CRÈDITS DE TERCER D'ESO
    tornar pàgina anterior

    CRÈDITS VARIABLES QUADRIMESTRALS

    LA EXPRESIÓN ESCRITA Y EL USO DEL PROCESADOR DE TEXTOS WORD
    Departament de Castellà. Josep M. Martí.
    Crèdit de Reforç/Ampliació
    Oferta: Anual: 2 Quadrimestes (1r Q=reforç/2n Q=ampliació)


    Es treballarà amb textos expositius i argumentatius. Se’n llegiran i comentaran alguns i es proposarà que els alumnes n’escriguin després altres. Es procurarà millorar la redacció de textos mitjançant la correció col·lectiva, l’observació d’anacoluts, d’impropietats lèxiques, el treballl d’ampliació de vocabulari, d’ús de diccionaris, etc. S’utilitzarà l’aula d’informàtica un o dos cops a la setmana per fer una iniciació a l’ús del processador de textos Word de manera que, en acabar el crèdit, siguin capaços d’escriure i imprimir un text o un petit treball de certa complexitat. S’intentarà vincular la part de l’expressió escrita (elaboració de textos) amb la part d’iniciació a Word fent que els alumnes escriguin amb Word la versió final dels seus escrits i treballs.

    “LIBROS DE INTRIGA Y MISTERIO”
    Departament de Castellà. Maria Jesús Rodríguez.
    Crèdit d’ampliació
    Oferta: 2n quadrimestre


    Lectura d’obres completes escollides per cada alumne/a d’un llista que se’ls facilitarà. Les obres seran originals en castellà o bé traduïdes, pertanyents a diferents èpoques de la literatura, especialment del dos últims segles. Una part de la classe es dedicarà a la lectura individual. També intercanviaran opinions sobre el que s’ha llegit i es passaràn per escrit. Finalment, es relaitzarà una memòria del crèdit.

    COMENTARI DE TEXTOS / ESCRIPTURA CREATIVA
    Departament de Català. Montserrat Alegre.
    Crèdit de Reforç/Ampliació
    Oferta: Anual: 2 Quadrimestres (1r Q=ampliació/2n Q=reforç)


    -COMENTARI DE TEXTOS
    Què passa després d’haver llegit un text? Per què uns textos agraden i uns altres no? Quins criteris podem establir per saber quan un text té valor i quan és un nyap? Hi ha persones a qui agrada llegir però no tenen criteri per valorar el que llegeixen i, a més, no saben distingir entre el diferents tipus de textos. Aquest crèdit ha de servir per llegir críticament textos curts (sobretot narratius i poètics) i comentar-los amb mètode, repassant els elements propis de la creació literària: punt de vista, temps, to, tècnica descriptiva, diàlegs, creació de personatges, tema, idees centrals... Aquest treball es completarà amb els comentaris dels textos que els alumnes aportaran per la seva part.

    -ESCRIPTURA CREATIVA
    D’on surt la necessitat de posar per escrit algunes de les coses que ens passen a la vida quotidiana? D’on surten els mons imaginaris que ens impressionen quan llegim una narració o una novel·la de misteri, de por, d’intriga, de fantasia, d’amor...? Com es pot fer tot això i aconseguir captar l’interès dels possibles lectors? Escriure és un acte de creació en què es barregen les intuïcions (la inspiració, l’impuls) i la tècnica (eficàcia comunicativa). Aquest crèdit pretén, en una primera part, que l’alumne creï textos narratius a partir de fets o situacions reals i que ho faci amb una correcció gramatical suficient; en una segona part es posarà l’èmfasi en la creació de narracions basades en la imaginació.

    CULTURA GREGA I ROMANA
    Seminari de Llengües Clàssiques. Josep Calderón.
    Crèdit d’Iniciació
    Oferta: 1r i 2n Quadrimestres


    Viatge a través de la societat i la cultura de Grècia i de Roma que ens permetrà descobrir aquells elements que conformen la nostra pròpia realitat. Coneixerem els personatges històrics d’aquella època, els seus fets, la seva aportació al món actual, les creences de grecs i romans, els seus déus, els seus herois, la influència a Hispània, el llatí, que dóna lloc a la llengua catalana; en fi, aprendrem a reconèixer allò que dels nostres avantpassats hi ha a la nostra pròpia cultura.

