LÍNIA PEDAGÒGICA

L'experiència pedagògica que porta a terme l'escola és fruit d'anys de treball en equip, en funció de la realitat escolar i del seu entorn.

Els principis pedagògics que segueix l'escola són els de:

1. Escola activa: afavorint els aprenentatges significatius.
  2. Escola oberta: adoptant tots els canvis que signifiquen una evolució i millora en la tasca docent, com per exemple són avui en dia les noves tecnologies d'aprenentatge i comunicació (TAC).

El centre es regeix pels principis de:

• Coeducació: educant per a la igualtat sense discriminacions.
  • Atenció a la diversitat: respectant els diferents ritmes d'aprenentage ens organitzem en grups flexibles, projectes en petit grup, treball per racons, tallers, ensenyament individualitzat...
  • Pluralitat: intentant estimular valors democràtics com la solidaritat, el respecte o la tolerància, així com els valors culturals que cada individu aporta a la societat.
  • Català com a llengua vehicular i d'aprenentatge: tal com queda recollit al Projecte Lingüístic del centre.

La línia metodològica que segueix el centre per aconseguir els principis anteriors es caracteritza perquè:

• Es té una cura especial en el procés d'adaptació de P-3
  • Els alumnes participen en el seu procés d'aprenentatge (sortides, projectes, experimentació...)
  • Es treballa aplicant les noves tecnologies: àudiovisuals, internet, informàtica... al llarg de tota l'escolaritat.
  • Diferents agrupacions de l'alumnat segons el tipus d'activitat que es realitzi.
  • Les àrees de Llengua Catalana i Matemàtiques es treballen en agrupaments flexibles des de primer fins a sisè.
  • El càlcul mental es treballa de manera setmanal i sistematitzada amb el mètode del "Quinzet".
  • Es treballen objectius comuns a tota l'escola relacionats amb els eixos transversals del currículum: higiene, salut, valors, ecologia... des de les tutories.
  • Els alumnes tenen càrrecs i responsablitats dins de les aules.
  • Material i llibres de text socialitzats.