Consell Escolar
 
 

RESUM CONSELL ESCOLAR DIA 4 DE NOVEMBRE DE 2014

Temes tractats:

Convocatòria d’eleccions dels representants al Consell Escolar

S’ha establert el calendari de les diferents actuacions a fer fins arribar al dia 11 de desembre, que és quan tindrà lloc la constitució del nou consell.

Comité ambiental.

Els representants del claustre expliquen la setmana cultural i com, dintre del projecte d’escoles verdes, s’ha d’organitzar el comitè ambiental. Cal que hi hagi pares i mares. S’ha de fer campanya perquè s’impliquin més famílies.

Subvenció de l’AMPA per a les maletes viatgeres.

L’AMPA confirma l’atorgament de l’ajut a escola dins la campanya de reutilització de llibres de text.

Precs i preguntes:

Els representants de les famílies demanen aclariments sobre:

  • Participació del claustre a la plataforma Badalona es mou
  • Com es pot ajudar per part de l’AMPA per aconseguir més hores de la vetlladora.
  • Altres aspectes relacionats amb la vida del barri.

 

RESUM CONSELL ESCOLAR DIA 9 DE SETEMBRE DE 2014

En aquesta primera reunió del curs hem tractat els següents temes:

Menjador: explicació dels canvis a nivell de facturació i de preus.

Quotes d’excursions.

Inici del projecte de les maletes viatgeres i finançament a partir del projecte de reutilització de llibres de text.

Establiment del calendari de reunions del Consell, tenint en compte que aquest curs hi haurà eleccions per renovar la meitat dels components.

Altres temes:

  • Qüestions pràctiques sobre la reutilització de llibres

  • Explicació de l’activitat realitzada a l’estiu per part de l’AMPA del pla comunitari i valoració

  • Recordatori dels conceptes a què es destina la quota del material escolar

  • Començament del projecte d’escoles verdes i el que representa a nivell d’arribar a eliminar els fulls de comunicacions a les famílies

 

RESUM CONSELL ESCOLAR DIA 23 DE GENER de 2014

Hem parlat de la continuació de la celebració de l’aniversari de l’escola, que, bàsicament constarà de:

  • Aniversari escola

Les activitats encara previstes són: concert Coraldel Conservatori de Badalona, caminada de germanor organitzada per l’AMPA a Sant Jeroni de la Murtra fent néixer els dragolins i posant-los el nom a partir de les propostes fetes pels mateixos nens, festa de final de curs diferent .

  • Resultats de les proves de diagnòstic de 5è

Es valoren els resultats obtinguts i s’explicita el pla d’actuació per tal d’analitzar els resultats i establir les mesures a fer per millorar allò que considerem que es pot.

  • Control de la gent dins d’escola fora de l’horari escolar.

Davant del furts que últimament s’han produït a diferents espais d’escola, expliquem les mesures que hem pres per evitar-ho. Es demana a l’AMPA que es controli molt la porta d’escola i es reitera que no es pot fer còpies de les claus a ningú.

  • Despesa de llum.

Després de saber que som l’escola de Badalona que més llum gasta, expliquem el que fem per intentar millorar això.

  • Dates Consells i comissions.

Establim les dates fins a final de curs:

  • Comissió econòmica: 20 de febrer
  • Comissió de menjador: 26 de febrer
  • Consell Escolar: 13 de març

15 de maig

26 de juny

Presentació de la sol·licitud de la subvenció a l’Ajuntament per a la reutilització de llibres.

  • Altres temes:
  • Valoració del pica-pica i tió de Nadal
  • Concert de Nadal
  • Pintura del menjador
  • Xerrada famílies sobre seguretat alumnes a internet
  • Vacunes de 6è
  • Plantada arbre de p4
  • Escoles grogues
  • Racó de l’intercanvi entre famílies

 

RESUM CONSELL ESCOLAR DIA 27 de juny de 2013

Hem analitzat el moviment de comptes d’excursions i, a partir dels seus resultats, hem decidit quina serà la quota d’excursions per al curs vinent:

  • 73 € EI i CI
  • 58 € CM i CS

Ens hem adherit al document de les FAMPES de demanda de la subvenció a l’Ajuntament per als projectes de reutilització de llibres, des del curs passat.

S’han fixat els preus del servei de menjador, tenint en compte la regularització de l’augment de l’IVA del monitoratgedel 10 al 21% per als alumnes de més de 6 anys. Els preus seran els següents:

  • Fixes 4 o 5 dies a la setmana: 6,39 €
  • Fixes 3 dies a la setmana:6,60 €
  • Fixes 2 dies a la setmana:6,85 €
  • Esporàdics: tiquets a7,30 €

Hem fet una valoració dels bons resultats obtinguts en general a les proves de competències bàsiques de sisè.

Hem aprovat la relació de sol·licituds d’ajuts de menjador al Consell Comarcal.

A l’apartat de precs i preguntes, uns pares han manifestat el següent:

  • La conveniència que els llibres que es socialitzen estiguin ben enquadernats perquè n’hi ha algun que no aguanta.
  • Barreja de grups: un pare expressa dubtes manifestats per algunes famílies de quart. Es considera que la informació que s’ha donat no ha estat prou completa.

