PLA ANUAL DE CENTRE
IES FORT PIUS
(Codi Centre: 08040849)
CURS 2009-2010
1.- Introducció: Objectius i situació inicial.
Afavorir la integració de l’alumnat, millorar els resultats i mantenir el magnífic clima de convivència de la comunitat educativa són els tres objectius fonamentals que els òrgans de decisió del centre s’han fixat pel curs 2009-2010.
Atenent les instruccions del Departament d’Educació publicades en la Resolució de 29 de maig de 2009, cada centre educatiu ha d’establir dintre del marc del seu projecte educatiu , els objectius que han d’esdevenir objecte d’atenció prioritària, d’aquesta manera la programació anual de centre ha d’explicitar les actuacions que es duran a terme a cada curs escolar en relació a aquelles prioritats.
Dintre de les prioritats generals establertes pel Departament d’Educació,l’IES Fort Pius fa seus de forma explícita els següents aspecte que cal consolidar:
- L’ús de la llengua catalana com a llengua d’aprenentatge i de comunicació en les actuacions docents i administratives del centre.
- L’escolarització inclusiva de tot l’alumnat, atenent, des d’un plantejament global de centre, les necessitats educatives dels alumnes .
- El desplegament de l’organització, objectius i continguts de les matèries dels cursos de l’ESO, establint com a finalitat central el desenvolupament de les competències bàsiques: les comunicatives, per comprendre i expressar la realitat; les metodològiques, per activar l’aprenentatge; les personals; i les específiques, centrades a conviure i habitar el món.
- L’assoliment, per part de tot l’alumnat, d’un bon nivell de comprensió i d’expressió oral i escrita, d’agilitat en l’ús d’estratègies i instruments de càlcul i en la resolució de problemes, i d’autonomia en l’aprenentatge.
- La millora de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, potenciant l’ús comunicatiu de la llengua i la seva utilització com a eina d’accés al coneixement en continguts de matèries no lingüístiques, plantejant l’aprovació d’un Projecte de Llengües extranjeres.
- La integració de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
- La integració en els processos d’ensenyament i d’aprenentatge de continguts vinculats amb la coeducació, la ciutadania, la convivència, l’educació ambiental, la salut, la comunicació audiovisual, l’accés a la informació i el gust per la lectura, Que implicarà l’aplicació d’un Pla General de Convivència
- La coordinació entre el professorat de primària i el de secundària per afavorir la coherència del procés educatiu i la millora dels aprenentatges dels alumnes. Com a part complementària d’un Pla General d’entorn.
- La coordinació entre el professorat de les diferents matèries d’un curs per tal de potenciar la transversalitat dels coneixements i fomentar àmbits de treball interdisciplinari.
Com a mitjans per aconseguir aquests objectius, l’IES Fort Pius disposa del Projecte Lingüístic i Interculturalitat, del Projecte Curricular, de les Normes de Funcionament i Convivència i del Reglament de Règim Interior que regulen el funcionament del centre. També, acollint-se a la convocatòria feta pel Departament d’Educació, el centre ha completat i superat positivament un Pla trienal de Millora pel periode 2006-2009 i ara ha endegat el procés que és clourà amb a l’aprovació d’un nou Pla Estratègic i amb la signatura d’un PAC pel periode 2010-2014.
Els objectius i compromisos que ens plantegem pel curs actual són, entre altres, els següents:
OBJECTIUS |
RECURSOS |
1. Regular tots els aspectes que permetingarantir l’acompanyament educatiu dels processos identitaris i d’integració escolar i social de tot l’alumnat. |
Actualització,redacció i aprovació del PAT per part del Consell Escolar del centre del qual en garantirem la progressiva i millor aplicació. |
2. Oferir una resposta educativa adequada en la línia de garantir la igualtat d’oportunitats en la consecució de l’èxit escolar i de millora de l’organització de l’Aula d’Acollida |
Aplicació del Pla d’Acollida aprovat per claustre i Consell Escolar del protocol específic per l’alumnat nouvingut per part del coordinador lingüístic i de cohesió social i dotació de millors recursos a les dues aules d’acollida. |
3. Afavorir la convivència i mediació dintre de les Normes de Convivència i del règim disciplinari. |
Posada en funcionament del Servei de Mediació amb el reforç del Coordinador de Mediació. |
4. Millorar dels recursos de les eines TIC |
Ampliació i dotació de les aules d’informàtica del centre i dels mitjans audiovisuals. Fer un curset oficial d’ús de les TIC i recursos informàtics i en xarxa. |
5. Consolidar les relacions amb les escoles de primària de l’entorn per tal de fomentar la futura incorporació dels alumnes a I’institut. |
Col.laboracions i intercanvi d’experiències entre els CEIP i l’institut. Programació d’activitats conjuntes de caire científic, musical i esportiu que ja es començaran a dur a terme el primer trimestre. |
6. Implantar de la nova ordenació de la LOE i la LEC. |
Adequació del PCC a la nova llei. Creació d’una comissió de revisió i nova redacció del PCC i el RRI. |
7,- Aconseguir la regularització de la piràmide de grups de l’Institut: 333322 més un grup de Diversificació curricular a primer cicle i un AO al segon. |
Ja s’està aplicant un programa especial de tractament de la diversitat, amb un assessorament del Centre de Recursos. |
8.- Optimitzar l’ús dels nous espais de l’institut, tant per part de la comunitat educativa com de les entitats de l’entorn. |
Catalogació informàtica de la biblioteca, convenis d’utilització de les dependències per les institutcions del barri. CEIP Fort Pienc, Centre Cívic, Basquet Sirius, Programa Temps de Barri. |
Entenem que l’aprovació del PAC pot determinar d’una manera molt favorable el futur a mitjà i llarg termini del nostre Centre. Aquesta Direcció voldria que es fes tot el que fos possible per tal d’aconseguir els objectius que va defensar en el seu projecte de direccció: Mantenir i conrear el clima de convivència i col·laboració entre els diferents sectors de la comunitat educativa, impulsar la millora permanent, optimitzar el tractament de la diversitat, modernitzar els recursos tècnics, metodològics i posar en marxa el conjunt de noves instal·lacions, aprofondir en el tracte no discriminatori i la real igualtat de drets entre els gèneres i PREPARAR EL CENTRE PEL CANVI GENERACIONAL QUE HAURÀ D’EXPERIMENTAR ELS PROPERS CURSOS
Durant el curs el centre serà sotmès a una Avaluació Global Diagnostica (AGD) que ens permetrà detectar d’una manera exacta el conjunt DAFO que hauríem de considerar com a definidor del context general en que ens trobem.
|