Pàgina anterior

Retornar

2. Els crèdits de recerca a l’IES Sabadell.

2.1. Distribució dels crèdits a l’IES Sabadell

Al nostre institut el TR consta de 2 crèdits que es distribueixen de la manera següent:

½ crèdit de Tècniques de recerca, que impartirà el professor Joan Albert Vicens en 4 sessions.

Els objectius d’aquestes hores de classe són:
1) Donar a conèixer les principals estratègies de recerca i d'organització de la informació.
2) Ajudar els alumnes a planificar la investigació.
3) Establir criteris per a la redacció de la memòria escrita i l’exposició oral.

Les quatre sessions de Tècniques de recerca es realitzaran els primers dies del curs i seran de tres hores lectives cadascuna. Inclouran una visita a una biblioteca de la UAB. Es considera que els alumnes han d'anar avançant en la seva recerca mentre fan les sessions de Tècniques de recerca.

½ crèdit de treball personal en biblioteques, hemeroteques, laboratori, aules d’informàtica, etc.

1 crèdit de treball d’investigació dirigit per un tutor o tutora

2.2. Horaris  per als crèdits de recerca

Sessions de tècniques de recerca de 16 a 19  h.

Sortides a les biblioteques de la UAB: ens trobarem a les hores convingudes amb cada grup a les diferents biblioteques de la UAB.

2.3. Calendari dels crèdits de recerca del curs 2007-2008

+Bat. Científic. 17, 19, 24 de setembre, a l’IES,  i 26 setembre, a la UAB.

+Bat. Tecnològic. 17, 19, 24 de setembre, a l’IES, i 26 setembre, a la UAB.

+Bat. Ciències socials. 18, 20, 25 de setembre, a l’IES, i 27 setembre, a la UAB.

+Bat. Lingüístic. 18, 20, 25 de setembre, a l’IES, 1 d’octubre, a la UAB.

Sessions de treball dirigides pels tutors: en hores convingudes entre el professorat el l'alumnat. En principi, els dimecres a la tarda.

2.4. La presentació del treball de recerca

L’exposició oral i la memòria escrita s’han de dur a terme d’acord amb els criteris donats en les classes de Tècniques de recerca i els acordats amb el director del treball.

Excepte en els treballs de les àrees d’Anglès, Francès o Castellà, o en altres casos justificats, tant la memòria escrita com l’exposició oral es realitzaran en català.

+Exposició oral del treball de recerca. 30 de gener.

+Presentació de la memòria escrita:  25 de gener.

+Avaluació final del treball de recerca: durant el mes de febrer.

2.5. L’avaluació del TR a l’IES Sabadell

Al nostre institut la nota final dels crèdits de recerca es calcula d’acord amb els següents percentatges:

Tècniques de recerca 20%
Seguiment del treball setmanal 30%
Memòria escrita 30%
Exposició oral 20%

La nota de “Tècniques de recerca” la posa el professor que hagi impartit les sessions de Tècniques de recerca.
La nota del “Seguiment del treball setmanal” la posa el tutor del TR.
La nota de la “Memòria escrita” la posa el tutor del TR i el cap de departament de l’àrea a què correspongui el treball..
La nota de l’exposició oral la posa un tribunal format pel professor-tutor del treball, el cap de departament de l’àrea a què correspongui el treball i la coordinadora de batxillerat.

La nota del Treball de Recerca representa el 10% de la Nota Global de Batxillerat.

2.6. Fitxa de seguiment del treball.

Alumne/a

Dia