En Joan, com a Cap d’Estudis, i persona que ha participat en el procés de barreja de grups, ha explicat i justificat tot el procediment seguit que, bàsicament es pot resumir així:

  • Malgrat que, quan a P3 fem els grups A i B del mateix nivell que entren a l’escola, tenim molt en compte l’edat dels infants, la guarderia d’on venen, el sexe i altres variables, a fi i efecte que els grups siguin el més equilibrats possible, l’experiència demostra que, després d’uns cursos escolars es van establint diferencies entre les classes A i B que, al cap d’un temps esdevenen estructurals.
  • Així les circumstàncies acadèmiques, els rols que van agafant els nens i nenes dins el conjunt, les baixes entre l’alumnat, i l’arribada de nous alumnes, i altres circumstàncies no desitjades, trenquen l’equilibri inicial de les classes, fent que, impartir un mateix currículum sigui més senzill en un dels grups que no en l’altre.
  • Això fa que la divergència entre els aprenentatges d’una classe i l’altra arribi a nivells que no son tolerables i, per tant, sigui altament recomanable redistribuir l’alumnat en dos nous grups A i B, seguint criteris objectius: igual nombre de nens i nenes, edats semblants, mateix nombre d’alumnat del grup A i del grup B, semblant nivell d’aprenentatge, igual nombre d’infants amb necessitats educatives especials, en tots dos grups.
  • La distribució final dels infants en els nous grups A i B s’ha fet per sorteig pur, sense modificar en cap cas a posteriori, per garantir la no interferència de factors subjectius, personals i opinables.
  • Creiem que, amb la nova distribució de grups que hem fet en entrar a 1r, 3r i 5è nivells de primària, hem aconseguit dos classes, A i B, homogènies pel que fa a sexe, edat, rendiment i necessitats de l’alumnat, afavorint, a més, la dinàmica d’aula, i la interacció entre grups del mateix nivell, i les bones relacions futures entre les promocions de cada edat que conviuen a la nostra escola.

 

RESUM CONSELL ESCOLAR DIA 23 de maig de 2013

Hem triat el logo guanyador de l’aniversari de l’escola.

Hem aprovat les modificacions del calendari escolar del curs vinent:

  • Dies de lliure disposició: 4 de novembre de 2013, 3 de març de 2014, 2 de maig de 2014.
  • Jornada continuada en horari de 9 a 13 h el dia 20 de desembre de 2013, i del 9 al 20 de juny de 2014.
  • Horari d’adaptació de p3: dies 12 i 13 de setembre, dos mitjos grups, un de 9 a 11 i l’altre d’11 a 13 h. El dia 16 tot el grup junt però només al matí, de 9 a 12.30. Aquests tres dies no hi haurà servei de menjador.A partir del 17 horari normal amb el servei de menjador si cal.

La reunió amb les noves famílies de P3 serà el dia 5 de setembre a les 18 h.

S’ha parlat de la proposta de fer arribar la informació de l’escola a les famílies via correu electrònic. Estudiarem com podem fer-ho a nivell pràctic.

Hem comentataspectes diversos de la socialització de llibres de text, com organitzar-ne la revisió, com calcular el que cal cobrar cada any per anar fent calaix...

Els mestres hem explicat la idea que tenim per a la celebració de l’aniversari de l’escola perquè l’AMPA participi en l’organització.

 

RESUM CONSELL ESCOLAR DIA 14 de març de 2013

Hem aprovat la liquidació de comptes de l’any 2012 i el pressupost per al 2013.

Hem decidit quin serà l’augment de la quota de material per al curs vinent.

S’ha aprovat continuar amb el projecte de reutilització de llibres de 1r a 6è.

S’ha informat sobre l’augment de l’IVA del servei de monitoratge de menjador.

Hem parlat del concurs de logos com a activitat col·laborativa de les famílies per començar a preparar la celebració del 25è aniversari de l’escola.

Els pares han explicat l’organització de la festa SOS de diumenge 17 de març.

 

RESUM CONSELL ESCOLAR DIA 24 DE GENER de 2013

Hem constituït les comissions del Consell. Els/les representants de cada una són:

-Econòmica: Mercè Massip, Mateu Jiménez, Montse Castilla, Joan Ortega, Rosa Pla, Mª Antònia

-Menjador: Esther Garcia, Nuri Panyella, Cristina Massegosa, FranciscaGarcía, Cristina Bosch, Rosa Pla

-Permanent / convivència: Montse Garrido, Laura Díaz, Maite Sánchez, Joan Molar, Mª Antònia

Hem establert el calendari de reunions del Consell fins a final de curs, així com la primera de les comissions de menjador i econòmica.

Hem decicit posar en marxa aquest espai al WEB d’escola per fer més visible i entenedora la tasca del Consell,per a totes les famílies que vulguin estar informades.Aquesta proposta va ser feta per una família de p4 i es valorar molt positivament.

S’ha aprovat l’adhesió de l’escola a la mobilització: Cadena humana Badalona es mou, el 3 de març.

S’ha aprovat la presentació del manifest de rebuig al projecte de llei LOMCE, del ministre Wert.