Disposicions finals
El present R.R.I. entrarà en vigor l'endemà de la seva aprovació total o parcial per part del Consell Escolar i tindrà una durada de quatre anys acadèmics. Passat aquest període serà preceptiva una revisió general. Qualsevol esmena parcial al R.R.I. haurà de comptar amb la preceptiva aprovació del consell escolar en els termes que regula la normativa vigent i les pròpies disposicions del present document.
Pel present document queden derogades les disposicions i instruccions anteriors.
Qualsevol circumstància que es pugui produir en l'activitat del centre que no estigui recollida en el present R.R.I. serà resolta per part de l'Equip Directiu.
ANNEX 1.-
Cal tenir en compte que es considera absentista al menor (6 a 12 anys edat d’escolarització obligatòria de l’ensenyament primari) que amb causa o no justificada per la família, falta reiteradament al centre afectant el seu aprenentatge i a la seva realització com a membre de la comunitat. El % que activarà la posada en marxa del protocol d’absentisme és el 30% al mes.
Malgrat que l’escolarització en el Parvulari no és obligatòria seguirem el mateix procediment.Competències del tutor
- És el que ha de portar i/o controlar el registre d’assistència dels alumnes de la seva tutoria.
- En detectar un cas que compleixi les característiques del paràgraf anterior ho comunicarà a la Direcció del centre i tot seguit procurarà per tots els medis aconseguir una entrevista amb la família per treballar l’assistència regular a classes.
- Deixar constància per escrit de les actuacions fetes segons model adjunt.
- Si no s’aconsegueix el contacte amb la família o bé la resposta no és l’adequada ho explicarà a Direcció.
- Entregar a direcció a final de cada trimestre les graelles de registre d’assistència i el full resum.
Competències de Direcció
- Una vegada informada pel tutor del possible cas d’absentisme d’un alumne fer el seguiment del cas.
- Recollir dades necessàries i comunicar per escrit als Serveis Socials dels casos que puguin sorgir i de les actuacions portades a terme fins aquell moment.
- Comunicar al tutor les actuacions pactades amb Serveis Socials i fer la devolució de la informació que li sigui facilitada.
- Comunicar als Serveis Territorials els casos que es consideri oportuns.
- Recollir a final de cada trimestre les graelles d’assistència de cada classe i el full resum.
Competències Serveis Socials
-Quan rebi la comunicació del centre s’acordaran les actuacions a fer segons el cas i actuarà segons el seu protocol.
PROTOCOL ABSENTISME
Dades de l’alumne
Nom cognoms:……………………………………………………………………….
Datade naixement:……………….Edat:…………………………………………
Tutor: ………………………………..Curs:……………………………………………………….
Adreça:…………………………………………Telèfon:………………………………………..Absentisme
__Justificat
__No justificat
Total (més de 15 dies al mes)
Parcial (de 7 a 15 dies al mes)
Periòdic (de 3 a 7 dies al mes)
Contacte amb la família
Agenda (…./……/…….)
_ Amb resposta
_ Sense resposta
Telèfon (…../……/…….)
_ Amb resposta
_ Sense reposta
Carta certf. (…../……/…….)
_ Amb resposta
_ Sense resposta
Entrevista (……/……./……..)
_ Efectuada
_ No efectuada
Entrevista personal
Realitzada el dia ………… a les …………… entre el tutor/a i ……………………………………… de l’alumne/a.
Motius exposats per la família:
Acords/Observacions
(exemplar amb format word per imprimir)
ANNEX 2
MODIFICACIONS APROVADES PEL CONSELL ESCOLAR
* Amb data 29 de juny de 2006 ( Acta nº 9 del curs 05/06) el Consell Escolar del CEIP Joan Maragall aprova per unanimitat dels assistents canviar el nom de la "Comissió de Disciplina" i substituir-lo per "Comissió de Conflictes".
* Amb data 29 de juny de 2006 ( Acta nº 9 del curs 05/06) el Consell Escolar del CEIP Joan Maragall aprova per unanimitat del assistents tancar les portes d'accés als patis a les 9:05h. i a les 15:05h. enlloc de fer-ho un cop passats 10 minuts tal com es feia abans.
ANNEX 3
Modificacions RRI
- En el punt 3.1 Òrgans col·legiats i dins l’apart 3.1.1.1 de Consell Escolar cal afegir un punt nou després de la Comissió de convivència:- Membres del Consell Escolar de Centre representants al Consell Escolar Municipal:
- Cada vegada que hi hagi renovació del Consell Escolar caldrà escollir un membre del sector pares i un del sector mestres per assistir a les reunions de Consell Escolar Municipal.
