Ceip Baldiri Reixac  08914 Badalona

C/ Juan Valera, 159 Tel. i Fax 93 398 35 18

www.xtec.cat/ceipbaldiribadalona

 

Curs  2015-2016                                                Setembre  2015

 

CIRCULAR ALS PARES, NORMES DE FUNCIONAMENT DE L’ESCOLA

 

ÉS IMPORTANT QUE LLEGIU AQUESTA CARTA I LA TINGUEU PRESENT AL LLARG DE TOT EL  CURS ESCOLAR.

 

     1.    ASSISTÈNCIA:

Es considera absentisme escolar el fet de faltar a l’escola el 5% dels dies de cada  trimestre sense justificar o un 25% dels dies comptant les faltes justificades i sense justificar.

Els casos d’absentisme els haurem de comunicar a la comissió d’absentisme de la ciutat i s’iniciarà el protocol que la citada comissió té als efectes.

 

Per això us recordem que:

És obligatòria l’assistència a classe, així com a les sortides i visites culturals que formen part de la  tasca pedagògica que portem a terme a l’escola.

 

Tota falta d’assistència ha de ser justificada pels pares per escrit, mitjançant l’agenda dels vostres fills (des de 1r fins a 6è) o nota del pares (alumnes d’Educació Infantil).

Si algun alumne té alguna malaltia de tipus contagiós (varicel·la, xarampió, tuberculosi...), s’ha de comunicar immediatament a l’escola i ha de portar un certificat del metge justificant que ja no hi ha perill de contagi abans de reprendre les classes. En cas de visita mèdica cal portar un justificant del mateix metge.

Si preveieu que algun dia el vostre fill o filla no podrà assistir a classe o vindrà més tard, cal que ho notifiqueu al mestre tutor el dia abans. L’heu d’acompanyar a escola i heu d’entrar amb ell/a  per poder  comunicar el retard a la persona que us obri la porta.

No podem obrir la porta a cap alumne que vingui fora de l’horari i ho faci sol sense un adult  i sense notificació dels pares.

 

També us informem que l’escola té un protocol per aplicar en casos de retards continuats a les entrades o sortides.

 

En el cas de retards continuats a l’entrada, els alumnes quedaran sota la custòdia  d’un membre del claustre però no podran accedir a la seva classe fins la següent sessió.

En el cas de les sortides, després d’esperar un temps prudencial i si no es pot contactar amb la família, el tutor trucarà a la Guàrdia Urbana perquè es faci càrrec del menor.

 

Recordeu que és important recollir als vostres fills/es a les hores establertes per tal motiu. L’escola no es pot fer responsable d’aquells alumnes que no els han vingut a buscar a l’hora establerta i donarem avís a les autoritats competents, segons està previst en la normativa del Departament.

També us recordem que els alumnes no podran sortir de l’escola en horari lectiu sense l’acompanyament dels pares/tutors o germans majors d’edat.

ES OBLIGATORI QUE SI CANVIEU L’ADREÇA DE CASA O EL NÚMERO DE TELÈFON HO COMUNIQUEU A L’ESCOLA.

 

HORARI: 

Ed. Primària:

De 9 a 13 hores i de 15 a 17 hores.

Ed. Infantil

De 09 a 12:30  hores i de 15:00 a 16:30 h.

Els alumnes d’Ed. Infantil que tenen germans a  Ed. Primària, poden disposar del servei d’acollida matinal de 12:30 a 13:00 i de 16:30 a 17:00 sempre i quan ho hagin notificat prèviament a la Direcció de l’escola.

S’entén que els alumnes que el curs passat han fet ús d’aquest servei i encara tinguin  germans a Ed. Primària, queden automàticament apuntats a  aquest horari.

L’horari de menjador serà de 13 a 15 hores.

 

Les portes es tancaran 10 minuts després de les hores d’entrada i sortida determinades. Preguem puntualitat.

