Ceip Baldiri Reixac 08914 Badalona
C/ Juan Valera, 159 Tel. i Fax 93 398 35 18
www.xtec.cat/ceipbaldiribadalona
ÉS IMPORTANT QUE LLEGIU AQUESTA
CARTA I LA TINGUEU PRESENT AL LLARG DE TOT EL CURS ESCOLAR.
1.
ASSISTÈNCIA:
Es considera absentisme escolar el fet de
faltar a l’escola el 5% dels dies de cada
trimestre sense justificar o un 25% dels dies comptant les faltes
justificades i sense justificar.
Els casos d’absentisme els haurem de
comunicar a la comissió d’absentisme de la ciutat i s’iniciarà el protocol que
la citada comissió té als efectes.
Per això
us recordem que:
És obligatòria l’assistència a classe, així
com a les sortides i visites culturals que formen part de la tasca pedagògica que portem a terme a
l’escola.
Tota falta d’assistència ha de ser justificada pels pares per escrit,
mitjançant l’agenda dels vostres fills (des de 1r fins a 6è) o nota del pares
(alumnes d’Educació Infantil).
Si algun alumne té alguna malaltia
de tipus contagiós (varicel·la, xarampió, tuberculosi...), s’ha de comunicar
immediatament a l’escola i ha de portar un certificat del metge justificant que
ja no hi ha perill de contagi abans de reprendre les classes. En cas de visita
mèdica cal portar un justificant del mateix metge.
Si preveieu que algun
dia el vostre fill o filla no podrà assistir a classe o vindrà més tard, cal
que ho notifiqueu al mestre tutor el dia abans. L’heu d’acompanyar a escola i
heu d’entrar amb ell/a per poder comunicar el retard a la persona que us obri
la porta.
No
podem obrir la porta a cap alumne que vingui fora de l’horari i ho faci sol sense
un adult i sense notificació dels pares.
També
us informem que l’escola té un protocol per aplicar en casos de retards
continuats a les entrades o sortides.
En el cas de retards continuats a
l’entrada, els alumnes quedaran sota la custòdia d’un membre del claustre però no podran
accedir a la seva classe fins la següent sessió.
En el cas de les sortides,
després d’esperar un temps prudencial i si no es pot contactar amb la família,
el tutor trucarà a la Guàrdia Urbana perquè es faci càrrec del menor.
Recordeu que és important recollir
als vostres fills/es a les hores establertes per tal motiu. L’escola no es pot
fer responsable d’aquells alumnes que no els han vingut a buscar a l’hora
establerta i donarem avís a les autoritats competents, segons està previst en
la normativa del Departament.
També us recordem que els alumnes
no podran sortir de l’escola en horari lectiu sense l’acompanyament dels pares/tutors
o germans majors d’edat.
ES OBLIGATORI QUE SI CANVIEU
L’ADREÇA DE CASA O EL NÚMERO DE TELÈFON HO COMUNIQUEU A L’ESCOLA.
HORARI:
Ed. Primària:
De
Ed. Infantil
De
Els alumnes d’Ed.
Infantil que tenen germans a Ed.
Primària, poden disposar del servei d’acollida matinal de 12:30 a 13:00 i de
16:30 a 17:00 sempre i quan ho hagin notificat prèviament a la Direcció de
l’escola.
S’entén que els
alumnes que el curs passat han fet ús d’aquest servei i encara tinguin germans a Ed. Primària, queden automàticament
apuntats a aquest horari.
L’horari de
menjador serà de
Les portes es
tancaran 10 minuts després de les hores d’entrada i sortida determinades.
Preguem puntualitat.
En
cas d’arribar més tard i sense falta justificada, s’iniciarà el protocol de
“retard”
Entrades:
Ed.
Primària
Els alumnes de Primària entraran
per la porta principal i pujaran directament a les aules on els esperaran els
professors. Demanem als pares que es quedin a fora de la tanca del recinte
escolar.
Si s’ha de comunicar alguna cosa als
mestres, feu servir l’agenda.
Les
hores d’entrada i en les fileres, no són moments ni els llocs adequats per parlar amb els mestres.
Cal que treballeu, conjuntament amb
el centre, perquè l’entrada a l’ escola
sigui pausada, sense curses dels nens, per començar bé el dia i amb el màxim de tranquil·litat possible.
Ed.
Infantil
Tots els alumnes entraran a les 9:00 i a les
15:00 per la porta del carrer Joan Valera i els pares portaran els nens directament, sense fer files, a les classes on
ja estaran les tutores per rebre els alumnes.
Sortides:
Ed.