- En el punt 5 Recursos Materials cal afegir un nou apartat 5.3 Llibres socialitzats:
- El centre té un projecte de reutilització de llibres de text en el qual hi participen tots els alumnes que en la planificació s’indiquin.
A inici de cada curs s’estableix la llista de llibres que són fons de l’escola.
A cada alumne se li assignarà un lot de llibres del curs que li pertoqui i en serà el responsable. Si l’alumne en fa un mal ús (pèrdua, malmesa voluntària) la família haurà d’abonar el preu del llibre i se n’hi donarà un altre del fons del centre. La comissió de seguiment establerta serà l’encarregada de fer la valoració de l’estat dels llibres a finals de cada curs i proposarà les actuacions a fer al Consell Escolar.- En el punt 6.2 Normes generals i com a introducció al punts que segueixen:
“ A les hores d’entrada i sortida dels alumnes de primària no és permesa l’entrada dels pares ni familiars al recinte escolar. Caldrà que deixin i recullin els seus fills a la porta d’entrada al pati situada al carrer Cristòfor Colom.
Pel que fa als alumnes de parvulari, on l’entrada sí que és permesa, caldrà que els pares es retirin de la fila un cop soni la segona sirena i la mestra surti a buscar els alumnes.
Tots aquells casos que hagin de ser tractats específicament caldrà demanar entrevista amb la direcció del centre i buscar la millor solució conjuntament.”
- En el punt 6.2 Normes generals i dins de l’apartat 6.2.1 d’entrades cal que consti la modificació següent en el primer paràgraf:
“El centre inicia la seva activitat a les 9h al matí i a les 15h a la tarda. A tal efecte i per poder començar les classes amb puntualitat, la sirena tocarà dues vegades. La primera quan faltin 2 ó 3 minuts per a les 9 i les 15h que indica que tothom ha d’anar cap a la fila, i la segona que tocarà a les hores en punt marcarà l’ inici d’entrada als edificis. Es considera doncs que tots els alumnes han d’entrar amb la seva fila i que si no és així l’alumne arriba tard.
D’altra banda ,com que la puntualitat és un hàbit exigible , aquells alumnes que no siguin a la fila quan toqui la segona sirena seran retinguts dos minuts i entraran els últims. Això computarà com un retard lleu però que si es repeteix en tres ocasions durant quinze dies se li donarà un avís a la família i en cas de tornar-se a produir l’ incident caldrà que es quedi al centre el dia estipulat per tal de treballar i reflexionar sobre la seva poca puntualitat.
Per tal d’evitar la distorsió que significa l’entrada d’alumnes a l’aula un cop iniciada la classe tot aquell alumne/a que arribi un cop finalitzada l’entrada i sense justificant haurà d’esperar el canvi d’hora per poder incorporar-se al grup.
- En el punt 6.2 Normes generals i dins de l’apartat 6.2.2 de sortides cal que hi consti:“ L’activitat dels alumnes de primària finalitzarà a les 13h i la dels d’ Educació infantil a les 12h al matí i per a tots a les 17 h de la tarda.”
Per als alumnes d’educació infantil també caldrà omplir una autorització de recollida en cas de que ho hagin de fer germans més grans o qualsevol altra persona no habitual.
- En el punt 6.2.6 Absències i retards cal suprimir el paràgraf quart.- En l’apartat 6.3 d’activitats complementàries cal modificar el quart paràgraf afegint:
“el pagament s’efectuarà de la manera establerta i dins dels terminis que es marquin ja que, si no, es perdrà el dret a realitzar l’activitat. Si alguna família té dificultats per fer efectiva la quantitat demanada dins del termini, cal que ho comuniqui a la direcció del centre tant aviat com rebi la circular de les sortides i sempre un dia abans de l’acabament del termini.”
- Dins del mateix apartat però en el paràgraf setè cal introduir el següent canvi:“Per tal que un nivell realitzi una sortida degudament programada serà necessària la mínima inscripció del 60% del total d’alumnes del nivell. En cas contrari l’activitat serà anul·lada.
En el cas de colònies, a l’ acabar el cicle s’oferiran igualment si s’arriba al 50% d’inscrits si en els curs anterior no s’ha pogut realitzar l’activitat per no arribar al % marcat d’inscrits.”