L
Presentació

Salutació

Us donem la benvinguda a la web de l'IES L'Estatut.

L'IES L'ESTATUT és un centre educatiu públic, plural, obert a tots els alumnes de qualsevol procedència social, religiosa i ètnica, que treballa per educar en la tolerància, la convivència i la pau.
Està situat al municipi de Rubí, a la cruïlla entre l'avinguda de l'Estatut i el carrer Flammarion, just al costat del parc de Ca n'Oriol.

Els nostres trets identitaris són:

L’educació com a procés integral
Entenem l’educació com una tasca col·lectiva i d’equip adreçada al desenvolupament integral de l’alumne, sobrepassant plantejaments exclusivament instructius.

Trets ideològics
El nostre centre es declara públic, laic, pluralista i, sobretot, democràtic. No permetem adoctrinaments, fanatismes o discriminacions de cap tipus. Tal i com indica la llei, l’institut garanteix que l’alumnat que ho vulgui rebi formació religiosa.

Llengües 
La llengua vehicular i d’aprenentatge del centre és el català. Així mateix, el centre ha de vetllar perquè tot l’alumnat assoleixi plena competència per expressar-se oralment i per escrit en català i castellà. De la mateixa manera, el centre potenciarà i facilitarà l’aprenentatge de llengües estrangeres (anglès i francès fonamentalment).

Coeducació
Des del centre treballem per superar aquells hàbits, comportaments i actituds que impliquin desigualtat  en les relacions home-dona. Posem especial cura perquè tots els nois i les noies tinguin les mateixes oportunitats d’instrucció i orientació i el mateix grau de participació i responsabilitat.

Educació per a la Pau i la Solidaritat
Fomentem el respecte als Drets Humans, les actituds no violentes i la resolució de conflictes de manera no violenta, sinó basada en el respecte, el diàleg i el consens.

El Programa de Mediació que funciona a l’institut des de fa diversos cursos és una aposta per la convivència i en formen part tant alumnes com professors/es. Enguany aquest programa té el reconeixement de projecte d’innovació educativa.

Eduació per a la Salut
Des de fa anys, l’institut vetlla perquè l’alumnat rebi una educació per a la salut, entenent per salut “l’estat de benestar físic, mental i social”. Intentem proporcionar als i les alumnes la informació i formació necessàries perquè siguin capaços d’adquirir hàbits i comportaments saludables i d’evitar conductes de risc.

El Programa de Salut del centre es treballa a tots els cursos, ja sigui des de les Tutories o des de determinats crèdits comuns o variables. Sovint aquesta feina és reforçada amb intervencions d’experts procedents d’altres institucions.

Relacions escola-entorn
L’institut no pot viure d’esquena a la ciutat. Per adaptar-nos al nostre entorn, intentem: mantenir relacions fluïdes amb les institucions i administracions locals, escoles, instituts i altres organismes del municipi; participar en les activitats educatives i culturals que ofereix la zona; oferir el centre a les institucions no lucratives que necessitin fer servir alguns dels nostres espais; donar a conèixer als alumnes la realitat del seu entorn (p. e. mitjançant el Crèdit de Síntesi), etc.

Mitjançant un conveni de col.laboració entre el Departament d’Educació i l’Ajuntament, el nostre alumnat del projecte Eina completa el seu aprenentatge fent ús d’instal.lacions i personal facilitats per l’Ajuntament.

L’institut té signat un altre conveni amb l’Ajuntament per oferir la visita del públic en general, dues vegades l’any, a les restes arqueològiques que conservem dins el centre.

Formen part del  Pla Educatiu d’Entorn de Rubí,  una iniciativa de la Generalitat i de l’Ajuntament amb l’objectiu d’aconseguir una educació integral per a tothom i promoure la cohesió social a través de la cohesió intercultural i l’ús de la llengua catalana en un marc plurilingüe.

Opcions metodològiques
En general, s’ha adoptat com a eix metodològic el constructivisme, un dels fonaments del sistema actual d’ensenyament. A partir d’aquest marc de referència, cada àrea curricular opta per les metodologies més adients.

La línia metodològica de l’institut  potencia l’actuació dels equips docents, dels departaments didàctics, de l’equip de coordinadors, etc., les decisions dels quals predominen sobre les individuals.

S’intenta potenciar tant el treball individual de l’alumne/a com el treball en grup, el treball per parelles, el treball per projectes, el treball interdisciplinari, i totes aquelles activitats educatives que facilitin l’adquisició d’aprenentatges significatius i funcionals per part de l’alumnat.

El tutor/a és una peça clau en el seguiment curricular i personal de l’alumne. En aquest sentit, és fonamental la coordinació entre els diferents tutors/es al llarg de l’etapa.

 

 

IES L'Estatut
C/ Flammarion 1

08191 RUBÍ

Telèfon 93 588 08 58
Mail: a8043668@xtec.net