NORMES DE FUNCIONAMENT I DE CONVIVÈNCIA. CURS 2005-06.
    tornar pàgina anterior


    2. ASSISTÈNCIA I PUNTUALITAT DE L’ALUMNAT

    2.1 Cal recordar que les seqüències horàries d’entrada d’alumnes al centre són les següents:

    • Matí:

      • 8,25 – 8,30: entrada d’alumnes al centre.

      • 8,30: timbre d’inici de classes.

      • 8,35: tancament de porta.

    • Final d’esbarjo:

      • 11,55: timbre de final d’esbarjo i entrada d’alumnes a classe.

      • 12,00: timbre d’inici de classes.

      • 12,05: tancament de porta.

    • Última hora del matí:

      • 14,50: timbre de final de classes de 1r i 2n de batxillerat.

    • Primera hora de la tarda:

      • 15,30: timbre d’entrada d’alumnes d’ESO.

      • 15,35: tancament de porta.


    2.2 El conserge és la persona encarregada d’obrir i tancar la porta a les hores indicades. Els alumnes podran accedir a les aules fins a cinc minuts després de l’hora d’inici de la primera classe del matí i de la tarda. Si arriben quan la porta ja és tancada, els alumnes hauran d’escriure el seu nom i el grup a què pertanyen al full que hi haurà a consergeria i esperaran ordres del professor/a de guàrdia, que tindrà la discreció de permetre l’accés a les aules en determinades circumstàncies. En els altres casos, els alumnes romandran al vestíbul o a l’espai que els indiqui el professor/a de guàrdia. Únicament en casos justificats es permetrà l’accés a classe als alumnes que arribin amb més d’un quart d’hora de retard.

    2.3 L’acumulació de faltes de puntualitat serà considerada com a conducta contrària a les normes de convivència i serà degudament sancionada. Per cada 6 retards no justificats els alumnes hauran de realitzar tasques educatives en horari no lectiu. D’altra banda, i d’acord amb les normes incloses en el Reglament de Règim Interior del centre, l’acumulació de 12 retards motivarà el primer advertiment escrit a l’alumne, que constarà a l’arxiu de la Prefectura d’Estudis. Cada 6 retards addicionals motivaran un nou advertiment.

    2.4 El professor que imparteix la primera classe del matí o de la tarda a qualsevol nivell d’ESO disposarà d’una llista de control d’aula que farà arribar a les oficines del centre, des d’on es contactarà amb les famílies dels alumnes absents.

    2.5 Els professors de 3r i de 4t d’ESO que imparteixin classe després de l’hora de l’esbarjo, controlaran l’assistència dels seus alumnes i comunicaran al professor/a de guàrdia les noves absències detectades.

    2.6 El professorat, tant d’ESO com de Batxillerat, anotarà al microterminal corresponent les faltes d’assistència i de retard d’alumnes a cada classe. La informació setmanal d’incidències d’alumnat estarà a disposició del professorat i del tutor/a en una carpeta a la sala de professors amb la finalitat de fer conèixer la situació de tots els alumnes de cada grup. També ha de servir perquè cada professor/a o tutor/a pugui anotar quines faltes d’assistència s’han de considerar com a justificades.

    2.7 Els alumnes tenen un termini màxim d’una setmana, a partir del moment de la reincorporació al centre, per presentar la justificació de faltes a cada professor/a i lliurar el full de justificació al seu tutor/a. Passada aquesta setmana, no s’acceptarà la justificació. Els fulls de justificació de faltes de l’alumnat es facilitaran a consergeria. També es poden obtenir des de la pàgina web de l’Institut.

    2.8 A partir de les 3 faltes no justificades els tutors/es comunicaran aquesta incidència a la família de l’alumne/a. També s’enviarà, amb una periodicitat mínima mensual, un informe individual de l’alumnat amb incidències remarcables. D’altra banda, i d’acord amb les normes incloses en el Reglament de Règim Interior del centre, l’acumulació de 10 faltes d’assistència no justificades motivarà el primer advertiment escrit per a la família de l’alumne/a; a les 20 faltes no justificades s’enviarà el segon avís; a les 30, el tercer avís. A partir de les trenta es considerarà que l’alumne/a incorre en una conducta greument perjudicial per a la convivència del centre. En aquest cas el Director iniciarà les diligències oportunes per a la instrucció d’un expedient disciplinari i, d’acord amb aquest, el Consell Escolar imposarà les sancions que cregui oportunes.