Un projecte del CEIP Fàtima, guanyador de la vuitena Beca Maria Gaja

El Projecte ''L'Escola: model de bon veïnatge'', presentat pel CEIP Fàtima, ha estat el guanyador de la vuitena edició de la Beca Maria Gaja a projectes didàctics en valors cívics, que atorga el Consell Escolar Municipal de Granollers i l'Ajuntament de Granollers. Aquest projecte destaca perquè tracta tres aspectes importants: l'intercanvi de cultures, la transmissió de la història oral i la inserció a la ciutat a partir de la comunitat de barri.

D'aquest projecte la Comissió n'ha valorat que mostra un enfocament molt pràctic, partint de la realitat immediata, i alhora fa un plantejament positiu de l'intercanvi de cultures plantejant-lo com una oportunitat. També dóna molt valor a la transmissió de valors a través de la història oral i la relació intergeneracional, i fomenta el sentiment de barri dins de la ciutat.

La beca, creada l'any 1999, està destinada a educadors i ciutadans de Granollers que formin part d'una institució o entitat legalment establerta i que pretenguin desenvolupar un projecte educatiu dins la seva institució. L'atorguen el Consell Municipal Escolar de Granollers i l'Ajuntament, segons la decisió d'un jurat presidit per la mestra Maria Gaja, i està dotada amb 3.600 euros.

L'objectiu és incentivar el desenvolupament d'un projecte educatiu amb voluntat innovadora, promoure valors cívics i democràtics i fomentar el respecte i el coneixement de l'entorn. La Beca és també un homenatge a Maria Gaja, qui ha destacat com a educadora i com a persona, per saber incloure els valors humans, de canvi i de progrés en la seva tasca d'ajudar a formar moltes generacions de ciutadans i ciutadanes.

L'interès pedagògic i social del projecte, el coneixement de la ciutat, la utilitat en la tasca educativa i la potenciació dels valors de la solidaritat, la convivència i la justícia són els principals aspectes que valora el jurat de la Beca.