En cas d’arribar més tard i sense falta justificada, s’iniciarà el protocol de “retard”

 

Entrades:

 

Ed. Primària

Els alumnes de Primària entraran per la porta principal i pujaran directament a les aules on els esperaran els professors. Demanem als pares que es quedin a fora de la tanca del recinte escolar.

Si s’ha de comunicar alguna cosa als mestres, feu servir l’agenda.

Les hores d’entrada i en les fileres, no són moments ni els llocs  adequats per parlar amb els mestres.

 

Cal que treballeu, conjuntament amb el centre, perquè l’entrada a l’ escola  sigui pausada, sense curses dels nens, per començar bé el dia  i amb el màxim de tranquil·litat possible.

 

Ed. Infantil

Tots els alumnes entraran a les 9:00 i a les 15:00 per la porta del carrer Joan Valera i els pares portaran els nens  directament, sense fer files, a les classes on ja estaran les tutores per rebre els alumnes.

 

 

 

Sortides:

 

Ed. Infantil

Les sortides a les 12:30 i a les 16:30 es farà per la porta del c/ Londres. Els pares aniran a les classes per recollir els seus fills.

 

Ed. Primària

Sortiran del centre per la porta del pati.

A l’hora de plegar, els alumnes de Cicle Inicial (1r i 2n), com fins ara,  es lliuraran als pares al pati de l’escola.

Els alumnes a partir de 3r podran marxar sols a casa si prèviament els pares signen l’autorització corresponent.

 

* Els alumnes d’Ed. Infantil i Cicle Inicial que vulguin  marxar amb els germans o germanes cal que portin una autorització signada pels pares.

 

 

     2.  BATES:

Els alumnes d’Educació Infantil han de portar bata, cordada davant i amb una veta per penjar-la.

Pels alumnes de Primària es recomana l’ús de la bata per les activitats d’educació plàstica. Això comportarà que no s’embrutin.

Els alumnes d’Ed. Infantil que fan ús del servei de menjador, han de dur una bata només per menjador que canviaran cada setmana.

 

 

     3.    EQUIPACIÓ D’EDUCACIÓ FÍSICA:

 

Els alumnes d’Educació Infantil hauran de portar xandall i sabatilles esportives per a  les activitats de psicomotricitat.

Els alumnes d’Educació Primària han de venir a l’escola amb la roba d’Educació Física (xandall i sabatilles esportives) i han de portar necesser (sabó, pinta) i tovallola per rentar-se després de l’activitat i una samarreta neta de recanvi.

Cal que es tingui en compte que és necesari portar la roba adequada per fer aquesta activitat curricular i que si no es porta no es podrà realitzar .

Si un alumne no pot fer classe d’Educació Física per necessitats mèdiques,  haurà de portar un certificat mèdic explicant el motiu i el temps que ha de romandrà sense poder-ho fer.

 

    

 4.   ROBA D’ABRIC:

És necessari que tota la roba vagi marcada amb el nom i amb una veta per penjar-la, així s’evita que es perdi.

 

    

5.  MEDICAMENTS:

L’escola no administrarà cap medicament als nens sense l’autorització escrita dels pares i del metge corresponent, així com de les indicacions de dosificació.  

 

 

     6.   ENTREVISTES AMB ELS PROFESSORS I L’EQUIP

     DIRECTIU:

 

Les entrevistes amb els tutors dels vostres fills/es es faran  prèvia concertació del dia i hora amb el mestre. Ens agradaria poder parlar amb vosaltres amb tota l’atenció que us mereixeu i és per aquest motiu pel que us demanem que concerteu l’entrevista amb uns dies d’antelació.  

Recordeu que cal confirmar l’hora amb el mestre prèviament. Ho podeu fer mitjançant l’agenda a Ed. Primària o dient-li uns dies abans en el cas d’Ed. Infantil.

L’horari per parlar amb els membres de l’Equip Directiu serà dilluns de 9 a 10  hores. Si necessiteu algun altre horari, cal que ho demaneu prèviament per poder-vos atendre adequadament. 

