PROJECTES D'INNOVACIÓ |
|
|
ESPAI VIRTUAL : ESCOLATAXONERA.CAT |
|
Ja tenim un espai virtual de l'escola: escolataxonera.cat
Gràcies a aquest espai, els alumnes de 4t, 5è i 6è podran treballar mitjançant el "núvol" i participar al bloc d'educació Física. Per saber-ne més, feu un cop d'ull a la presentació que es va utilitzar a la reunió informativa per a les famílies clicant aquí. |
|
PAS D'EDUCACIÓ INFANTIL A PRIMÀRIA |
|
Per veure la presentació sobre el pas d'Educació Infantil a Educació Primària, seguiu el següent enllaç. |
|
PROJECTE : "APRENEM JUNTS" |
|
Es va iniciar durant el curs 2014-2015 a Educació Infantil amb l'objectiu de millorar les relacions entre els alumnes d'un mateix cicle i fomentar l'aprenentatge entre nens i nenes de diferents edats. Mica en mica s'ha anat implementant als altres cicles.
Projecte d'Aprenem Junts de Cicle Inicial
|
|
PROJECTE DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES |
|
L'objectiu d'aquest projecte és abaratir la despesa familiar en llibres, garantir que tot l'alumnat el pugui tenir, així com prendre consciència de tenir cura i respectar el material comunitari.
Mitjançant una quota de manteniment (folrar i reposar els llibres trencats o perduts), els infants de la nostra escola gaudeixen de llibres socialitzats.
Les famílies tan sols s'han de fer càrrec dels llibres no reutilizables. |
|
PLA COMUNITARI DE BARRI |
|
Participem i tenim representació en:
Carmel Amunt, programa Accés de la Obra Social La Caixa i altres activitats adreçades a les AMPAs i famílies del districte.
Participem en el projecte "Temps de Barri, temps educatiu compartit".
Els patis escolars de la ciutat s'obren com a espai d'ús públic per a famílies, infants i adolescents fora d'horari escolar, en cap de setmana i en període de vacances escolar.
Els objectius principals de l'obertura dels patis escolars són:
● Optimitzar l'ús dels centres escolars potenciant la seva vessant educativa i social, fent possible un ús del pati entre els col·lectius i/o activitats que es puguin realitzar sense interferències tot potenciant la seva interrelació.
● Donar una alternativa de lleure als infants i joves i les seves famílies que s'exerceix de forma autònoma en un context segur i de proximitat.
Cada pati escolar obert compta amb un servei de monitoratge que obre i tanca el pati escolar dins els horaris previstos, vetlla pel bon ús de les instal·lacions i procura establir dinàmiques de relació entre els infants i joves.
Als patis escolars oberts es realitzen activitats de dinamització educativa de tipus esportiu, artístic i en família. Aquestes activitats són obertes i gratuïtes al barri.
|
|
CENTRE DE PRÀCTIQUES |
|
Som un centre de pràctiques, és a dir, participem en la formació dels nous i noves mestres.
Col·laborem amb diferents universitats: Universitat de Barcelona, Universitat de Bellaterra i Universitat Ramon Llull Blanquerna, així com els instituts de la zona, per exemple l'Institut Anna Gironella de Mundet. |
|
|
PLA EXPERIMENTAL DE LLENGÜES EXTRANGERES (PELE) |
L'objectiu és que l'alumnat, en acabar l'educació obligatòria, tingui domini comunicatiu i lingüístic de la llengua catalana, castellana i la llengua anglesa que el capaciti per a la gestió dels seus aprenentatges futurs en un món global. Les accions anuals d'impuls a les diverses llengües curriculars són dinamitzadores d'aula, de centre i d'entorn.
El nostre objectiu és millorar la competència d'expressió tant oral com escrita de la llengua anglesa. |
Educació Infantil |
|
Des de P3 fins a P5, es treballen durant 15 minuts les rutines mitjançant jocs i cançons amb l'objectiu de familiaritzar -los amb aquesta llengua.
A més a més, a P4 es dedica una sessió setmanal amb mig grup amb l'especialista d'anglès i a P5 dues. |
Educació Primària |
|
Increment del número de sessions dins l'horari de tot l'alumnat, especialment dedicades al treball de la llengua oral, així com fer servir com a llengua vehicular l'anglès en un taller de l'àrea de Visual i Plàstica . |
|
PUNT EDU |
El programa té per objectiu potenciar la biblioteca escolar "puntedu" com un espai de recursos on poder trobar tot tipus d'informació en diferents tipus de suport a l'abast de l'alumnat, del professorat, prioritzar el seu ús com a espai d'aprenentatge en el desenvolupament de les diferents àrees curriculars, per tal que l'alumnat es formi com a persona autònoma, crítica i constructora del seu propi coneixement a través de la cerca, la investigació i el treball en diferents fonts d'informació, i promoure l'hàbit lector.
Algunes de les accions que estem duent a terme són:
- Crear, dotar i catalogar la nostra Biblioteca
- Coordinar activitats relacionades amb el pla lector
- Ampliar l'horari d'ús d'aquest recurs durant l'esbarjo
- Coordinar activitats amb les biblioteques del barri
- Activitats d'animació de lectura |
|
PLA DE MILLORA I QUALITAT |
Té com a finalitat incrementar els resultats educatius i millorar la cohesió social a través de l'impuls de l'equitat, l'excel·lència, l'autonomia, la millora de la qualitat i la inclusió.
A tall d'exemple, les activitats que s'han dut a terme de l'objectiu " Millora dels resultats acadèmics" són: |
|
- Consolidar el funcionament de l'aula de Ciències i de música
- Impulsar el pla de lectura del centre
- Implementar l'ús de les TAC (per exemple: Pissarres digitals)
- Millorar la competència en les àrees instrumentals (llengua i matemàtiques) |
Pel que fa a l'objectiu de "Cohesió social del centre": |
|
- Millorar la participació de les famílies a la vida de l'escola, com a part de la comunitat educativa que són. |
|
AGENDA 21 ESCOLAR |
L'Agenda 21 Escolar és un programa pensat per facilitar la implicació dels centres educatius en l'ambiciós projecte planetari d'imaginar i construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l'entorn més immediat.
Estrenem aquest projecte, i ens hem volgut centrar el reciclatge dels residus que generem. |
|
|
|