L'HISTÒRIA DE CAN PUIG

En aquest apartat podrem observar amb més detalls la història de Can Puig, de forma breu i resumida:

Breu història del nostre institut:

Can puig està situat al municipi de Sant Pere de Ribes, a la comarca del Garraf. Aquest municipi d'uns vint-i-dos mil habitants té, actualment, dos nuclis de població, separats per uns sis quilòmetres: Ribes, amb uns onze mil habitants, i les Roquetes, amb uns altres onze mil més.

El nucli de Ribes pertany a la part històrica del poble, mentres que les Roquetes va nèixer al final de la dècada dels anys cinquanta, formant part de l'arribada de la població emigrada, procedent de la resta de l'estat, en busca de possibilitats de treball que oferien el procés d'industrialització de Catalunya. Tots dos nuclis han experimentat un fort augment de la seva població de  l'any 1990, amb un creixament de mil habitants anuals, que es preveu continuar fins els trenta cinc mil habitants de l'any 2010.

Amb l'arribada dels ajuntaments democràtics, en el municipi s'aplica una política d'urbanisme que aporta una important quantitat d'espais per a l'ús públic. Un dels edificis que passa a mans de l'ajuntament, és precisament, la centerària casa de Can Puig, seu avui de l'IES Can Puig.

Fruit també de l'esperit propi d'aquests anys va ser l'interès del municipi en crear un centre d'ensenyament mitjà però integrat en un projecte més ampli, el projecte Can Puig, un projecte que contemplava la instrucció, educació i inserció social, des dels dotze fins els vint i escaig anys.

Fotografía de l'actual IES Can Puig

I aquest va ser el peculiar origen de l'IES Can Puig: Va nèixer per iniciativa dels ciutadans del municipi amb un específic Projecte Educatiu. L'institut es va iniciar impartint ensenyaments de BUP i de formació professional, en les branques administratives i elèctrica. Als centres experiementadors de la reforma, com va ser aquest, el departament d'ensenyament exigia, en l'etapa de l'experimentació, un model educatiu que insistia en un canvi radiacal de l'actitud dels professors i de la dinàmica i organització dels centres.

L'IES Can Puig va nèixer amb un model educatiu molt elaborat i molt exigent en els aspectes esmentats, en la línea amb el model que es posturava en l'experimentació de la reforma educativa. Hi ha agut diferents aplicacions d'aquest projecte educatiu en aquests dotze anys d'història de l'IES, amb encerts notables i també amb errors greus en aquestes aplicacions. Com a encerts voldríem destacar els obtinguts en l'atenció a la diversitat, l'estructura organitzativa, la formació i reflexió dins del centre, la col.laboració amb la comunitat educativa i l'entorn, l'acció tutorial i la participació dels alumnes en la dinàmica institucional. Vàries d'aquestes experiències han estat reconegudes des de l'exterior, mitjançant premis o publicacions.