Director

Segons queda recollit  en  el Decret 198/96  de 12  de juny (DOGC del   14-06-96),   que  regula  les   competències   dels  òrgans unipersonals de govern dels centres docents, són competències del Director:

-  Representar al centre i  representar l'Administració educativa en  el  centre,  sens perjudici de  les competències  de la resta d'autoritats de l'administració educativa.

-  Complir i fer complir les lleis i les normes vigents i vetllar per la seva correcta aplicació al centre.

-  Dirigir i coordinar totes les activitats del centre, d'acord amb les disposicions  vigents i sense perjudici de les competències atribuïdes als òrgans col·legiats de govern.

- Elaborar, amb caràcter anual, en el marc del Projecte Educatiu, la  Programació  General  del  Centre  conjuntament  amb  l'Equip Directiu i vetllar per l'elaboració,  aplicació  i  revisió, quan s'escaigui,  del Projecte  Curricular  del Centre  i per  la seva adequació al currículum aprovat pel Govern de  la Generalitat.

- Col·laborar  amb  els  òrgans  superiors  de  l'administració educativa.

- Exercir la prefectura de tot el personal adscrit al centre

- Convocar i presidir  els actes acadèmics i  les  reunions dels òrgans  col·legiats del centre, visar les actes i executar els seus acords en l'àmbit de la seva competència.

- Tenir cura de la gestió econòmica del centre  i formalitzar els contractes  relatius  a l'adquisició, alienació i lloguer de béns i els contractes de  serveis i desubministraments, d'acord amb la normativa vigent.  Obrir i mantenir els comptes necessaris en entitats financeres i autoritzar les despeses i ordenar els pagaments d'acord amb el Pressupost del centre.

- Visar les certificacions i els documents oficials del centre.

- Designar el cap d'estudis, el secretari i el cap de residència,si n'hi hagués, i  proposar el seu nomenament al delegat territorial del Departament  d'Ensenyament. També correspon al director nomenar als òrgans unipersonals de coordinació.

- Vetllar  pel compliment  del Reglament de  Règim  Interior del centre.

- Assignar el professorat als cursos, cicles i àrees en la forma més convenient   per   a   l'ensenyament, tenint en compte l'especialitat del lloc de treball al  qual  estigui adscrit cada mestre i les especialitats que  tingui  reconegudes,  en  el marc general de les necessitats del centre i el seu projecte educatiu, escoltat el claustre.

- Controlar l'assistència del professorat i el règim general dels alumnes, vetllant   per   l'harmonia de les relacions interpersonals.

- Fomentar i coordinar la participació dels diferents sectors de la comunitat educativa i  facilitar-los la informació sobre la vida del centre i les activitats pròpies en el marc de la normativa vigent.

- Elaborar, conjuntament amb l'Equip Directiu, la Memòria Anual d'activitats del centre  i  trametre-la  a   la  corresponent delegació territorial  del Departament d'Educació,  un cop que el  Consell  Escolar  del  Centre  n'hagi  emès  el  corresponent informe.

- Altres funcions que per disposicions del Departament d'Educació siguin atribuïdes als directors del centres.