CICLE MITJÀ A CAN COLL

UN GRAN DIA A CAN COLL

El dimarts 19 d'octubre els nens i nenes de 3er i 4rt vam anar a Can Coll
a fer una activitat a l'hort i a la granja.

Primer vam esmorzar i després en Joan ens va donar les eines per recollir els fems dels animals.
Vam conèixer la somera Moguera, a la truja Piga i vam veure les gallines i les ovelles.Després, vam anar amb la Montse a treure les males herbes de l'hort i dels fruiters.

Per acabar vam tocar un pollet, un conill i vam veure els ànecs.
Vam agafar forces amb el dinar i vam tornar al cole amb les tutores.

Va ser una excursió super-xula!!!!!!

L'alumnat de 3r

FEM DE PAGESOS I GRANGERS A CAN COLL

Dimarts 19 d'octubre els nens i les nenes de Cicle Mitjà de l'escola Splai vam anar a Can Coll (Parc de Collserola) a fer una aproximació al món rural.

Vam sortir de l'escola amb autocar i en arribar, vam esmorzar. Llavors vam conèixer els monitors de la casa, la Montse i en Joan, que ens van ensenyar a fer de pagès i de granger en aquesta masia prop de Cerdanyola.

Ens vam repartir per grups, i nosaltres vam començar amb les tasques del camp: recollir fems, portar els fems amb el carretó cap a l'hort, treure les males herbes, cavar als voltants dels fruiters, airejar el terra de les cols amb el càvec, canviar els compostadors...

Més tard, vam preparar el dinar dels animals amb les fulles de col verdes, els tronxos i el gra triturat (blat, blat de moro, ordi i garrofes).

A continuació, vam donar de menjar a la somera, les ovelles, les gallines i els ànecs.Després, ens vam portar a veure i tocar els pollets i els conills. Eren tan macos i tan suaus!!Finalment, vam dinar i jugar una estoneta. No ens oblidarem mai d'aquesta excursió, va ser superguai, si la poguéssim tornar a repetir, ho faríem!!

L'alumnat de 4t

Ceip Splai