....................................................................................................................................................
Projecte
Coastwatch
....................................................................................................................................................
Durant
els mesos de novembre i desembre de cada any, els alumnes del primer
de batxillerat científic del nostre institut realitzen una
sortida amb la finalitat d'inspeccionar l'estat del litoral de Badalona.
La zona estudiada va des del Pont del Petroli fins al límit
amb el municipi de Montgat.
Amb
aquesta sortida, organitzada pel departament de Ciències
Experimentals i coordinada per l'Escola del Mar de Badalona,
els alumnes del nostre institut participen en el programa Coastwatch
Europe
L'organització
ecologista Greenpeace porta a terme aquest projecte
amb l'objectiu de conèixer amb detall l'estat de la costa,
fer-ne un seguiment i publicar-ne les dades. Aquest control ambiental
de la costa es fa simultàniament a 22 països d'Europa.
Els
alumnes que participen en aquesta activitat realitzen una inspecció
del tram de costa que tenen adjudicat i responen a un qüestionari
per cada 500 metres. Les respostes s'elaboren a partir de l'observació
directa sobre abocaments, clavegueres, contaminació, presència
d'animals i plantes i d'altres característiques de la costa.
També
es realitzen algunes anàlisis senzilles de contaminació
als laboratoris de l'institut per confirmar la presència
de nitrats i per detectar la contaminació bacteriana fecal
d'alguns efluents que van a parar al mar.
Els
resultats recopilats a les enquestes són processats i incorporats
a l'informe que es fa de cada país. A continuació,
a Brussel·les, es fa la presentació internacional
dels resultats a la Comissió i al Parlament Europeu.
Finalment, es publica un llibre que recull un resum de totes les
dades recollides a nivell internacional.
....................................................................................................................................................
|