Sobre la pel.lícula Crepuscle

Crepuscle (Twilight, en anglès) és una pel·lícula basada en la novela homònima d’Stephenie Meyer que ha esdevingut best-seller  a tot el món.

 

Podríem considerar el film una barreja de fantasia, ciència ficció i amor, amb algunes escenes de suspens i acció.

 

La protagonista de la història és la Bella, una noia perfectament normal de disset anys que es trasllada a viure amb el seu pare des de Phoenix (sur dels EUA) a la petita localitat de Forks (Washington, nord-oest) perquè la seva mare pateix per la seva nova parella (és jugador de beisbol i ha d’estar fora de casa sovint). La Bella prefereix anar-se’n amb en Charlie, el seu pare, encara que odiï el clima sempre plujós i encapotat de la seva nova ciutat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Però no tot són disgustos. Només arribar coneix a un noi intrigant, misteriós, esquerp i que sembla amagar un terrible secret... Sempre està amb la seva família i no es fan amb ningú. El noi comparteix amb ella la classe de Biologia, però la Bella s’enfada i s’estranya  en adonar-se que ell l’esquiva clarament, sense cap motiu aparent. Fins i tot ell desapareix un parell de dies. I, per sorpresa de la Bella, en tornar es disculpa per la seva actitud, es presenta i es mostra simpàtic i agradable. Fins

tot la salva d’un accident que podia haver-la matat, aixafant el costat d’un cotxe amb la mà, quan era a deu metres d’ella feia un segon.

 

 

 

Edward (el noi, és clar) és estrany però al mateix temps exerceix una atracció irresistible sobre ella. No sap què hi ha ben bé al seu costat fosc, però deu ser alguna cosa grossa.

 

Finalment ho acaba descobrint investigant per ella mateixa: el seductor i irresistible Edward és un vampir.

 

Bella assumeix les possibles conseqüències de la decisió de començar una relació amb ell; és conscient que s’exposa a un perill inimaginable, a un món del qual no coneix res.

 

Edward es mor per beure la seva sang, i constantment es produeix una gran batalla en el seu interior; es debat entre els seus instints naturals i l’amor que sent per ella.

 

Però els vampirs de la novel·la no dormen en taüts, ni es desfan a la llum del sol; no dormen mai, la llum solar només els fa brillar una mica la pell i a més, la seva família es una excepció en la seva espècie: són “vegetarians” (això vol dir que no beuen sang humana sinó animal). Edward viu amb els seus pares adoptius (Carlisle i Esme), i els seus germans Alice i Jasper i Rosalie i Emmett (dues parelles).  A més, cadascun té un poder especial: Edward pot llegir els pensaments de la gent (excepte els de Bella, cosa que l’intriga i l’atrau des del primer moment) i Alice veure el futur de forma subjectiva...

 

Però el gran problema és presenta quan Bella s’assabenta que el suposat animal que havia estat matant gent al poble no era sinó un grup de vampirs. Com és natural, acaben trobant la família d’Edward mentre juguen a beisbol. Malauradament, Bella és amb ells.

 

Un dels tres vampirs, Laurent, no vol fer mal a Bella; però els altres dos, James i Victoria, perseguiran Bella per tot el país amb l’únic objectiu de beure la seva sang. Ella intenta fugir desesperadament de Forks amb Alice i Jasper, però un truc de James la posarà a les seves mans. Arribaran Edward i la seva família a temps? Solució: al cine.

 

                                   Cristina Espinosa  1r Z    

Cuadro de texto: 6

Pòster de la pel.lícula