Cursos de Formació Ocupacional

L'objectiu amb majúscules de la Fundació Xamfrà-Sant Miquel, és la integració laboral i social dels alumnes de l'Escola-Taller. Així doncs, no ens és suficient la Formació. Des de l'Escola, volem veure la utilitat pràctica del nostre treball, és a dir, volem que els nostres alumnes puguin aspirar a la contractació laboral en una empresa.
    És per això que diem que la Formació Ocupacional és el següent pas.

A qui es dirigeix?

A totes aquelles persones, ja siguin exalumnes de l'escola o no, majors de 20 anys, que volen donar un pas endavant cap a la integració en el món laboral.

Objectius a assolir:

1. Millorar la qualitat de vida de les per sones amb disminució psíquica, mitjançant la seva integració laboral

2. Oferir respostes a les necessitats actualitzades de formació i a nivell d'integració social.

3. Possibilitar el creixement personal i individual de cada subjecte i oferir, a través d'aquest curs, sortir del tancament de la casa, poder-se relacionar amb altres persones que estan en situació similar i crear nous lligams d'amistat que els permetin enriquir la seva vida social i afectiva.

4. Fomentar una relació més directa i eficaç a nivell de satisfacció productiva amb l'empresariat del Baix Llobregat o proper a nosaltres i implicar-lo més en la seva col·laboració amb aquest col·lectiu en perill de marginació.

5. Sensibilitzar, en general, tota la població propera a aquestes persones amb disminució perquè, tots vegin que es pot i cal oferir-los més oportunitats de vida.

En què consisteix?

El curs de FO consta de 910 hores, de les quals 265 són pràctiques en empreses ordinàries preferentment, o bé en Centres Especials de Treball, en les quals els alumnes estan acompanyats i recolzats per una persona del centre.
Les pràctiques, constitueixen una porta cap a la contractació. Així doncs, un cop aconseguida la inserció laboral es realitza un seguiment dels treballadors, per tal de solventar qualsevol incidència.
Per a aquelles persones que, per alguna raó, es queden a l'atur, el centre disposa d'una Borsa de Treball.

Ves endarrera

Fundació Xamfrà-Sant Miquel