Sta. Mª de Palautordera
c/ Via Augusta nº2
Tel: 93 867 25 00
Fax: 93 867 25 00

PRINCIPIS PEDAGÒGICS

ESCOLA PARTICIPATIVA:
Que ajuda al nen/a a preparar-se.
ESCOLA ARRELADA AL MEDI I INTEGRADA EN LA COMUNITAT:
Que els alumnes se sentint bé en el lloc on viuen, l'estimin i el valorin.
ESCOLA BASADA EN L'EDUCACIÓ INTEGRAL:
Que pretén desenvolupar la personalitat de l'alumne, no només amb objectius que facin referència als coneixements, sinó també al desenvolupament psicomotor, l'equilibri personal, l'autonomia, l'afectivitat, el respecte, la relació interpersonal i la integració social.
ESCOLA QUE FOMENTA LES ACTITUDS SOCIALS:
Que en les activitats de cada dia es vagin refermant actituds de: solidaritat, sociabilitat, crítica constructiva, responsabilitat, diàleg, respecte, autoestima, autonomia, esforç i constància.
ESCOLA COMPRENSIVA:
Que ofereix als alumnes la possiblitat per comprendre que els altres són diferents, que aprenen amb ritmes diferents però sobretot que tots poden aprendre.
ESCOLA OBERTA A LES FAMILIES:
Tenim clar que sense la col.laboració dels pares la tasca educativa patiria mancances, en canvi amb la bona entesa entre família-escola, la formació integral dels alumnes serà més fàcil i positiva.

Els nens i nenes s'agrupen en 5 aules: dues d'Educació Infantil i tres d'Educació Primària.
La coordinació de l'Escola es realitza entre les cinc mestres tutores i els especialistes d'anglès, educació física, música i educació especial.
La distribució dels grups pot variar cada curs, perquè els alumnes, les motivacions i les circumstàncies són diferents

 

És fonamental ajudar els alumnes a organitzar-se i planificar el seu propi treball tant a curt com a llarg termini, dins i fora de l'escola. Hi ha treballs de recerca, conferències, temes d'investigació que els alumnes ho fan pel seu propi interès i motivació, a fora d'hores escolars, però necessiten un suport, una motivació per part de l'educador.

 

La nostra escola permet la possibilitat de distribuir l'espai i l'horari en moments destinats al treball col·lectiu i individual això fa que puguem prestar major atenció a aquells alumnes i aprenentatges que requereixin la presencia de l'Educador. Es treballa per Plans de Treball a CM i CS i per racons a EI i CI. Aquests tipus de treball potencien:
- Autonomia i flexibilitat en el treball.
- Marquen el ritme d'aprenentatge de cada nen/a.

Última actualització