NORMATIVA ALUMNAT (2011-2012)

A.- NORMES ADMINISTRATIVES

1. REQUISITS D'ACCÉS
Per ingressar com a alumne a l'Escola, cal tenir 16 anys fets abans del 31 de desembre de l'any acadèmic o 14 per seguir els ensenyaments d'un idioma diferent del cursat en l'educació secundària. En aquest cas, l'alumne haurà d'aportar un certificat de l'idioma cursat com a primera llengua estrangera.

2. PREINSCRIPCIÓ
És obligatòria :
per accedir per primera vegada a una EOI en modalitat presencial
per canviar d'EOI
per als alumnes oficials d'anys acadèmics anteriors al 2010-2011

La taula següent indica el curs al qual us heu de preinscriure si accediu d'una EOI d'una altra comunitat en la qual el pla d'estudis és de sis cursos.

Curs aprovat Curs al qual us heu de preinscriure
Bàsic 1 2
Bàsic 2 3
Intermedi 1 3
Intermedi 2 4
Avançat 1 5

3. ACCÉS A UN CURS SUPERIOR AL PRIMER
Per accedir a 2n, 3r, 4t o 5è cal fer la preinscripció i cal fer un test de nivell. En el moment de fer la preinscripció, s'ha de demanar el test de nivell.
No han de fer el test de nivell i s'han de preinscriure directament en el curs corresponent les persones que tinguin:


el curs inferior d'aquest idioma aprovat en una EOI o, en el cas d'anglès, de That's English!
el certificat de nivell bàsic o el certificat de nivell intermedi d'EOI
alguna de les acreditacions de l'any en curs o l'anterior de la taula d'exempcions publicada al moment de la preinscripció.
el Batxillerat aprovat l'any acadèmic en curs o l'anterior (en aquest cas es podrà accedir a 3r curs en la llengua estrangera cursada en els estudis). Tanmateix, es recomana fer el test de nivell per garantir un diagnòstic més acurat.

En el moment de la matrícula és imprescindible acreditar documentalment qualsevol d'aquests supòsits. En el cas del Batxillerat haurà de figurar l'idioma cursat.

4. CANVI D'HORARI

4.1. Canvi oficial d'horari
Podran demanar canvi d'horari les persones que, una vegada feta la matrícula a l'EOI, s'hagin matriculat en un altre centre docent oficial i que tinguin un horari incompatible, o bé les persones a les quals se'ls hagi canviat l'horari laboral amb posterioritat a la matrícula a l'EOI. El termini per sol·licitar aquest canvi serà el 22 de desembre de 2011.

Les persones interessades presentaran al Departament d'Alumnat els següents documents :

Instància (segons model que es podrà demanar al Departament d'Alumnat o descarregar de la nostra pagina web) en la qual es sol·licitarà el nou horari (cal donar dues opcions sempre que sigui possible)
Justificants de les causes al·legades . fotocòpia de matrícula, contracte de treball amb data posterior a la matrícula en l'EOI o certificat d'empresa.

Només s'atendran les sol·licituds que vagin acompanyades de justificants. Aquest canvi es podrà concedir sempre i quan hi hagi places vacants en els grups demanats. El canvi que es comunicarà a l'interessat, serà oficial i definitiu.

4.2. Permuta
utaEs tracta de l'intercanvi de plaça entre dues persones matriculades en dos horaris diferents del mateix idioma i curs. Es pot fer en qualsevol moment del curs: només cal que els dos alumnes es presentin al Departament d'Alumnat i comuniquin la seva intenció de permutar els seus horaris. Caldrà, a més, notificar els canvis als professors respectius.

Per proposar permutes, es pot penjar un anunci amb les dades necessàries al tauler del passadís que duu el rètol "permutes".

5. RENÚNCIA A LA MATRÍCULA OFICIAL
5.2. Es podrà renunciar a la matrícula oficial quan l'alumne es vegi en la impossibilitat de continuar assistint a classe amb regularitat. La renúncia implica que no es computi el curs a efectes de repetició i que no es perdi l'oficialitat. Per matricular-se l'any acadèmic posterior, l'alumne que ha renunciat, es matricularà al mateix moment que els repetidors. La renúncia a la matrícula implica, des del mateix moment de formalitzar-la, la pèrdua del dret a assistir a classe fins al final del curs en què es realitza, i també impedeix presentar-se als exàmens finals d'aquell any. Renunciar a la matrícula no dóna dret al retorn de cap taxa.

5.3. La renúncia se sol·licitarà mitjançant una instància adreçada a la cap d'estudis (no cal justificació documental) fins al 22 de desembre de 2011.

5.4. El nombre màxim de renúncies per alumne està limitat a quatre: tres de regulars i una de suplementària, distribuïdes de la manera següent:

Una de regular durant el Nivell Bàsic (1r i 2n).

Una de regular durant el Nivell Intermedi (3r)

Una de regular durant el Nivell Avançat (4t i 5è)

Una suplementària, utilitzable a qualsevol curs.

5.5. Cal tenir en compte que cap alumne no pot renunciar dues vegades al mateix curs


6. TRASLLAT D'EXPEDIENT

6.1 Tot alumne d'una Escola Oficial d'Idiomes té dret a demanar el trasllat del seu expedient a qualsevol altre centre (o des de qualsevol centre) de les mateixes característiques dins l'estat espanyol.

6.2. El termini per efectuar trasllats de matrícula viva finalitzarà el dia 29 de febrer de 2012.

6.3. En tots els casos, abans de formalitzar un trasllat de matrícula viva, cal que el mateix alumne s'asseguri que a l'escola de destinació hi ha places vacants, en l'idioma, curs i horari desitjats.

