Coneixem el nostre barri:

CAN RULL: la barriada coneguda com a Can Rull , llindant amb el que havia estat el bosc de Can Feu, des de principis del segle XXI i fins el XVII van tenir diferents propietaris i cap d'ells amb el cognom de Can Rull.

Al 1650 la propietat va ser adquirida per la senyora M.Àngela Solà, víuda Rull i és a partir d'aquesta compra que la finca i tot l'entorn comença a ser conegut com a Can Rull. Les terres, però, mantenen el nom que encara perdura. La masia dels Can Rull va ser reedificada al segle XVII al damunt de l'antiga i més modesta del segle XV.

Com veurem en el breu resum, en els últims 50 anys l'expansió soferta en aquest barri ha estat considerable, malgrat que en els tres anys de la guerra civil va quedar força aturada, com és completament natural.

1924-35: comença una forta promoció a fi d'urbanitzar l'entorn com a zona d'estiueig o de segona residència per a caps de setmana. Malgrat la mancança d'alguns serveis necessaris, el projecte prospera. Inclús en LLuís Companys, que més endavant seria president de l'actual Generalitat va tenir-hi la seva propietat a l'actual carrer de Zorrilla.

1930-32: Arriba l'enllumenat públic.

1933 (5 de març): Francesc Macià col·loca la primera pedra a allò que devia ser l'escola de Can Rull.

1934: A la Segona República s'inaugura l'esmentat col·legi amb el nom de Escola Unitària de Can Rull.

1950-55: Es recupera la febre edificadora si bé en aquesta ocasió els habitatges són modestos i sense pretensions de zona residencial.

1951: S'inaugura l'esglèsia Sant Antoni de Padua.

1960: Es basteix una nova escola amb el nom de Grup Escolar Jacinta Duran.

1963: Hi arriba l'aigua corrent, fet que estalvia el fet de tenir que pouar-la o cercar-la a la font.

1969: Construcció del nou estadi de futbol del Sabadell al terreny de Can Borgunyó. Dóna noves ales a l'entorn.

1970-71: El tipuis d'edificacions comença a ser en forma de blocs de pisos, en lloc de l'acostumat sistema de la caseta baixa amb l'hortet, tan recomenat pel president Macià.

A Can Rull s'hi ha millorat els serveis, creat entitats culturals, clubs esportius, centres cívics, associacions de veïns i un llarg ect. malgrat tot, però, no s'ha pogut aturar la degradació ecològica de tot l'etorn per l'edificació massiva

Can Rull està ben comunicat amb els barris que l'envolten. Ja que, existeixen tres línies d'autobusos que el comuniquen amb la resta de barris. D'entre altres transports com camions, furgonetes, autocars ...

Els barris que envolten Can Rull són: Can LLong, Ca N'Oriach, Creu Alta, Can Feu, Concòrdia.

Generalitat de Catalunya

Departament d’Ensenyament