 

 

     7.    REUNIONS DE CLASSE.

 

L’assistència a les reunions és imprescindible i l’escola us pot lliurar un justificant d’assistència en cas que ho necessiteu per la feina. 

És bo pels vostres fills que conegueu als mestres i que sapigueu en tot moment el que està fent a l’escola així com és recomanable que vegi que la feina que fa a l’escola és important per a vosaltres.

Les dates proposades per les reunions d’inici de curs són les següents:

                            Dia                Hora          Lloc

P3                     (encara per determinar)

P4                      28-9-15 .........15:00  h.    Biblioteca

P5A i B              21-9-15 ..........15:00  h.    Biblioteca

 

1erA i B             22-9-15  .........13:00  h.    Biblioteca

2onA  i B           23 -9-15 ..........13:00  h.    Biblioteca

3erA  i B           28 -9-15 ..........13:00  h.    a la Biblioteca

4rt A i B           25 -9-15 ..........13:00  h.    a l’aula

5è A  i B           16-10-15 ..........13:00  h.     a l’aula 

6è A  i B           09-10-15 ..........13:00  h.     a l’aula 

  

 

 

  

 

8.     CALENDARI ESCOLAR DEL CURS 2015-2016

D’acord amb el calendari laboral vigent, les festes de caràcter local i les festes de lliure designació fixades pel Consell Escolar, són:

 

Dies de festa de lliure elecció aprovats pel Consell Escolar

2 de novembre de 2015 (Dilluns)

7 de desembre de 2015 (Dilluns)

8  de febrer de 2016 (Dilluns)

29 d’abril de 2015 (Divendres)

 

Vacances de Nadal: del 23 de desembre de 2015 al 7 de gener de 2016, ambdós inclosos.

 

Vacances de Setmana Santa: del 21  al 28 de març de 2016 ambdós inclosos

 

Festes de caràcter local :   l’11 i el 16 de maig (S. Anastasi i 2ª pasqua respectivament)

 

Del 6 al 21 de juny l’horari per tots els alumnes serà de 9:00 a 13:00.     

            També farem aquest horari de 9:00 a 13:00 h el 22 de

          desembre de 2015

 

         El curs escolar 2015-2016  finalitzarà el 21 de juny de

          2016.

 

 

9.            MÒBILS I JOGUINES:

No es poden portar telèfons mòbils ni joguines a l’escola, ja que poden interrompre el normal funcionament de les activitats; si es dóna el cas seran retirats per part del professor i tornats directament als pares o es guardaran a escola fins a final de curs.

Si al llarg del curs hi ha algun dia en que  puguin portar joguines, serà notificat pel tutor o tutora.

Si alguna família ha de posar-se en contacte amb el/a  seu/va fill/a durant la jornada escolar pot fer servir el telèfon de l’escola: 93 398 35 18

 

 

 

 

10.         ESMORZAR

       Com a norma general per esmorzar cal portar un entrepà   

          o fruita i no es poden portar ni “refrescos” ni aperitius

         (patates, ganxitos...)

 

          *Els alumnes d’Educació Infantil esmorçaran a l’escola.

         Les mestres donaran    orientacions al respecte.

 

 

11.         NETEJA I HIGIÈNE

Cal que els alumnes vinguin a escola convenientment nets i dutxats. Per això és important que des de casa tingueu en compte aquest hàbit i ajudeu a que els nens i nenes adquireixin aquest valor. 

També us recordem  que hi ha unes èpoques determinades en que es fa necessari que observeu més detingudament el cap dels nens i nenes (possible aparició de polls) i que com a mida preventiva esbandiu el cabell amb vinagre o producte adequat per evitar possibles contagis.

Cal que també portin  mocadors per netejar-se el nas en cas que sigui necessari i que sigui un hàbit quotidià en els nens i nenes i que portin també una capsa de tovalloletes humides, una capsa de mocadors de paper i un rotllo de paper de cuina.

