Disposicions finals

 

El present R.R.I.  entrarà en vigor l'endemà de la seva aprovació total o parcial per part del Consell Escolar i tindrà  una durada de quatre anys acadèmics.  Passat aquest període serà preceptiva una revisió general. Qualsevol esmena parcial al  R.R.I. haurà de comptar  amb la preceptiva aprovació del consell  escolar  en els termes que regula la normativa vigent i les pròpies disposicions del present document.

Pel  present   document  queden  derogades   les  disposicions  i instruccions anteriors.

Qualsevol circumstància que  es pugui produir  en l'activitat del centre que no estigui recollida en el present R.R.I. serà resolta per part de l'Equip Directiu.

ANNEX 1.-

Cal tenir en compte que es considera absentista al menor (6 a 12 anys edat d’escolarització obligatòria de l’ensenyament primari) que amb causa o no justificada per la família, falta reiteradament al centre afectant el seu aprenentatge i a la seva realització com a membre de la comunitat.  El % que activarà la posada en marxa del protocol d’absentisme és el  30%  al mes.
Malgrat que l’escolarització en el Parvulari no és obligatòria seguirem el mateix procediment.

Competències del tutor

  1. És el que ha de portar i/o controlar el registre d’assistència dels alumnes de la seva tutoria.
  2. En detectar un cas que  compleixi les característiques del paràgraf anterior ho comunicarà a la Direcció del centre i tot seguit procurarà per tots els medis aconseguir una entrevista amb la família per treballar l’assistència regular a classes.
  3. Deixar constància per escrit de les actuacions fetes segons model adjunt.
  4. Si no s’aconsegueix el contacte amb la família o bé la resposta no és l’adequada ho explicarà a Direcció.
  5. Entregar a direcció  a final de cada trimestre les graelles de registre d’assistència i el full resum.

Competències de Direcció

  1. Una vegada informada pel tutor del possible cas d’absentisme d’un alumne fer el seguiment  del cas.
  2. Recollir dades necessàries i comunicar  per escrit als Serveis Socials dels casos que puguin sorgir  i de les actuacions portades a terme fins aquell moment.
  3. Comunicar al tutor les actuacions pactades amb  Serveis Socials i  fer  la devolució de la informació que li sigui facilitada.
  4. Comunicar als Serveis Territorials els casos que es consideri oportuns.
  5. Recollir a final de cada trimestre les graelles d’assistència de cada classe i el full resum.

Competències Serveis Socials

-Quan rebi la comunicació del centre s’acordaran les actuacions a fer segons el cas i actuarà segons el seu protocol.

PROTOCOL ABSENTISME

Dades de l’alumne

Nom cognoms:……………………………………………………………………….
Datade naixement:……………….Edat:…………………………………………
Tutor: ………………………………..Curs:……………………………………………………….
Adreça:…………………………………………Telèfon:………………………………………..

Absentisme

__Justificat
__No justificat

    Total  (més de 15 dies al mes)
    Parcial (de 7 a 15 dies al mes)
    Periòdic (de 3 a 7 dies al mes)

Contacte amb la família

Agenda (…./……/…….)

  _  Amb resposta

  _ Sense resposta  

Telèfon (…../……/…….)

  _  Amb resposta

  _ Sense reposta  

Carta certf. (…../……/…….)

  _ Amb resposta     

  _ Sense resposta

Entrevista (……/……./……..)

  _  Efectuada

  _ No efectuada

Entrevista personal

Realitzada el dia ………… a les ……………  entre el tutor/a i ……………………………………… de l’alumne/a.

Motius exposats per la família:

 

 

Acords/Observacions

 

(exemplar amb format word per imprimir)

ANNEX 2

MODIFICACIONS APROVADES PEL CONSELL ESCOLAR

* Amb data 29 de juny de 2006 ( Acta nº 9 del curs 05/06) el Consell Escolar del CEIP Joan Maragall aprova per unanimitat dels assistents canviar el nom de la "Comissió de Disciplina" i substituir-lo per "Comissió de Conflictes".

* Amb data 29 de juny de 2006 ( Acta nº 9 del curs 05/06) el Consell Escolar del CEIP Joan Maragall aprova per unanimitat del assistents  tancar les portes d'accés als patis a les 9:05h.  i a les 15:05h. enlloc de fer-ho un cop passats 10 minuts tal com es feia abans.

ANNEX 3

Modificacions RRI

- En el punt 3.1 Òrgans col·legiats i dins l’apart 3.1.1.1 de Consell Escolar cal afegir un punt nou després de la Comissió de convivència:

- Membres del Consell Escolar de Centre representants al Consell Escolar Municipal:

- Cada vegada que hi hagi renovació del Consell Escolar caldrà escollir un membre del sector pares i un del sector mestres per assistir a les reunions de Consell Escolar Municipal.

- En el punt 5 Recursos Materials cal afegir un nou apartat 5.3 Llibres socialitzats:

 

- El centre té un projecte de reutilització de llibres de text en el qual hi participen tots els alumnes que en la planificació s’indiquin.
A inici de cada curs s’estableix la llista de llibres que són fons de l’escola.
A cada alumne  se li assignarà un lot de llibres del curs que li pertoqui i en serà el responsable. Si l’alumne en fa un mal ús (pèrdua, malmesa voluntària) la família haurà d’abonar el preu del llibre i se n’hi donarà un altre del fons del centre. La comissió de seguiment establerta serà l’encarregada de fer la valoració de l’estat dels llibres a finals de cada curs i proposarà les actuacions a fer al Consell Escolar.

- En el punt 6.2 Normes generals i  com a introducció al punts que segueixen:

 

 “ A les hores d’entrada i sortida dels alumnes  de primària no és permesa l’entrada dels pares ni familiars al recinte escolar. Caldrà que deixin i recullin els seus fills a la porta d’entrada al pati situada al carrer Cristòfor Colom.
Pel que fa als alumnes de parvulari, on l’entrada sí que és permesa, caldrà que els pares es retirin de la fila un cop soni la segona sirena i la mestra surti a buscar els alumnes.
Tots aquells casos que  hagin de ser tractats específicament caldrà demanar entrevista amb la direcció del centre i buscar la millor solució conjuntament.”

 

- En el punt 6.2 Normes generals i dins de l’apartat 6.2.1 d’entrades cal que consti la  modificació següent en el primer paràgraf:

 
“El centre inicia la seva activitat a les 9h al matí i a les 15h a la tarda. A tal efecte i per poder començar les classes amb puntualitat, la sirena tocarà dues vegades. La primera quan faltin 2 ó 3 minuts per a les 9 i les 15h que indica que tothom ha d’anar cap a la fila, i la segona  que tocarà a les hores en punt marcarà l’ inici d’entrada als edificis. Es considera doncs que tots els alumnes han d’entrar amb la seva fila i que si no és així l’alumne arriba tard. 
D’altra banda ,com que la  puntualitat és un hàbit exigible , aquells alumnes que no siguin a la fila quan toqui la segona sirena seran retinguts dos minuts i entraran els últims. Això computarà com un retard lleu però que si es repeteix en tres ocasions durant quinze dies se li donarà un avís a la família i en cas de tornar-se a produir l’ incident caldrà que es quedi al centre el dia estipulat per tal de treballar i reflexionar sobre la seva poca puntualitat.
Per tal d’evitar la distorsió que significa l’entrada d’alumnes a l’aula un cop iniciada la classe tot aquell alumne/a  que arribi   un cop finalitzada l’entrada  i sense justificant haurà d’esperar el canvi d’hora per poder incorporar-se al grup.