1.- Projecte

Educatiu

2.- Finalitats

3.- Tutories

 

4.- Serveis

 

 

Educació  Infantil

 

 

5.- Activitats

Culturals

6.- Normativa

7.- Avaluacions

http://www.tuseducativos.com/imagenes/rotuladores.jpg


 

1.- Projecte  Educatiu

 

El nostre Projecte parteix i es desenvolupa a través de la comunicació.

 

El diàleg amb les famílies provoca una proximitat que afavoreix el desenvolupament de l’infant i el diàleg, com a font d’aprenentatge per als infants, provoca la recerca contínua de respostes, que a la vegada plantegen nous dubtes. Així ajudem al desenvolupament del raonament.

 

Cada infant desenvolupa la seva personalitat, fruit de les interrelacions amb la resta de companys/es i de persones que formen el col·legi, provocant la necessitat d’utilitzar eines com les habilitats socials. Aquestes habilitats contribueixen a formar persones preparades per a viure en comunitat juntament amb el continu treball de valors.

 

Per dur a terme aquest Projecte, al Parvulari realitzem les següents activitats amb els infants:

 

*      Projectes i tallers diversos, de temàtica i durada diferent, segons el tema i l’interès. D’aquesta manera es promou una connexió d’ensenyament-aprenentatge entre la família i l’escola, un augment per l’interès del que ens envolta, un afany de recerca i desenvolupament, etc. En el transcurs d’aquestes activitats la lectura, l’escriptura, les matemàtiques, les ciències, la plàstica, s’hi veuen involucrades formant part de la font de recursos d’investigació.

 

*      L’escriptura i la lectura, dos processos independents però íntimament lligats, s’utilitzen tant per realitzar tot tipus d’activitats, com a element present i constant, com per introduir-los al món de la literatura infantil. Són presents, des de l’inici de P3, a les aules amb el nom dels infants, dels dies de la setmana, de les estacions, dels colors, del que treballem en les diferents activitats, en definitiva, de tot allò que els envolta. Així, al acabar l’etapa, els infants ja han desenvolupat aquestes eines que podran millorar i continuar utilitzant a Primària.

 

*      Les matemàtiques, desperten la curiositat dels infants, sobretot els números, que es poden arribar a contar fins a xifres inimaginables, però alhora permeten anar descobrint relacions entre ells, quina utilitat tenen, per a què poden servir, etc. Al Parvulari, les matemàtiques estan presents a diari a les aules, ja sigui per repartir material, com per fer grups, com per classificar, organitzar, etc.

 

*      Les ciències representen el coneixement de tot el món que ens envolta. Les activitats que es realitzen afavoreixen el plantejament d’hipòtesis, la comunicació, l’observació, el respecte, etc; però sobretot permeten un treball molt important de raonament.

 

*      Anglès, amb una sessió diària des de P3 on la teacher només parla en anglès als infants, amb la pretensió que els infants interioritzin una determinada pronúncia, un vocabulari, unes estructures gramaticals, etc. però sobretot que l’anglès es converteixi en una eina més, tan habitual com la resta.

 

*      Informàtica, una activitat a través de la qual s’inicia la introducció de la tecnologia tant com a recurs, com a font d’aprenentatge. Es converteix en un element present a l’aula, afavorint un treball inicial òculo-manual (amb l’ús del ratolí), mentre es va introduint el teclat tot estimulant la construcció de paraules i de frases.

 

*      Música, un llenguatge que, amb cançons, amb audicions, compositors, instruments i ritmes, pretén despertar la sensibilitat i el respecte vers aquesta àrea tot promovent un esperit crític davant de qualsevol element musical. La connexió que hi ha entre la música i altres àrees fa que el desenvolupament d’una afavoreixi el desenvolupament de les altres.

 

*      El llenguatge plàstic es converteix en més que una expressió artística, sovint forma part del vehicle d’aprenentatge de qualsevol àrea. Utilitzant i manipulant formes, colors, materials, estris, etc., podem afavorir el desenvolupament de la motricitat fina, el traç, la percepció espacial, les sensacions, etc.

 

*      Educació Psicomotriu, una àrea que, també, no deixa d’estar íntimament lligada a la resta, que es desenvolupa de manera contínua per tal d’afavorir altres aspectes de l’infant com ara la coordinació, l’equilibri, la ubicació espacial, etc.

 

*      Natació, una de les activitats on l’infant es desenvolupa de manera més completa a nivell motriu. A més, aporta seguretat a l’aigua, familiaritzant-se en aquest medi al costat dels seus companys i companyes, a través del joc i es veu acompanyada amb un treball continu d’hàbits.

 

 

*      Els racons de joc simbòlic i els espais de joc lliure són aquells moments durant els quals els infants es troben en situacions comunicatives noves, on han d’establir relacions diferents, on han d’utilitzar les habilitats per relacionar-se, per obrir-se, per desenvolupar models apresos. Sovint és  necessari observar als nens i nenes en aquestes situacions per tal de coneixe’ls millor i afavorir aquelles conductes que mostren respecte.

 

 

2.- Finalitats

 

*      Aconseguir que els nens/es adquireixin uns correctes hàbits de treball, d’autonomia i d’higiene.

 

*      Aconseguir que els nens/es tinguin una actitud de respecte envers a les persones i les coses.

 

*      Desenvolupar al màxim les seves aptituds personal i que entenguin que l’escola és un lloc de treball i convivència on cal valorar, sobretot, l’esforç personal.

 

*      Aprendre a actuar d’una manera cada vegada més autònoma.

 

*      Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic, i iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.

 

 

3.- Tutories

 

La col·laboració i la participació de les famílies dels alumnes és imprescindible    per assolir els millors resultats educatius. Per això, s'ha programat una hora setmanal d'entrevistes amb el tutor/a.
           

