PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA
CURS 2015-2016

La PREINSCRIPCIÓ és la sol·licitud d'admissió per obtenir plaça en una escola finançada amb fons públics. Es fa els dies que es fixen de manera oficial.

NOMÉS ES POT PRESENTAR UNA SOL·LICITUD, en la qual és convenient indicar les escoles que més ens agraden per ordre de preferència. S'ha de portar al centre elegit en primer lloc, o a les oficines d'escolarització (OME).

ATENCIÓ AL CALENDARI: primer surten unes llistes provisionals, i després de possibles reclamacions, les definitives.

Per confirmar que es vol la plaça assignada cal FORMALITZAR LA MATRÍCULA en el centre on s’ha obtingut la plaça.

Calendari de preinscripció i matrícula

Període de presentació de sol·licituds: del 10 al 17 de març

Publicació de les llistes amb el barem: 27 de març

Reclamacions a la llista baremada: 7 al 9 d'abril

Resolució de les reclamacions: 10 d'abril

Publicació de les llistes baremades un cop resoltes les reclamacions: 14 d'abril

Publicació de la llista d'admesos: 12 de maig

Període de matriculació: 8 al 12 de juny

Documentació a presentar

- La sol·licitud, que serà única, es presentarà al centre demanat en primer lloc

- Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació.

- Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor) o de la targeta de residència on consta el NIE si es tracta de persones estrangeres.

- Original i fotocòpia del Carnet de vacunacions o certificat mèdic oficial, degudament emplenat, on figurin les dosis de vacunes rebudes amb les dates corresponents.

- Original i fotocòpia de la Targeta Sanitària de l'alumne

OBSERVACIONS:

1. Quan l'adreça que figuri al DNI no coincideixi amb la de la sol·licitud, caldrà presentar un certificat o volant municipal de convivència de l'alumne on ha de constar que conviu amb la persona sol·licitant i resguard de la renovació del DNI.

2. La proximitat del domicili, quan es tingui present el lloc de treball, s'acreditarà mitjançant l'aportació d'una còpia del contracte laboral o d'un certificat emès a l'efecte per l'empresa.

3. Carnet de família nombrosa vigent per optar als punts de barem.

4. Documentació acreditativa de rendes familiars. Es presentarà únicament en el cas que s'al·legui ser beneficiari de la prestació econòmica de la renda mínima d'inserció (PIRMI) o, si fos el cas, de la documentació que acrediti que les rendes familiars no superen les que s'estableixen per accedir a aquesta prestació.

5. Original i fotocòpia del certificat de disminució de la personal que alegui aquesta condició, emès pel Departament d'Acció Social i Ciutadania, si s'al·lega aquesta circumstància.

6. Certificat mèdic oficial que acrediti, textualment, que l'alumne/a pateix una malaltia crònica que afecti el seu sistema digestiu, endocrí o metabòlic i que s'especifiqui de quina malaltia es tracta.

Criteris d'admissió d'alumnes i barems a aplicar

a) CRITERIS GENERALS DE PRIORITAT

EXISTÈNCIA DE GERMANS O GERMANES AL CENTRE DOCENT:

Quan l'alumne tingui un o més germans o germanes matriculats al centre o pares o tutors legals que hi treballen en el moment en què es presenta la preinscripció, 40 PUNTS
S'entén que l'alumnat té germans o germanes matriculats al centre quan aquests hi són en el moment en què es presenta la sol·licitud d'admissió.

En cas que un germà o germana estigui matriculat en un altre centre públic amb el qual hi ha una relació d'adscripció (IES Pau Casals, IES Ventura Gassol, IES La Pineda) cal presentar un certificat del centre on està matriculat per optar a aquests 40 punts.

PROXIMITAT DEL DOMICILI DELS I DE LES ALUMNES AL CENTRE DOCENT. Una de les tres opcions:

- Quan el domicili familiar estigui a l'àrea de proximitat del centre, 30 PUNTS

- Quan, a instància dels pares, mares, tutors, tutores, es prengui en consideració, en comptes del domicili de l'alumne, l'adreça del lloc de treball del pare, la mare, el tutor: 20 PUNTS

- Quan el domicili de la persona sol·licitant és al mateix municipi on és ubicat el centre, però no en l'àrea de proximitat del centre sol·licitat en primer lloc:10 PUNTS

QUAN L'ALUMNE ACREDITI UNA DISCAPACITAT DE GRAU IGUAL O SUPERIOR A 33% o quan el pare, la mare, tutor, un germà o una germana de l'alumne acrediti una discapacitat igual o superior al 33%: 10 PUNTS

QUAN EL PARE O LA MARE, TUTOR O TUTORA, SIGUIN BENEFICIARIS DE L'AJUT DE LA RENDA MÍNIMA D'INSERCIÓ, calculat en funció dels fills a càrrec de la persona perceptora: 10 PUNTS

b) CRISTERIS COMPLEMENTARIS

Pel fet de formar part d'una família nombrosa: 15 PUNTS

Per malaltia crònica de l'alumne o alumna, que afecti el seu sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosos els celíacs:
10 PUNTS

Si el pare, la mare, el tutor o la tutora o un germà o una germana de l'alumne o l'alumna han estat escolaritzats en ensenyaments declarats actualment gratuïts i universals en el centre per al qual es presenta la sol·licitud: 5 PUNTS .

PER A MÉS INFORMACIÓ: Pàgina del Departament d'Educació

Contador gratis