L'Escola-Taller Sant Miquel

La Fundació Xamfrà-Sant Miquel, mitjançant la nostra escola, ofereix una alternativa per a aquests nois i noies (d'entre 15 i 20 anys). Sorgeix d'una necessitat real en la que es troben les escoles ordinàries, les quals, per diferents motius,  no poden donar atenció individualitzada a les necessitats de cada alumne.
    L'escola està destinada a alumnes de 16 a 21 anys, amb dificultats d'aprenentatge i /o discapacitats psíquiques lleus, que volen aprendre un ofici.  Això es treballa mitjançant dos tipus de programes:

• Programes Adaptats de Garantia Social
    • Programes de Transició a la Vida Adulta
    Aquests, són programes educatius no obligatoris, que oferta l'Administració per tal de garantir el dret dels joves que no han superat l'E.S.O. a una formació pràctica i de caire professionalitzador.
Aquesta formació té com a objectiu primordial la preparació de l'alumnat per a la inserció al món laboral.

Objectius generals de l'escola:

• Formar alumnes des d'una visió educativa globlalitzadora, incidint en tots els aspectes de la persona, treballant tant la perspectiva humana com la professional.
  • Ajudar als alumnes a sobreposar-se i acceptar les seves dificultats.
  • Integrar els alumnes en la comunitat.
  • Integrar els alumnes al món laboral, preferentment en l'empresa ordinària o, en casos més difícils, en empreses protegides o centres especials de treball.
  • Educar en les actituds i aptituds necessàries per a la transició a una vida adulta autònoma i independent.
Els orígens:
La nostra escola, fou fundada l'any 1982.
Aquesta finca antiga en la que ens ubiquem,  es va aconseguir el 1982, gràcies a la generositat de les Religioses de Buen Salvador de Sant Feliu de Llobregat, que ens varen cedir la casa i uns fantàstic terreny on actualment ubiquem el nostre jardí i els camps d'esports.

Contacta amb nosaltres.
Tel. 93-666 11 95