escau, amb la col·laboració de les associacions de pares d'alumnes. Aprovar-ne la programació i  avaluar-ne l'execució.

- Avaluar i aprovar la programació general del centre que, amb caràcter anual, elabori l'equip directiu.

- Elaborar les directius per a la programació i desenvolupament de les activitats complementàries.
- Avaluar i aprovar la memòria anual d'activitats del centre.

- Establir criteris sobre la participació del centre en activitats culturals, esportives i recreatives, així com aquelles accions assistencials a les quals el centre pot  prestar la seva col·laboració escoltades les associacions de pares.

- Establir relacions de col·laboració amb altres centres amb finalitats culturals i educatives.

- Promoure l'optimització de les instal·lacions i el material escolar, així com vetllar per la seva conservació, sens perjudici del que disposa l'article 7 del mateix decret (Ajuntament)

- Supervisar l'activitat general del centre en  els aspectes administratius i docents.

- Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l'evolució del rendiment  escolar i elaborar un informe que s'inclou a la memòria anual.

- Qualsevol altra funció que li sigui atribuïda per disposició del Departament d'Ensenyament.

 

* Normativa de funcionament:

- El Consell Escolar es reunirà una vegada  a l'inici  del curs, una altra a final de curs i preceptivament un cop al trimestre, així com cada vegada que el  convoqui  el seu president o ho sol·liciti almenys un terç dels seus membres.

- Un cop constituït el Consell Escolar després de cada procés de renovació s'establirà,  acordat per consens,  el dia  i hora de les reunions.

- La durada màxima de les reunions serà de dues hores i s'intentarà respectar aquest horari de forma estricta.

-  Pel que fa a alguns  aspectes concrets de la renovació dels membres del  sector de professors en el sí  del Consell Escolar, sempre dins els terminis previstos en la normativa  vigent, queda establert que:
*  Hi haurà representants dels professors de tots els cicles educatius del centre:  Parvulari, Cicle Inicial, Cicle Mitjà i Cicle Superior.
*  A efectes de complir el punt anterior, cada cicle escollirà el  seu representant que presentarà formalment candidatura a les eleccions del consell escolar. La resta de representants del professorat fins a complir el nombre que estableix  la normativa vigent seran escollits del conjunt de tot el  claustre.
* En el moment que un representant del sector professors causi baixa del Consell Escolar se n'escollirà un altre tenint en compte la composició del Consell Escolar en aquell moment.
*  Sense interferir en els punts anteriors i en  la mesura que sigui possible  s'escolliran  professors  amb un  mínim  d'un any d'antiguitat en el centre.
*  En el moment que es dugui a terme la  renovació del Consell Escolar, aquesta afectarà al menys a la meitat dels representants del sector professors.  D'aquests, cap en formarà part de més de dos Consells Escolars seguits, si no és voluntat expressa de l'afectat.

* Durant les reunions de Consell Escolar els telèfons mòbils dels assistents romandran tancats.