Objectius bàsics per integrar les TIC

Actualment la integració de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) dintre del currículum escolar és inqüestionable. Cada vegada més els alumnes veuen amb naturalitat utilitzar l'ordinador dintre de l'escola i dintre de la seva vida personal. Per altra banda, els pares i professors com a responsables de la seva educació veiem que la utilització d'aquestes tecnologies ens pot ser beneficiosa en la tasca d'educar.

Per aquest motiu el nostre centre està desenvolupant progressivament l'ús del maquinari informàtic amb els nostres alumnes intentant assolir uns objectius bàsics:

• Integrar l'ordinador com una eina de treball dintre de les tasques escolars i poder integrar les TIC dintre de les diferents àrees curriculars.
  • Conèixer el programari adient que ajudi als alumnes a desenvolupar la seva activitat escolar: bàsicament el processador de textos, programes de dibuix, programes educatius diversos i cd-roms.
  • Saber comunicar-se des del centre cap a l'exterior per la via d'internet: cercant informacions, navegant per les webs, utilitzant el correu electrònic, participant en experiències amb altres centres, etc.
  • En acabar l'escolaritat, conèixer les possibilitats de les TIC i ser capaç d'aplicar selectivament els diferents recursos que ofereixen en diferents àmbits: personal, laboral, social i d'educació.

Treball amb els alumnes i les TIC

Enguany s'estan treballant amb els alumnes - des d'Infantil-4 a sisè de primària- diferents continguts curriculars en funció de les demandes de les tutories, dels continguts propis del nivell i també en funció de les Competències Bàsiques en TIC. Cal dir que s'ha donat prioritat a activitats pròpies de matèries instrumentals: càlcul, problemes, escriptura de textos, lectura, ...sense deixar de banda les matèries de coneixement del medi -natural i social- i l'àrea d'educació visual i plàstica, educació física i música.

Indirectament es treballen també coneixements propis de les TIC: maquinari específic, programari, internet i correu electrònic.

Treballem els mitjans audiovisuals amb tots els alumnes i la captura fotogràfica d'imatges de sortides, colònies i festes escolars.

Els alumnes de cicle superior fan des de fa quatre cursos un taller -setmanal i rotatiu- sobre la transformació de la imatge fixa i digital.