7. INCOMPATIBILITAT DE MATRÍCULA

7.1.
Un alumne matriculat de manera oficial en una EOI no es pot matricular com a candidat lliure del mateix idioma a les convocatòries de Nivell Intermedi o Avançat. Si es produís aquest cas, en el mateix moment de ser descoberta la irregularitat s'anul·laria la matrícula com a alumne oficial.

7.2
. És il·legal matricular-se del mateix idioma, durant el mateix curs acadèmic, a dues Escoles Oficials d'Idiomes diferents. Si es produís aquest cas, en el mateix moment de ser descoberta la irregularitat s'anul·larien les dues matrícules i l'alumne perdria el dret a la devolució dels imports d'ambdues matrícules
.

8. MATRÍCULA PER AL CURS SEGÜENT
Tots els alumnes matriculats durant l'any acadèmic actual, independentment del resultat que obtinguin en la seva qualificació final (Apte, No Apte, No Presentat) fins i tot si han obtingut una renúncia a la seva matrícula tenen preferència per matricular-se l'any acadèmic següent en el mateix idioma, però no tenen garantit ni un dia ni un horari determinat.

9. PREU DE LA MATRÍCULA
El preu de la matrícula a un curs inclou les taxes corresponents i la quota complementària.
La quota complementària de 30 € és aprovada per la Junta de Directors de les EOI i autoritzada pel Departament d'Ensenyament.

Aquesta quota complementa l'assignació que la Generalitat dóna als centres per a manteniment i funcionament bàsic, possibilita el nivell de prestacions que el centre ofereix i possibilita el manteniment i millora de les instal·lacions i recursos pedagògics i tecnològics del centre.

No solament inclou els serveis de biblioteca, grups de conversa, fotocòpies etc., sinó també altres serveis no divisibles com són l'aire condicionat, aparells audiovisuals a les aules, les activitats culturals etc.

B.- NORMES ACADÈMIQUES

1. ASSISTÈNCIA
L'assistència es considera absolutament necessària per al bon aprofitament individual, de grup i per a una adequada avaluació de l'alumne. Els alumnes tenen el deure d'assistir regularment a classe. En cas d'absències superiors al 35% del temps lectiu, encara que siguin justificades, l'alumne no podrà ser avaluat de forma contínua, i només podrà ser avaluat mitjançant una prova final.

L'escola comunicarà cada mes als pares les absències dels seus fils menors de 16 anys.


2. AVALUACIÓ
2.1. L'avaluació de l'aprenentatge dels alumnes serà contínua i sistemàtica. Hi haurà un intercanvi d'informació sobre el procés d'aprenentatge entre professorat i alumnat. Es valorarà l'assistència a classe, la participació en les activitats proposades, la realització de les tasques encomanades per fer a casa i el resultat de les proves periòdiques que es programin. Cada departament oferirà informació a l'alumnat sobre el procediment necessari per superar el curs. A 3r i a 5è, per obtenir-hi la nota d'Apte/a, tots els alumnes hauran de presentar-se a les proves de Certificat (Nivell Intermedi a 3r i Avançat a 5è) que es convocaran a final de curs i superar-les.

2.2 Aquells alumnes que hagin perdut el dret a ser avaluats de manera contínua hauran de presentar-se a l'única convocatòria anual d'exàmens finals que es realitzaran durant els mesos de maig o juny.

2.3. Els alumnes que no aconsegueixin aprovar amb l'avaluació contínua podran presentar-se a aquest examen final.

2.4. Molt important: a les Escoles Oficials d'Idiomes, el percentatge per aconseguir l'aprovat és de 65 per 100. Això vol dir que no es podrà considerar aprovat qui aconsegueixi menys de 6'5 sobre 10 a la nota final de curs.


3. RECLAMACIÓ SOBRE LA QUALIFICACIÓ

3.1. Alumnes de 1r, 2n i 4t
En cas de no estar d'acord amb la qualificació obtinguda a l'examen final l'alumne s'adreçarà en primer lloc al professor. En cas de litigi, podrà demanar que el Cap de departament revisi l'examen conjuntament amb el professor. Finalment, en cas de no arribar a una entesa, podrà presentar una sol·licitud al Cap d'estudis, durant el període de reclamacions, En cas de considerar la reclamació procedent, el Cap d'estudis nomenarà una comissió, integrada per professorat del departament, perquè revisi l'examen i ratifiqui o rectifiqui la qualificació.

La decisió serà comunicada a la persona interessada pel Cap d'estudis durant la primera setmana de juliol. Després del 15 de juny no s'admetrà cap reclamació,

3.2. Alumnes de 3r i 5è
En el cas de 3r i 5è les reclamacions s'hauran de tramitar segons la normativa publicada a la convocatòria corresponent pel Departament d'Educació


4. REPETICIONS DE CURS
Dins de cada nivell - bàsic, intermedi i avançat - l'alumnat té dret a romandre matriculat durant un màxim de cursos acàdemics equivalents al doble dels ordenats per al nivell corresponent
.
En casos excepcionals, i sempre que no representi fer el mateix curs per quarta vegada, la direcció de l'escola podrà autoritzar la repetició d'un curs més en règim oficial a l'alumne que ho sol·liciti quan hagi superat el nombre de cursos autoritzats amb caràcter general.

S'haurà de presentar una instància que es recollirà al departament d'alumnat. El Cap d'estudis resoldrà aquesta sol·licitud considerant l'expedient i les circumstàncies de l'alumne. Només es podrà concedir una única convocatòria addicional per nivell.

Caldrà sol·licitar aquesta convocatòria a partir del mes de juny fins al 15 de juliol de 2012 i només serà vàlida per al curs 2012/2013, sempre i quan l'alumne/a es matriculi a l'EOI de Sabadell.