PRESENTACIÓ
MESTRES
SERVEIS

TRETS D'IDENTITAT

La nostra Escola es defineix com a:

- ACONFESSIONAL I PLURALISTA: dona resposta als principis de respecte i pluralisme ideològic de tothom i de la societat que l'envolta. Recull les peticions que les famílies fan sobre l'opció religiosa que volen per a els seus fills/es i l'adrecen als òrgans pertinents perquè actuïn com calgui. Cal dir, però, que creient que les festes populars regeixen la vida quotidiana de la societat, aquestes es celebraran sense excloure'n cap contingut fonamental.

- DEMOCRÀTICA: Volem fomentar en la nostra comunitat educativa els valors d'una societat democràtica: solidaritat, respecte a l'altre, actitud de diàleg, esperit crític i responsabilitat.

- TÉ COM A LLENGUA VEHICULAR EL CATALÀ.

- VOL EDUCAR PER A LA DIVERSITAT: Partint de la diversitat dels seus propis alumnes. Intentar aconseguir el millor rendiment dintre de les seves capacitats. Evitar la competitivitat i valorar al màxim l'esforç

- VOL EDUCAR EN LA COEDUCACIÓ: Entenent-la com un intent d'educar per a la igualtat sense cap mena de discriminació per raó del sexe.

- FOMENTA LA SOCIALITZACIÓ: Ja sigui potenciant treballs en equip on la col·laboració i el respecte són fonamentals. O bé en la utilització del material escolar i de l 'alumne, el qual és col·lectius.

- METODOLOGIA: L'escola potencia els aspectes formatius de col·laboració en lloc dels de competitivitat i té en compte la personalitat de cada alumne, potenciant-la a partir de les seves possibilitats. Volem que els nens/es esdevinguin elements actius del seu procés de formació. Que participen de la vida de l'escola mitjançant el seu treball individual, en equip i en altres tipus d'agrupament, de tal forma que aprenguin a conviure democràticament, a assumir els acords presos i fer-se responsables de tasques que ajudin a millorar la vida de l'escola.

També pretenem l'adopció de sistemes actius, no autoritaris, que impliquen la participació dels alumnes en els objectius del seu procés d'aprenentatge, on el professor/a farà de guia i estimularà una actitud de curiositat, crítica i investigació. També es donarà preferència a l'observació directa sempre que sigui possible.

La graduació de tasques de responsabilitat que permetin la màxima autonomia apropiada a l'edat

És evident que cada nen es diferent. Per això valorem a cada nen pel que és; estimulant el seu progrés, no només pel que fa a l'adquisició de coneixements, sinó en tots els aspectes de la persona humana. Per tant, apostem per una educació integral de la persona.

- TÉ UN MODEL DE GESTIÓ INSTITUCIONAL:PARTICIPATIU FUNCIONAL, ja que és jeràrquic i la direcció potencia que les decisions siguin col·legiades.

RETORN