Escoles flotants a Bangladesh i canvi climàtic
Els nens i nenes de segon hem realitzat un projecte sobre les escoles flotants que hi ha a Bangladesh. Després d'investigar molt sobre el tema, ens hem assabentat que molts nens i nenes d'aquest país poden seguir estudiant gràcies a que existeixen aquests tipus d'escola.
Mohammed Rezwan és un arquitecte que de petit li agradava molt anar a l'escola per aprendre. Però en moltes ocasions no podia anar a estudiar per les inundacions que es donaven durant el monsó. Ell va tenir l'oportunitat d'estudiar arquitectura a la universitat de Dhaka.
Quan va acabar la carrera, volia construir escoles i hospitals al nord est de Bangladesh. Però es va adonar que podien quedar inundats por les aigües, durant les pluges monsòniques. Així els nens i nenes no podrien anar a l'escola com quan ell era petit.
En aquell moment va pensar: “Si els nens i nenes no poden arribar a l'escola, hem d'intentar que l'escola arribi fins a ells”. Aleshores, va pensar en construir Escoles flotants, es a dir, escoles a sobre de vaixells. Al principi, no va trobar ningú que volgués invertir els seus diners per construir-les.
Al 1998 va fundar l'ONG Shidhulai Swanirvar Sangstha amb 500 dòlars d'una beca que tenia i amb els seus estalvis. I al 2002 va construir la seva primera escola flotant.
Les escoles tenen una mesura aproximada de disset metres de llargada i quatre d'amplada, i poden estudiar en elles uns 30 alumnes. L'estructura s'aguanta, amb unes bigues metàl·liques. Els sostres són alts i amb forma corba, construïts amb materials resistents a l'aigua. Les parets són inclinades i estan fetes amb canyes o cobertes de ràfia i el terra i els mobles (taules, cadires, prestatgeries...) són de fusta. Les escoles flotants tenen plaques solars al sostre, per obtenir energia que fa funcionar la llum i l'ordinador.
Els vaixells escola serveixen, primer com autobús escolar, perquè recullen als nens i nenes que els esperen a la vora dels rius. Després, atraquen i comença la classe.
En l'actualitat, l'ONG té una flota de 54 escoles, biblioteques i clíniques flotants, que atenen a unes 97.000 persones.
Escoles flotants i canvi climàtic
Aquest tipus d'escoles seran, cada vegada més necessàries a Bangladesh.
Segons el científic Saleemul Huq, que és el Director del Centre Internacional per a l'estudi del Canvi Climàtic, abans hi havia un monsó cada 20 anys i ara n'hi ha un cada 5 anys, i deixen més volum d'aigua.
S. Huq diu que Bangladesh és el primer país que pateix inundacions i augment del nivell del mar pel canvi del clima, però que amb el pas del temps, tots ens veurem afectats, si no es fa alguna cosa per evitar-ho.
Al llarg de la nostra investigació, ens hem adonat que les persones, en certa mesura, som responsables del canvi climàtic. Per això, pensem que hem de buscar solucions i actuar per evitar aquesta situació.
Hem trobat una llista d'accions que podem fer els humans per començar a canviar i millorar els efectes del canvi climàtic. 
Utilitza transport públic, la bici o camina.
Reutilitza, redueix el consum i recicla.
Utilitza energies renovables.
Estalvia aigua.
Apaga electrodomèstics i llums quan no els necessitis.
Cuida els boscos, els rius i els mars.
Com veieu, cuidar el nostre planeta no es difícil. Per això ens hem de posar mans a l'obra i no hem de perdre temps. Us animem a que comenceu des d'avui mateix!
La classe de 2n |