Aquestes entrevistes es poden fer a petició dels pares o dels tutors i es    demana que siguin concertades prèviament.

 

Per aquest Curs 2009-2010 les Tutories son les següents :

 

 

H o r a r i      T u t o r i e s

Tutores

Curs

 

 

 Tere López

P3 A

 Dimecres de 9 a 10h

 Divendres de 15 a 16h

 Ester Clausell

P3 B

 Dimarts de 16 a 17h

 Dimecres de 9 a 10h

 Gemma Barreñada

P4 A

 Dilluns de 16 a 17h

 Dijous de 9 a 10h

 Silvia Pineda

P4 B

 Dilluns de 9 a 10h

 Dimecres de 16 a 17h

 Sonia Poblador

P5 A

 Dimarts de 9 a 10h

 Dijous de 16 a 17h

 Carme Sugrañes

P5 B

 Dijous de 15 a 16h

 Divendres de 9 a 10h

 

Coordinació Gemma Germán

Tardes de 15 a 17 h

 

 

 

4.- Serveis

 

*      Servei d’acollida Matinal

 

                  De 8 a 9h amb monitoratge. No cal avisar amb antelació.

 

*      Servei de Menjador

 

                  De 13 a 15h. L’Escola disposa de menús variats i dietètics. Està                   integrat dins d’un projecte pedagògic amb monitoratge que mitjançant                   Informes Trimestrals informen als pares d’ objectius bàsics referents als                   hàbits alimentaris, actituds i responsabilitats.

 

*      Servei de’Extraescolars

 

                  De 17 a 18h. Varietat d’activitats (Taller de pintura, Patinatge, Manualitats,                   Iniciació Esportiva al Futbol,..)

 

 

*      Gabinet Psicopedagògic

 

                  L’escola disposa d’aquest Servei per aquells alumnes que ho necessitin.

                 

 

 

5.- Activitats Culturals

 

Les activitats que es realitzen fora de les instal·lacions de l’escola, de manera intencionada tot cercant un contacte amb la natura, ajuden, sobretot, a ampliar la visió i el coneixement del que estan treballant.

 

Totes les sortides formen part de la programació, és a dir, estan lligades a un projecte, un taller o a un conjunt d’activitats que s’estan realitzant a l’aula.

 

De la mateixa manera, les colònies són, per sí soles, un projecte que engloba unes activitats que giren entorn un tema, es converteixen en un llarg moment durant el qual els infants hauran de fer ús de la seva autonomia, tindran l’oportunitat de gaudir de la natura i utilitzar els seus recursos per el joc, compartir moments i espais amb els seus companys i les seves companyes que durant el curs no han tingut l’ocasió de compartir, es converteixen en una vivència que ens fa sentir més propers entre nosaltres.

 

 

*      Sortides Trimestrals

     

-       El Primer Trimestre aprofitem per visitar un entorn rural, ja sigui muntanya o granja, per tal d’apropar-los a la natura i tot el que comporta estar en aquest medi.

-       El Segon Trimestre fem una sortida temàtica segons el Projecte que volem realitzar.

-       El Tercer Trimestre fem Colònies. L’estada és d’una nit fora.

 

 

 

 

 

 

*      Sortides Culturals aprofitant l’entorn més proper:

 

§  Teatre

§  Biblioteca

§  Mercat

§  Passejades pel barri en dies assenyalats (Sant Jordi)

§ 

 

*      Celebració de les Festes Tradicionals :

 

§  Castanyada

§  Halloween

§  Carnestoltes

§  Sant Jordi

§  ...

 

*      Representació de Nadal i Festa de Fi de Curs.

 

 

 

6.- Normativa

 

*            L’horari del Parvulari és de 9h a 13h i de 15h a 17h. Us demanem la màxima puntualitat

*            Les famílies que tinguin germans a l’altre col·legi podran entrar i sortir un quart d’hora abans.

 

*            Demanem que per la seguretat i el manteniment del Parvulari, les sortides es facin de la manera més àgil possible, procurant no destorbar la tranquil·litat de la comunitat així com la circulació i evitar menjar a l’entorn del Parvulari (berenars) .

 

*            És imprescindible mirar l’agenda a diari així com anotar qualsevol tipus d’informació (menjador, extraescolars, visites al metge,...). Cal signar totes les notes que rebreu a l’agenda.

 

*            Caldrà avisar, per agenda o telefònicament, sempre que vingui a recollir el nen/a una persona que no sigui l’habitual.
 

*            No es podrà administrar cap medicament sense l’autorització del pares per escrit i un paper o recepta del metge indicant el medicament, la dosi i l’hora d’administració. Igualment s’ha d’avisar al tutor/a a través de l’agenda, caldrà escriure el nom del nen/a i la dosi i hora a l’envàs i adjuntar l’estri necessari per la dosificació.

 

*            Cal que tota la roba i el material que es porta a l’escola estigui degudament marcat per tal d’evitar confusions i pèrdues.

 

*            Recordeu que solament està permès repartir invitacions d’aniversari dins l’escola si són per tots els nens/es de la classe. Per celebrar l’aniversari a la classe es pot portar un pastís i/o sucs.


Gràcies per la vostra col·laboració!

 

 

7.- Avaluacions

 

L’avaluació a l’etapa d’Educació Infantil es produeix mitjançant l’observació constant i sistemàtica dels nens i nenes, de les seves conductes i respostes, per així poder incidir en el procés de desenvolupament de les capacitats dels infants, estimulant i proposant situacions d’aprenentatge que l’afavoreixin.

 

Les famílies rebran un Informe Trimestral de les Àrees treballades.