    MATEMÀTIQUES (AMPLIACIÓ) / MATEMÀTIQUES (REVISIÓ 1r CICLE)
    Departament de Matemàtiques. Montse atxer (Q1) i Carles Martí (Q2)
    Crèdit de Reforç/Ampliació
    Oferta: Anual: 2 Quadrimestes (1r Q=ampliació/2n Q=reforç)


    -AMPLIACIÓ Adreçat a alumnes que volen seguir estudis postobligatoris i que necessiten l’instrument de les matemàtiques per seguir els estudis posteriors tant de Cicles Formatius com de Batxillerat.
    -REVISIÓ 1r CICLE Adreçat a alumnes que volen seguir estudis postobligatoris i que tenen mancances a les bases matemàtiques per poder seguir un bon aprenentatge. Es repassaran conceptes bàsics del primer cicle d’ESO.

    CRÈDITS VARIABLES TRIMESTRALS

    NARRATIVA DE VIAJES Y AVENTURAS
    Departament de Llengua Castellana. Prof: Ana Baile.
    Crèdit d’Iniciació
    Oferta: 1r i 2n trimestres


    El crèdit consistirà en la lectura i comentari oral i escrit de fragments de les novel·les d’aventures més cèlebres de la literatura universal. Al llarg del crèdit, farem un apropament a l’obra i l’època de l’autor o autora d’aquestes obres. En alguns casos, es passaran vídeos de les pel·lícules basades en aquestes novel·les.

    REDACCIÓ DE TEXTOS: FEM DE PERIODISTES
    Departament de Català. Prof. Andreu Vidal
    Crèdit d’Iniciació
    Oferta: 3r Trimestre


    En el món actual, els mitjans de comunicació són imprescindibles. Tots (ràdio, televisió, diaris, revistes...) són fruit de la necessitat humana i social de conèixer i de saber què passa al nostre món i al nostre entorn més proper. Aquest crèdit vol iniciar l’alumnat a descobrir aquests mitjans, especialment la premsa escrita. Analitzarem, tot partint de models extrets de la realitat, la tipologia dels textos periodístics (notícia, crònica, article d’opinió...), a qui s’adrecen i amb quina finalitat, com s’estructuren, quin és l’estil periodístic, etc. En una primera part del crèdit es treballarà tant la lectura com la redacció i la correcció de textos, amb l’objectiu de confeccionar un diari d’aula; la segona part del crèdit es dedicarà a transformar els models escrits en textos orals amb la finalitat d’elaborar un noticiari radiofònic i treballar aspectes relacionats amb l’expressió oral. Si es pot, es visitarà la redacció d’un diari o bé un estudi radiofònic.

    ALEMANY I (Segona Llengua Estrangera)
    Departament de Clàssiques. Xavier Biosca.
    Crèdit d’Iniciació (continuïtat anual)
    Oferta: 1r, 2n i 3r trimestres


    L’entorn plurilingüe i multicultural que ens envolta fa necessari l’aprenentatge de les llengües per tal de facilitar i potenciar la comunicació entre els pobles. Els nois i noies que opten a una segona llengua estrangera ja han estat en contacte amb tres llengües, això vol dir que tenen un bagatge important de coneixements que els facilitarà l’aprenentatge d’una nova llengua. Pel que fa als objectius del crèdit, es té en compte que la llengua és un mitjà de comunicació i es pretén que els alumnes puguin sobretot, “entendre” els misatges bàsics expressats en la llengua alemanya. Si es tria aquest crèdit és obligatori cursar-lo els tres trimestres.

    GEOGRAFIA ANTIGA GENERAL I DE CATALUNYA
    Seminari de Llengües Clàssiques. Josep Calderón.
    Crèdit d’Iniciació
    Oferta: 2n Trimestre


    Aquest crèdit variable pretén iniciar l’alumnat en el coneixement de diversos aspectes relatius al marc geogràfic de grecs i romans, el seu hàbitat, l’organització de la vida familiar, la planificació urbanística, els sistemes de comunicació (vies, ponts, aqüeductes, etc). També s’introduirà en la manipulació del paisatge que dugueren a terme els romans i la seva incidència en el món actual. Es tractaran també aspectes propis de la toponímia, especialment referida a Catalunya.