 

 

 

12.          MENJADOR ESCOLAR

En el centre hi ha servei de menjador.  Barnalleure és l’empresa que porta el servei de Càtering.

No s’acceptarà al menjador cap aliment que no sigui subministrat per aquesta empresa  

 

 El preu d’aquest servei és el següent:

-                                 alumnes fixes: 6,20  euros per dia

-                                 alumnes esporàdics: 6,80 euros per dia

 

El servei de menjador és una activitat voluntària, no obligatòria, que es realitza dins de l’escola, per això és important que s’entengui com una activitat que comporta unes normes i que cal treballar-les tant des de l’escola com des de casa: cal fer bon ús de les eines que utilitzem per menjar, com saber menjar de tot i saber comportar-se a taula.

Si un alumne que assíduament fa servir el menjador algun dia no ve a escola i per tant no farà ús del servei de menjador aquest dia cal que ho notifiqui a primera hora del matí al telèfon   633101904

 

També us recordem que cal tenir al dia els pagaments de menjador per poder fer-ne ús.

Els alumnes esporàdics han de notificar la seva assistència abans de 2/4 de 10 del matí. Si l’alumne és d’Ed. Infantil ha de trucar abans d’aquesta hora o el dia abans. Si no aviseu prèviament, donat que és servei de càtering, i des de l’escola s’ha d’encarregar, no podrem acceptar-vos la petició.

 

            13.-     ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA

       

CURS 2015-2016

 

TUTORIES

 

EDUCACIÓ INFANTIL:       I-3   Paqui Iglesias                   

                                      I-4  : Lorena González

                           I-5 A: Eulàlia  Dòria             

                           I-5 B:  Helena Zahonero

 

EDUCACIÓ PRIMÀRIA:

       Cicle Inicial:

                    Primer A:  Anna Mª Arque

                    Primer B :  Clara Gassol

                    Segon A:  Laura Casas

                    Segon B : Nuri Ortiz     

                  

                   

                    Cicle Mitjà:

                    Tercer A :  Cristina Sala

                    Tercer B : Belén Pons

                    Quart A:   Nicolás Patiño                                                      Quart B :  Jordi Alonso

                                   

     

       Cicle Superior:

                     Cinquè A:   Àngel J. Prado

                     Cinquè B : Olga Fontova

                     Sisè A:   Noèlia Latorre

                     Sisè B : Sara Carbonell

 

          Aula USEE:  - Laura Sanchís

                             - Susana Castro

                             - Faride (Educadora)

 

 

ESPECIALISTES

Anglès: Francesca (E.Inf. i C.I.) i Raimon Jené(C.M. i C. S)

Educació Física: Sergi Sáez i Diego Berrocal

Música: Pilar Rizo i Meritxell

Educació Especial: Melània Pérez i Cristina Domenech

Aula d’acollida: Paqui Rodríguez

Reforç : E.I :  Marta Lara i Josefina Rosa

Vetlladora: Patrícia Carpintero

 

 

EQUIP DE COORDINACIÓ

Coordinadora Educació Infantil:  Marta Lara

Coordinadora  Cicle Inicial     Melani Pérez

Coordinadora de Cicle Mitjà   Cristina Domenech

Cioordinador de Cicle  Superior: Raimon Jené

 

EQUIP DIRECTIU

 

Director: Manuel Rodríguez

Cap d’Estudis: Sergi Sáez

Secretària: Pili Rizo

 

SERVEI EAP

 

Psicòloga: Elena Antón

L’escola compta amb l’assessorament, un dia cada  setmana, d’una professional de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic del Departament d’Ensenyament.

Aquest servei és d’ús intern de l’escola i fa atenció als alumnes per demanda de la pròpia escola. En cas de que el vostre fill/a hagi de ser atès per aquest professional us serà notificat personalment.

