|
||||
|
Educació Infantil |
|
||
|
|
|||
|
|
El nostre Projecte parteix i es
desenvolupa a través de la comunicació. |
|
El diàleg amb les famílies
provoca una proximitat que afavoreix el desenvolupament de l’infant i el diàleg,
com a font d’aprenentatge per als infants, provoca la recerca contínua
de respostes, que a la vegada plantegen nous dubtes. Així ajudem al
desenvolupament del raonament. |
|
Cada infant desenvolupa la seva personalitat,
fruit de les interrelacions amb la resta de companys/es i de persones que
formen el col·legi, provocant la necessitat d’utilitzar eines com les habilitats
socials. Aquestes habilitats contribueixen a formar persones preparades
per a viure en comunitat juntament amb el continu treball de valors. |
|
Per dur a terme aquest Projecte, al
Parvulari realitzem les següents activitats amb els infants: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La
col·laboració i la participació de les famílies dels alumnes és
imprescindible per assolir els
millors resultats educatius. Per això, s'ha programat una hora setmanal d'entrevistes amb el tutor/a. |
Aquestes entrevistes es poden fer a
petició dels pares o dels tutors i es demana
que siguin concertades prèviament. |
|
Per aquest Curs 2009-2010 les
Tutories son les següents : |
|
H o r a r i T u t o r i e s |
|||
Tutores |
Curs |
|
|
Tere López |
P3 A |
Dimecres de 9 a 10h |
Divendres de 15 a 16h |
Ester Clausell |
P3 B |
Dimarts de 16 a 17h |
Dimecres de 9 a 10h |
Gemma Barreñada |
P4 A |
Dilluns de 16 a 17h |
Dijous de 9 a 10h |
Silvia Pineda |
P4 B |
Dilluns de 9 a 10h |
Dimecres de 16 a 17h |
Sonia Poblador |
P5 A |
Dimarts de 9 a 10h |
Dijous de 16 a 17h |
Carme Sugrañes |
P5 B |
Dijous de 15 a 16h |
Divendres de 9 a 10h |
Coordinació Gemma Germán Tardes de 15 a 17 h |
|
|
|
De
8 a 9h amb monitoratge. No cal avisar amb antelació. |
|
|
|
De 13 a 15h. L’Escola
disposa de menús variats i dietètics. Està integrat
dins d’un projecte pedagògic amb monitoratge que mitjançant Informes Trimestrals
informen als pares d’ objectius bàsics referents als hàbits alimentaris, actituds i responsabilitats. |
|
|
|
De 17 a 18h. Varietat
d’activitats (Taller de pintura, Patinatge, Manualitats, Iniciació Esportiva al
Futbol,..) |
|
|
|
|
L’escola
disposa d’aquest Servei per aquells alumnes que ho necessitin. |
|
|
|
|
Les
activitats que es realitzen fora de les instal·lacions de l’escola, de manera
intencionada tot cercant un contacte amb la natura, ajuden, sobretot, a
ampliar la visió i el coneixement del que estan treballant. |
|
Totes les sortides formen part de la
programació, és a dir, estan lligades a un projecte, un taller o a un conjunt
d’activitats que s’estan realitzant a l’aula. |
|
De la mateixa manera, les colònies
són, per sí soles, un projecte que engloba unes activitats que giren entorn
un tema, es converteixen en un llarg moment durant el qual els infants hauran
de fer ús de la seva autonomia, tindran l’oportunitat de gaudir de la natura
i utilitzar els seus recursos per el joc, compartir moments i espais amb els seus
companys i les seves companyes que durant el curs no han tingut l’ocasió de
compartir, es converteixen en una vivència que ens fa sentir més propers
entre nosaltres. |
|
|
|
|
-
El Primer Trimestre aprofitem per visitar
un entorn rural, ja sigui muntanya o granja, per tal d’apropar-los a la
natura i tot el que comporta estar en aquest medi. |
-
El Segon Trimestre fem una sortida temàtica
segons el Projecte que volem realitzar. |
-
El Tercer Trimestre fem Colònies. L’estada
és d’una nit fora. |
|
|
|
|
|
|
|
|
§ Teatre |
§ Biblioteca |
§ Mercat |
§ Passejades
pel barri en dies assenyalats (Sant Jordi) |
§ … |
|
|
|
§ Castanyada |
§ Halloween |
§ Carnestoltes |
§ Sant Jordi |
§ ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
L’avaluació a l’etapa
d’Educació Infantil es produeix mitjançant l’observació constant i
sistemàtica dels nens i nenes, de les seves conductes i respostes, per així
poder incidir en el procés de desenvolupament de les capacitats dels infants,
estimulant i proposant situacions d’aprenentatge que l’afavoreixin. |
|
Les famílies rebran un
Informe Trimestral de les Àrees treballades. |
|