L’objectiu d’aquest projecte és promoure l’educació per la solidaritat i la pau en els nostres alumnes. Es treballa de forma continuada al llarg de tot el curs, però pren una especial forma cap a finals de gener quan celebrem el DENIP.
DENIP significa Dia Escolar de la No Violència i la Pau. Es celebra el dia 30 de gener que és quan va
morir en Mahatma Gandhi.

El dia del DENIP fem una recollida de diners mitjançant un sorteig “La Llumineta”, els alumnes trien un o dos números i si surten guanyadors s’emporten algun obsequi. Tots els diners recollits en aquest sorteig s’envien integrament al Projecte Solidari que s’hagi treballat durant el curs escolar.

Tradicionalment, la nostra escola, havia destinat els diners recollits a la construcció d’una escola a Chiapas (Mèxic). Havíem treballat el Comerç Just, l’Educació en Valors, la Pau, etc. Hi varem tenir una gran vinculació ja que algun mestre de l’escola va visitar la zona i ens hi vam sentir molt
implicats.
En finalitzar aquesta col·laboració, l’escola va optar per col·laborar amb una ONG diferent cada any, intentant que estigui sempre relacionada amb el món educatiu i la infància per així acostar aquest projecte a l’edat dels nostres alumnes.

El curs 2010-11 varem col·laborar amb ACT Fundació que treballa amb l’organització local India COPE Trust (Children Oriented Progressive Education Trust) amb l’objectiu de millorar les condicions de vida i l’educació de nens i nenes de famílies desestructurades del sud de l’Índia.
Què vam fer a l’escola? Es van intercanviar cartes en Anglès amb els nens de la regió de Manaparai Union, ens va visitar, des de l’Índia, el pare Jesu i M.A.P. Rani a l’escola, vam fer classes de Ioga, es van recollir diners al sorteig de la llumineta, es van fer mandales, es va treballar el mapa de la Índia, i moltes activitats més.

El curs 2011-12 hem col·laborat amb la ONG Kasamuaku que té com a objectiu contribuir a una educació digna per a joves de la zona de Cabrousse de Djembereng al Senegal.
La setmana prèvia a la celebració del DENIP van venir l'Alys Samson i en Luís Gonzalez membres fundadors d'aquesta ONG, per explicar als nostres alumnes el seu projecte, ens van mostrar informació, fotos i objectes de la zona. Va ser una molt bona experiència ja que els alumnes van poder preguntar directament a les persones que fa poc havien estat en aquesta zona i veuen com funciona aquesta petita ONG.
El dia del DENIP vam realitzar diferents activitats: jocs cooperatius i solidaris, contes africans, música i danses africanes, visionat d'una pel·lícula relacionada amb la diada i, finalment es va fer la tradicional compra i sorteig de la llumineta.
Si desitgeu més informació sobre aquesta ONG la podeu trobar a: http://www.kasamuaku.org/