 

 

14.- BANC DE LLIBRES

 

Recordeu que aquest curs continuem amb el projecte de banc de llibres a la nostra escola,  des de 3r fins a 6è.

Els pares d’aquests alumnes només paguen el 25% del valor dels llibres amb el compromís de deixar els llibres a l’escola pel proper curs i que en cas de pèrdua o deteriorament d’algun llibre es pagarà el valor total d’aquest llibre. És important per això que tots tinguem cura de mantenir els llibres en bon estat i que a final de curs es quedin a l’escola per poder continuar fent-los servir el proper curs.

Aquest projecte té com a objectius l’aprenentatge i bon ús del material, el respecte per la natura i no fer malbé el paper i evidentment no suposar una càrrega econòmica per a la família. Per tots aquests motius, cal que ho treballem des de l’escola i des de les famílies.  Sabem que podem comptar amb la vostra col·laboració.

Quan arribi el mes de juny us notificarem, si és el cas, de la reposició necessària per mal ús dels llibres.

 

 

      15 .-     AGENDA ESCOLAR

 

Els alumnes d’Educació Primària tenen  una agenda escolar, cal que sigui aquest el mitjà per comunicar-nos família i escola i que com a pares mantingueu  un control sistemàtic de l’agenda per tal de poder tenir informació de les tasques que tenen els vostres fills i de les informacions que els mestres us puguin notificar. Si vosaltres ens heu de fer qualsevol comunicació l’heu de fer a través de l’agenda.

CADA DIA L’AGENDA HA DE VENIR A ESCOLA I TORNAR A CASA I HA DE SER REVISADA PER TOTS ELS PARES I MARES. Us ajudarà a conèixer allò que està fent el vostre fill/a i podreu col·laborar amb ell/a en les seves tasques i necessitats.

L’agenda també serà el mitjà en el que haureu de notificar les faltes d’assistència de l’alumne a l’escola.

 

 

 

 

16.-   SORTIDES ESCOLARS/EXCURSIONS

 

Les sortides que es facin a l’escola estan incloses dins de la Programació Anual de Centre i estan aprovades pel Consell Escolar. Les sortides cal que siguin autoritzades pels pares mitjançant el document que signeu a principi de curs.

L’import de les sortides del curs es pagarà de l’1 al 15 d’octubre a través del banc i els tutors son els encarregats de gestionar-les.  Si alguna família té dificultats a l’hora de fer el pagament pot acordar amb el tutor fer-ho amb 3 quotes iguals  (tot i que això hauria de ser en casos excepcionals).

La 1º quota s’haurà de pagar, sense excepcions, de l’1 al 15 d’octubre; la 2ª quota,  sense excepcions, de l’1 al 15 de febrer i la 3ª quota,  sense excepcions,  de l’1 al 15 d’abril.  En cas de no pagar la primera quota tampoc es podrà pagar cap de les altres dues i el nen/a no farà cap sortida

Demanem a tothom l’esforç de respectar les dates límits de pagament, en cas contrari l’alumne/a afectat/da no podrà  anar a la sortida.

 

Acompanyants:  A cada sortida els nens estaran acompanyats pels seus tutors/es  més les persones necessàries per tal de garantir les ràtios determinades pel Departament.

Com a cas excepcional, si es fa servir el transport públic (metro, autobusos urbans...) cap grup sortirà amb menys de tres acompanyants.

 

 

17.-    RECICLATGE DE PAPER

 

Aquest curs continuarem amb el projecte de reciclatge de paper

 

 

 

18.-     DRETS D’IMATGE

Recordeu que l’escola disposa de pàgina WEB i que en diferents ocasions fem fotos dels nens i nenes. Si no teniu inconvenient que el vostre fill o filla surti en aquestes fotografies cal que retorneu signada l’autorització corresponent al tutor o tutora de l’alumne.

 

 

 

Atentament,

 

 

 

El Claustre de mestres de l’Escola