Infantil
Les sortides a les 12:30 i a les
16:30 es farà per la porta del c/ Londres. Els pares aniran a les classes per
recollir els seus fills.
Ed.
Primària
Sortiran del
centre per la porta del pati.
A l’hora de plegar, els
alumnes de Cicle Inicial (1r i 2n), com fins ara, es lliuraran als pares al pati de l’escola.
Els alumnes a partir de
3r podran marxar sols a casa si prèviament els pares signen l’autorització
corresponent.
* Els alumnes d’Ed. Infantil
i Cicle Inicial que vulguin marxar amb
els germans o germanes cal que portin una autorització signada pels pares.
2. BATES:
Els alumnes d’Educació Infantil han
de portar bata, cordada davant i amb una veta per penjar-la.
Pels alumnes de Primària es recomana l’ús
de la bata per les activitats d’educació plàstica. Això comportarà que no
s’embrutin.
Els alumnes d’Ed. Infantil que fan
ús del servei de menjador, han de dur una bata només per menjador que canviaran
cada setmana.
3. EQUIPACIÓ D’EDUCACIÓ FÍSICA:
Els alumnes
d’Educació Infantil hauran de portar xandall i sabatilles esportives per a les activitats de psicomotricitat.
Els alumnes d’Educació Primària han
de venir a l’escola amb la roba d’Educació Física (xandall i sabatilles esportives)
i han de portar necesser (sabó, pinta) i tovallola per rentar-se després de
l’activitat i una samarreta neta de recanvi.
Cal que es tingui en compte que és
necesari portar la roba adequada per fer aquesta activitat curricular i que si
no es porta no es podrà realitzar .
Si un alumne no pot fer classe
d’Educació Física per necessitats mèdiques, haurà de portar un certificat mèdic explicant
el motiu i el temps que ha de romandrà sense poder-ho fer.
4. ROBA D’ABRIC:
És necessari que
tota la roba vagi marcada amb el nom i amb una veta per penjar-la, així s’evita
que es perdi.
5. MEDICAMENTS:
L’escola no administrarà cap
medicament als nens sense l’autorització escrita dels pares i del metge
corresponent, així com de les indicacions de dosificació.
6.
ENTREVISTES AMB ELS PROFESSORS I L’EQUIP
DIRECTIU:
Les entrevistes amb els tutors dels
vostres fills/es es faran prèvia
concertació del dia i hora amb el mestre. Ens agradaria poder parlar amb
vosaltres amb tota l’atenció que us mereixeu i és per aquest motiu pel que us
demanem que concerteu l’entrevista amb uns dies d’antelació.
Recordeu que cal confirmar l’hora
amb el mestre prèviament. Ho podeu fer mitjançant l’agenda a Ed. Primària o
dient-li uns dies abans en el cas d’Ed. Infantil.
L’horari per parlar amb els membres
de l’Equip Directiu serà dilluns de 9 a 10 hores. Si necessiteu algun altre horari, cal
que ho demaneu prèviament per poder-vos atendre adequadament.
7. REUNIONS DE CLASSE.
L’assistència a les reunions és
imprescindible i
l’escola us pot lliurar un justificant d’assistència en cas que ho necessiteu
per la feina.
És bo pels vostres fills que
conegueu als mestres i que sapigueu en tot moment el que està fent a l’escola
així com és recomanable que vegi que la feina que fa a l’escola és important
per a vosaltres.
Les dates proposades per les
reunions d’inici de curs són les següents:
Dia
Hora Lloc
P3 (encara per determinar)
P4 28-9-15 .........15:00 h. Biblioteca
P5A i B 21-9-15 ..........15:00 h. Biblioteca
1erA i B 22-9-15 .........13:00
h. Biblioteca
2onA i B 23 -9-15 ..........13:00 h. Biblioteca
3erA i B 28 -9-15 ..........13:00 h. a la Biblioteca
4rt A i B 25 -9-15 ..........13:00 h. a l’aula
5è A i B 16-10-15 ..........13:00 h. a l’aula
6è A i B 09-10-15
..........13:00 h. a
l’aula
8. CALENDARI ESCOLAR DEL CURS 2015-2016
D’acord amb el
calendari laboral vigent, les festes de caràcter local i les festes de lliure
designació fixades pel Consell Escolar, són:
Dies
de festa de lliure elecció aprovats pel Consell Escolar
2 de novembre de 2015 (Dilluns)
7 de desembre de 2015 (Dilluns)
8 de febrer de 2016 (Dilluns)
29 d’abril de 2015 (Divendres)
Vacances
de Nadal: del 23 de desembre de 2015 al 7 de gener de 2016, ambdós
inclosos.
