Director
Segons queda recollit en el Decret 198/96 de 12 de juny (DOGC del 14-06-96), que regula les competències dels òrgans unipersonals de govern dels centres docents, són competències del Director:
- Representar al centre i representar l'Administració educativa en el centre, sens perjudici de les competències de la resta d'autoritats de l'administració educativa.
- Complir i fer complir les lleis i les normes vigents i vetllar per la seva correcta aplicació al centre.
- Dirigir i coordinar totes les activitats del centre, d'acord amb les disposicions vigents i sense perjudici de les competències atribuïdes als òrgans col·legiats de govern.
- Elaborar, amb caràcter anual, en el marc del Projecte Educatiu, la Programació General del Centre conjuntament amb l'Equip Directiu i vetllar per l'elaboració, aplicació i revisió, quan s'escaigui, del Projecte Curricular del Centre i per la seva adequació al currículum aprovat pel Govern de la Generalitat.
- Col·laborar amb els òrgans superiors de l'administració educativa.
- Exercir la prefectura de tot el personal adscrit al centre
- Convocar i presidir els actes acadèmics i les reunions dels òrgans col·legiats del centre, visar les actes i executar els seus acords en l'àmbit de la seva competència.
- Visar les certificacions i els documents oficials del centre.
- Designar el cap d'estudis, el secretari i el cap de residència,si n'hi hagués, i proposar el seu nomenament al delegat territorial del Departament d'Ensenyament. També correspon al director nomenar als òrgans unipersonals de coordinació.
- Vetllar pel compliment del Reglament de Règim Interior del centre.
- Assignar el professorat als cursos, cicles i àrees en la forma més convenient per a l'ensenyament, tenint en compte l'especialitat del lloc de treball al qual estigui adscrit cada mestre i les especialitats que tingui reconegudes, en el marc general de les necessitats del centre i el seu projecte educatiu, escoltat el claustre.
- Controlar l'assistència del professorat i el règim general dels alumnes, vetllant per l'harmonia de les relacions interpersonals.
- Fomentar i coordinar la participació dels diferents sectors de la comunitat educativa i facilitar-los la informació sobre la vida del centre i les activitats pròpies en el marc de la normativa vigent.
- Elaborar, conjuntament amb l'Equip Directiu, la Memòria Anual d'activitats del centre i trametre-la a la corresponent delegació territorial del Departament d'Educació, un cop que el Consell Escolar del Centre n'hagi emès el corresponent informe.
- Altres funcions que per disposicions del Departament d'Educació siguin atribuïdes als directors del centres.