    GIMNÀSTICA RÍTMICA ESPORTIVA
    Departament d’Educació Física. Professora: Mº José Martínez.
    Crèdit d’Iniciació
    Oferta: 1r Trimestre


    La gimnàstica rítmica és un conjunt de coordinacions complexes amb les quals treballem les qualitats físiques d’una forma plàstica coordinades amb amb música. Aquest crèdit variable està adreçat tan a nois com a noies. Entre d’altres objectius es tracta de proporcionar un augment de flexibilitat, potencia de salt, velocitat, situació en l’espai, etc. Es treballarà en les modalitats : mans lliures, pilota i cinta.

    BALLS DE SALÓ
    Departament d’Educació Física. Professora: Mª José Martínez.
    Crèdit d’Iniciació
    Oferta: 2n Trimestre


    Coneixement i aprenentatge de diferents tipus de balls de saló: vals, pasdoble, fox-trot, salsa ..., tot explican-te els seus orígen i història, també es farà una petita introducció a les sevillanes. Es treballarà el ritme i les coreografies.

    INICIACIÓ AL COUNTRY
    Departament d’Educació Física. M. José Martínez.
    Crèdit d’Iniciació
    Oferta: 3r Trimestre


    Desenvolupament del ritme i l’expressió corporal a través de la dansa country. Desenvolupament de les capacitats d’espai i temps a través dels ritmes musicals. S’aprendran passos rítmics, en treball individual i en parelles, i es treballaran les coreografies, des del punt de vista teòric i pràctic.

    VIDEO
    Departament d'Educació visual i plàstica. Joan Bazuelo.
    Crèdit d’Iniciació
    Oferta: 3r Trimestre


    En aquest crèdit es plantegen experiències i activitats bàsiques que acosten l’alumnat a la realitat videogràfica i de la TV, tant des de la posició crítica de receptor/a com des de la creativa d’emissor/a. El seu objectiu fonamental és l’elaboració d’un projecte senzill de producció de vídeo i/o TV. Es tracta de posar en pràctica unes tècniques elementals d’enregistrament i manipulació àudio-visual, utilitzant el suport vídeo domèstic i programes informàtics d’edició de vídeo. És important també la possibilitat de comptar amb recolzament professional fora del centre.

    FRANCÈS II (Segona Llengua Estrangera)
    Departament d’Idiomes. Francès. M.Cinta Arasa.
    Crèdit de Continuïtat
    Oferta: 1r i 2n Trimestres


    Aquest crèdit variable és continuació del cursat l'any anterior. Es refermen les estructures col·loquials i sintàctiques del curs passat i se n'afegeixen de noves, amb més vocabulari bàsic de situacions quotidianes i noves formes sintàctiques. Cal cursar els dos crèdits.

    CONJUNT INSTRUMENTAL
    Departament de Música. Professora: Àngels Tormo.
    Crèdit d’ampliació.
    Oferta: 3r trimestre


    Pràctica col·lectiva de la música instrumental amb flautes i guitarres. Aplicació correcta de la lectura i dels conceptes de llenguatge musicals treballats en el crèdit comú. Interpretació a la guitarra de malodies i acords. Afinació de la guitarra: Utilització de la tècnica d’acompanyament. Utilització de flautes de bec soprano, contralt i tenor.

    CULTURES DEL MÓN I LES SEVES RELIGIONS
    Departament de C. Socials - Religió. Prof: Ferran Piñeiro.
    Crèdit d’Iniciació.
    Oferta: 1r, 2n i 3r Trimestres


    Viatge imaginari a països del món relacionats amb les cinc grans religions. S’aprofundirà en les característiques de cadascuna de les cinc grans religions:
    • HINDUISME: Llibres sagrats, divinitats, reencarnació, castes.
    • BUDISME: Buda, les quatre nobles veritats, el nirvana, el budisme tibetà.
    • JUDAISME: La religió del poble d’Israel, la vida religiosa dels jueus, grups diversos en el judaisme, el conflicte àrabo-palestí/israelià.
    • CRISTIANISME: Jesús de Natzaret, la fe dels cristians, les esglésies cristianes.
    • ISLAM: Mahoma, l’Alcorà, els cinc pilars, les branques de l’Islam. Finalment, de cada religió s’estudiarà el CALENDARI.