LES NOVES TECNOLOGIES DINS EL CURRÍCULUM DE L’ESCOLA
Les TIC han estat, des del principi, una eina clau per canviar la metodologia al
CEIP 25 de Setembre. Es tracta d’un instrument amb un gran potencial, però sempre
incorporat al projecte d’escola.
“La informàtica per ella mateixa no soluciona els problemes educatius, és la seva
incorporació al currículum i la seva aplicació acurada i planificada la que ajudarà
l’alumne/a a descobrir per ell/a mateix/a un nou món ple de lletres, nombres i
coneixements.”
L'aula d'informàtica de l'escola és una aula ARGO de 25 ordinadors i 2 impressores. També tenim un ordinador a cada aula de primària i a E. Infantil.
L'aula es gestiona a partir d'una comissió de 3 persones que es reuneixen cada setmana. L'objectiu d'aquesta comissió és proporcionar a l'escola elements per a la millora de la pràctica educativa de la informàtica tot i seguint alguns criteris:
- Portar al dia el manteniment primari dels aparells.
- Respondre quinzenalment, en la mesura que sigui possible, a les necessitats de programari proposades pels cicles educatius.
- Preparar, si s'escau, activitats CLIC a mida.
- Afegir a l'aula les aportacions dels SATI.
- Mantenir la WEB de l'escola.
La comissió també col•labora puntualment en la redacció de documents "especials" per a ús intern de l'escola.
L’AMPA com a mecenes
Els resultats d’aquesta escola en tècniques pedagògiques i ús de les TIC no
serien possibles sense els pares dels alumnes com a aliats. L’AMPA té una relació molt bona amb el Claustre de professors i un enfocament comú de l’educació.
Aquest any la comissió escriu una carta als “Reis” de l’AMPA, i aquesta carta
es tradueix en una inversió d’uns 3.000 euros per actualització del material informàtic.
Actualment estem en procés de dotar a totes les aules d’ordinadors conectats en xarxa: un ordinador com a eina per a la docència a cada aula, dues aules
d’ordinadors amb un total de 82 ordinadors, tota l’escola cablejada, una videoteca, una web de l’escola que doni resposta a les noves necessitats de les famílies, una Intranet d’us intern, etc.
Tot això anirà encaminat a aconseguir un desitg: “Volem un ordinador a disposició
de cada nen/a; de la mateixa manera que tenen un llapis o un quadern.”
|