Carnaval do Brasil
Els nois/es de 6è B volíem conèixer com se celebra el carnaval a Brasil perquè ens semblava que havia de ser molt alegre i divertit.

El Marcos Damacelo és un noi brasiler que viu a Esparreguera. L’Edgar el coneixia i li va demanar si voldria venir a l’escola  per explicar-nos com és el carnaval a Brasil.

Ens va explicar moltes coses i va respondre les nostres preguntes. A més va portar alguna de les músiques que es ballen pel carnaval i ens va ensenyar alguns passos. Va ser molt divertit i ens ho vam passar molt bé.
MOLTES GRÀCIES, MARCOS!!!
En  Marcos ens va explicar que a Brasil la gent va a escoles de samba. A Rio de Janeiro n'hi ha unes 20 i a Sao Paulo unes 10.
Cada escola de samba està formada, aproximadament, per 30 mil persones!!!. Tothom que vol participar-hi s’apunta i aprèn a ballar, a cantar, fan la carrossa, els vestits i preparen l’espectacle durant un any aproximadament.

Quan arriba el carnaval,  al mes de febrer (que dura uns 6 dies) tot és a punt per fer les grans desfilades, des de la carrossa, fins als vestits més originals, la música, els balls i la gent més guapa. El premi són diners i el prestigi que tindrà  aquesta escola de samba ja que serà coneguda arreu del món com la millor escola de samba de l’any.
Per saber més coses del Carnaval de Brasil: història, escoles de samba, tradicions, ...
Clica la foto