Vacances
de Setmana Santa: del 21 al 28 de març de 2016 ambdós inclosos
També farem aquest horari de 9:00 a 13:00 h
el 22 de
desembre de 2015
El
curs escolar 2015-2016 finalitzarà el 21
de juny de
2016.
9.
MÒBILS I JOGUINES:
No es poden
portar telèfons mòbils ni joguines a l’escola, ja que poden interrompre el
normal funcionament de les activitats; si es dóna el cas seran retirats per
part del professor i tornats directament als pares o es guardaran a escola fins
a final de curs.
Si al llarg del
curs hi ha algun dia en que puguin
portar joguines, serà notificat pel tutor o tutora.
Si alguna família
ha de posar-se en contacte amb el/a
seu/va fill/a durant la jornada escolar pot fer servir el telèfon de
l’escola: 93 398 35 18
10.
ESMORZAR
Com a norma general per esmorzar cal portar
un entrepà
o fruita i no es poden portar ni
“refrescos” ni aperitius
(patates, ganxitos...)
*Els alumnes d’Educació Infantil esmorçaran
a l’escola.
Les mestres donaran orientacions al respecte.
11.
NETEJA I HIGIÈNE
Cal que els alumnes vinguin a
escola convenientment nets i dutxats. Per això és important que des de casa
tingueu en compte aquest hàbit i ajudeu a que els nens i nenes adquireixin
aquest valor.
També us recordem que hi ha unes èpoques determinades en que es
fa necessari que observeu més detingudament el cap dels nens i nenes (possible
aparició de polls) i que com a mida preventiva esbandiu el cabell amb vinagre o
producte adequat per evitar possibles contagis.
Cal que també portin mocadors per netejar-se el nas en cas que
sigui necessari i que sigui un hàbit quotidià en els nens i nenes i que portin també
una capsa de tovalloletes humides, una capsa de mocadors de paper i un rotllo
de paper de cuina.
12.
MENJADOR ESCOLAR
En el centre hi ha servei
de menjador. Barnalleure és l’empresa
que porta el servei de Càtering.
No s’acceptarà al menjador
cap aliment que no sigui subministrat per aquesta empresa
El preu d’aquest servei és el següent:
-
alumnes fixes: 6,20 euros per dia
-
alumnes esporàdics: 6,80 euros per dia
El servei de menjador és
una activitat voluntària, no obligatòria, que es realitza dins de l’escola, per
això és important que s’entengui com una activitat que comporta unes normes i
que cal treballar-les tant des de l’escola com des de casa: cal fer bon ús de
les eines que utilitzem per menjar, com saber menjar de tot i saber comportar-se
a taula.
Si un alumne que
assíduament fa servir el menjador algun dia no ve a escola i per tant no farà
ús del servei de menjador aquest dia cal que ho notifiqui a primera hora del
matí al telèfon 633101904
També us recordem que cal
tenir al dia els pagaments de menjador per poder fer-ne ús.
Els alumnes esporàdics han
de notificar la seva assistència abans de 2/4 de 10 del matí. Si l’alumne és
d’Ed. Infantil ha de trucar abans d’aquesta hora o el dia abans. Si no aviseu
prèviament, donat que és servei de càtering, i des de l’escola s’ha
d’encarregar, no podrem acceptar-vos la petició.
13.- ORGANITZACIÓ
PEDAGÒGICA
CURS 2015-2016
TUTORIES
EDUCACIÓ
INFANTIL: I-3 Paqui Iglesias
I-4 : Lorena González
I-5
A: Eulàlia Dòria
I-5 B: Helena Zahonero
EDUCACIÓ
PRIMÀRIA:
Cicle Inicial:
Primer A: Anna Mª Arque
Primer B : Clara Gassol
Segon A: Laura Casas
Segon B : Nuri Ortiz
Cicle Mitjà:
Tercer A : Cristina Sala
Tercer B : Belén Pons
Quart
A: Nicolás Patiño Quart
B : Jordi Alonso
Cicle
Superior:
Cinquè A: Àngel J. Prado
Cinquè B : Olga Fontova
Sisè A: Noèlia Latorre
Sisè B : Sara Carbonell
Aula USEE: - Laura Sanchís
- Susana Castro
- Faride (Educadora)
ESPECIALISTES
Anglès: Francesca (E.Inf. i C.I.) i Raimon
Jené(C.M. i C. S)
Educació Física: Sergi Sáez i Diego Berrocal
Música: Pilar Rizo i Meritxell
Educació Especial: Melània Pérez i Cristina Domenech
Aula d’acollida: Paqui Rodríguez
Reforç : E.I : Marta Lara i Josefina Rosa
Vetlladora: Patrícia Carpintero
Coordinadora Educació Infantil: Marta Lara
Coordinadora Cicle Inicial Melani Pérez
Coordinadora de Cicle
Mitjà Cristina Domenech
Cioordinador de Cicle
Superior: Raimon Jené
EQUIP DIRECTIU
Director: Manuel Rodríguez
Cap d’Estudis: Sergi Sáez
Secretària: Pili Rizo
Psicòloga: Elena Antón
L’escola compta amb l’assessorament, un dia cada setmana, d’una professional de l’Equip
d’Assessorament Psicopedagògic del Departament d’Ensenyament.
