PROJECTES D'INNOVACIÓ
LOGO TAXONERA
 
ESPAI VIRTUAL : ESCOLATAXONERA.CAT
 

Ja tenim un espai virtual de l'escola: escolataxonera.cat

Gràcies a aquest espai, els alumnes de 4t, 5è i 6è podran treballar mitjançant el "núvol" i participar al bloc d'educació Física. Per saber-ne més, feu un cop d'ull a la presentació que es va utilitzar a la reunió informativa per a les famílies clicant aquí.

 
PAS D'EDUCACIÓ INFANTIL A PRIMÀRIA
  Per veure la presentació sobre el pas d'Educació Infantil a Educació Primària, seguiu el següent enllaç.  
PROJECTE : "APRENEM JUNTS"
 

 

Es va iniciar durant el curs 2014-2015 a Educació Infantil amb l'objectiu de millorar les relacions entre els alumnes d'un mateix cicle i fomentar l'aprenentatge entre nens i nenes de diferents edats. Mica en mica s'ha anat implementant als altres cicles.

Projecte d'Aprenem Junts de Cicle Inicial

 

 
PROJECTE DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES
 

L'objectiu d'aquest projecte és abaratir la despesa familiar en llibres, garantir que tot l'alumnat el pugui tenir, així com prendre consciència de tenir cura i respectar el material comunitari.

Mitjançant una quota de manteniment (folrar i reposar els llibres trencats o perduts), els infants de la nostra escola gaudeixen de llibres socialitzats.

Les famílies tan sols s'han de fer càrrec dels llibres no reutilizables.

 
PLA COMUNITARI DE BARRI
 

Participem i tenim representació en:

Carmel Amunt, programa Accés de la Obra Social La Caixa i altres activitats adreçades a les AMPAs i famílies del districte.

Participem en el projecte "Temps de Barri, temps educatiu compartit".

Els patis escolars de la ciutat s'obren com a espai d'ús públic per a famílies, infants i adolescents fora d'horari escolar, en cap de setmana i en període de vacances escolar.

Els objectius principals de l'obertura dels patis escolars són:

● Optimitzar l'ús dels centres escolars potenciant la seva vessant educativa i social, fent possible un ús del pati entre els col·lectius i/o activitats que es puguin realitzar sense interferències tot potenciant la seva interrelació.

● Donar una alternativa de lleure als infants i joves i les seves famílies que s'exerceix de forma autònoma en un context segur i de proximitat.

Cada pati escolar obert compta amb un servei de monitoratge que obre i tanca el pati escolar dins els horaris previstos, vetlla pel bon ús de les instal·lacions i procura establir dinàmiques de relació entre els infants i joves.

Als patis escolars oberts es realitzen activitats de dinamització educativa de tipus esportiu, artístic i en família. Aquestes activitats són obertes i gratuïtes al barri.

 

 
CENTRE DE PRÀCTIQUES
 

Som un centre de pràctiques, és a dir, participem en la formació dels nous i noves mestres.

Col·laborem amb diferents universitats: Universitat de Barcelona, Universitat de Bellaterra i Universitat Ramon Llull Blanquerna, així com els instituts de la zona, per exemple l'Institut Anna Gironella de Mundet.

 
PLA EXPERIMENTAL DE LLENGÜES EXTRANGERES (PELE)

L'objectiu és que l'alumnat, en acabar l'educació obligatòria, tingui domini comunicatiu i lingüístic de la llengua catalana, castellana i la llengua anglesa que el capaciti per a la gestió dels seus aprenentatges futurs en un món global. Les accions anuals d'impuls a les diverses llengües curriculars són dinamitzadores d'aula, de centre i d'entorn.

El nostre objectiu és millorar la competència d'expressió tant oral com escrita de la llengua anglesa.

Educació Infantil  

Des de P3 fins a P5, es treballen durant 15 minuts les rutines mitjançant jocs i cançons amb l'objectiu de familiaritzar -los amb aquesta llengua.

A més a més, a P4 es dedica una sessió setmanal amb mig grup amb l'especialista d'anglès i a P5 dues.

Educació Primària  
Increment del número de sessions dins l'horari de tot l'alumnat, especialment dedicades al treball de la llengua oral, així com fer servir com a llengua vehicular l'anglès en un taller de l'àrea de Visual i Plàstica .
PUNT EDU

El programa té per objectiu potenciar la biblioteca escolar "puntedu" com un espai de recursos on poder trobar tot tipus d'informació en diferents tipus de suport a l'abast de l'alumnat, del professorat, prioritzar el seu ús com a espai d'aprenentatge en el desenvolupament de les diferents àrees curriculars, per tal que l'alumnat es formi com a persona autònoma, crítica i constructora del seu propi coneixement a través de la cerca, la investigació i el treball en diferents fonts d'informació, i promoure l'hàbit lector.

Algunes de les accions que estem duent a terme són:

- Crear, dotar i catalogar la nostra Biblioteca

- Coordinar activitats relacionades amb el pla lector

- Ampliar l'horari d'ús d'aquest recurs durant l'esbarjo

- Coordinar activitats amb les biblioteques del barri

- Activitats d'animació de lectura

PLA DE MILLORA I QUALITAT

 

Té com a finalitat incrementar els resultats educatius i millorar la cohesió social a través de l'impuls de l'equitat, l'excel·lència, l'autonomia, la millora de la qualitat i la inclusió.

A tall d'exemple, les activitats que s'han dut a terme de l'objectiu " Millora dels resultats acadèmics" són:

 


- Consolidar el funcionament de l'aula de Ciències i de música

- Impulsar el pla de lectura del centre

- Implementar l'ús de les TAC (per exemple: Pissarres digitals)

- Millorar la competència en les àrees instrumentals (llengua i matemàtiques)

Pel que fa a l'objectiu de "Cohesió social del centre":
  - Millorar la participació de les famílies a la vida de l'escola, com a part de la comunitat educativa que són.
AGENDA 21 ESCOLAR

L'Agenda 21 Escolar és un programa pensat per facilitar la implicació dels centres educatius en l'ambiciós projecte planetari d'imaginar i construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l'entorn més immediat.

Estrenem aquest projecte, i ens hem volgut centrar el reciclatge dels residus que generem.