Aquest servei és d’ús intern de l’escola i fa atenció als
alumnes per demanda de la pròpia escola. En cas de que el vostre fill/a hagi de
ser atès per aquest professional us serà notificat personalment.
14.-
BANC DE LLIBRES
Recordeu que aquest curs continuem amb el
projecte de banc de llibres a la nostra escola, des de 3r fins a 6è.
Els pares d’aquests alumnes només paguen el
25% del valor dels llibres amb el compromís de deixar els llibres a l’escola
pel proper curs i que en cas de pèrdua o deteriorament d’algun llibre es pagarà
el valor total d’aquest llibre. És important per això que tots tinguem cura de
mantenir els llibres en bon estat i que a final de curs es quedin a l’escola
per poder continuar fent-los servir el proper curs.
Aquest projecte té com a objectius
l’aprenentatge i bon ús del material, el respecte per la natura i no fer malbé
el paper i evidentment no suposar una càrrega econòmica per a la família. Per
tots aquests motius, cal que ho treballem des de l’escola i des de les
famílies. Sabem que podem comptar amb la
vostra col·laboració.
Quan arribi el mes de juny us notificarem, si
és el cas, de la reposició necessària per mal ús dels llibres.
15 .- AGENDA
ESCOLAR
Els alumnes d’Educació Primària tenen una agenda escolar, cal que sigui aquest el
mitjà per comunicar-nos família i escola i que com a pares mantingueu un control sistemàtic de l’agenda per tal de
poder tenir informació de les tasques que tenen els vostres fills i de les informacions
que els mestres us puguin notificar. Si vosaltres ens heu de fer qualsevol
comunicació l’heu de fer a través de l’agenda.
CADA
DIA L’AGENDA HA DE VENIR A ESCOLA I TORNAR A CASA I HA DE SER REVISADA PER TOTS
ELS PARES I MARES. Us ajudarà
a conèixer allò que està fent el vostre fill/a i podreu col·laborar amb ell/a
en les seves tasques i necessitats.
L’agenda també serà el mitjà en el que haureu
de notificar les faltes d’assistència de l’alumne a l’escola.
16.- SORTIDES ESCOLARS/EXCURSIONS
Les sortides que es facin a
l’escola estan incloses dins de la Programació Anual de Centre i estan
aprovades pel Consell Escolar. Les sortides cal que siguin autoritzades pels
pares mitjançant el document que signeu a principi de curs.
L’import
de les sortides del curs es pagarà de l’1 al 15 d’octubre a través del banc i
els tutors son els encarregats de gestionar-les. Si alguna família té dificultats a l’hora de
fer el pagament pot acordar amb el tutor fer-ho amb 3 quotes iguals (tot i que això hauria de ser en casos
excepcionals).
La
1º quota s’haurà de pagar, sense excepcions, de l’1 al 15 d’octubre; la 2ª
quota, sense excepcions, de l’1
al 15 de febrer i la 3ª quota, sense
excepcions, de l’1 al 15 d’abril. En cas de no pagar la primera quota tampoc es
podrà pagar cap de les altres dues i el nen/a no farà cap sortida
Demanem
a tothom l’esforç de respectar les dates límits de pagament, en cas contrari
l’alumne/a afectat/da no podrà anar a la
sortida.
Acompanyants: A cada sortida els nens estaran acompanyats pels seus tutors/es
més les persones necessàries per tal de
garantir les ràtios determinades pel Departament.
Com a cas excepcional, si es fa servir el transport públic
(metro, autobusos urbans...) cap grup sortirà amb menys de tres acompanyants.
17.- RECICLATGE DE PAPER
Aquest curs continuarem amb el projecte de reciclatge de paper
18.- DRETS D’IMATGE
Recordeu que l’escola disposa de pàgina WEB i que en diferents
ocasions fem fotos dels nens i nenes. Si no teniu inconvenient que el vostre
fill o filla surti en aquestes fotografies cal que retorneu signada l’autorització
corresponent al tutor o tutora de l’alumne.
Atentament,
El Claustre de mestres de l’Escola