He comprat unes ulleres que valien 33,05 euros. Al venedor li he donat un bitllet de 50 euros, quan em deu de canvi? De quina forma, es fa servir el mínim nombre de monedes possibles?

Ahir la meva mare em va donar 6,37 euros. Vaig anar a comprar un gelat que em va costar 1 euro i un núvol de sucre que em va costar 1,4 . Més tard la meva àvia em va donar 2,2 euros, i la tia 3,7 euros. Quants euros tinc ara?

He anat a comprar 15 bosses de llaminadures, i m'he gastat 4,6 euros. Quant m'ha costat cada bossa?

Per representar 1 euro, amb quines monedes ho puc fer?

A un botiguer li porten 100 objectes de regal cada mes. Un objecte de regal costa 2,7 euros. Els ven a 3 euros cada un. Si els ven tots, quants euros guanya en un mes ? I en 1 any?

Un treballador guanya 1000 euros en un mes. És gasta en menjar 580 euros, 75,05 euros en capricis i 9 euros en la paga del seu fill. Per pagar l'escola i les activitats extraescolars del seu fill es gasta 210,50 euros. Quants euros li queden encara?

L'Ester ha aparcat la seva moto en un pàrquing durant 3 hores. El preu d'un cotxe per a una hora és de 1,5 euros i és 0,35 superior al de les motos. Quant ha hagut que pagar l'Ester? Si li dona al caixer un bitllet de 5 euros, quants euros li tornarà?

Un nen vol comprar un pastís i 3/4 d'un altre pel seu aniversari. Si un pastís costa 24,80 euros, quan li costarà en total ?

A un parc d'atraccions van 1593 persones però només poden entrar 1/3 part . Quant guanya el parc amb aquesta 1/3 part si el preu de l'entrada és de 11,72 euros?

Una escola ha anat amb 37 alumnes de convivències durant 3 dies. Cada alumne ha pagat de preu total 98,29 euros. L'autocar els hi ha costat 408 euros i la casa el preu restant. Quan els hi ha costat la casa? Quants diners ha posat cada nen per pagar l'autocar?

He anat a la llibreria amb 29,82 euros, i m'he gastat 2,4 euros en llapis i gomes, 2,1 euros en bolígrafs i el mateix en "tippex" i en llibretes 15,5 euros. Quants diners m'ha costat tot? Quants euros em sobraran?.

En una tenda de calçat esportiu fan una oferta de què si les esportives passen del preu de 60 euros et regalen un clauer valorat en 2,3 euros. Quan es gasta el botiguer en clauers, si cada mes ven 20 parelles d'esportives de les quals només ¼ part passen de 60 Euros?

Tres amics van al cinema i porten entre tots 24 euros. Si per les crispetes ja es gasten 1/3 i per les entrades 2/3. Quan val una entrada? I quan es gasten en crispetes?.

Un avi deixa una herència de 8000 euros i els reparteix entre els seus fills : ¼ s'ho queda el fill petit, ½ el mitjà i la part que resta el germà gran. Quan es queda cadascun?.

Si un nen té 18 caramels que li han costat 8'73 euros i només s'ha menjat 13 caramels, quant valen els caramels que li queden?

Un treballador ha cobrat 342'60 euros per una feina. Si cobra l'hora a 11'42 euros . Quantes hores ha treballat ?

En una botiga fan un descompte de 10% per unes sabates que valien 57'4 euros . Quant valen les sabates amb descompte?

Una parella de nuvis han comprat un televisor que val 550'40 euros. Han pagat 3/10 del total. Quant hauran de pagar cada mes si la resta la paguen en 6 mesos ?

Si un nen té 30 euros i es gasta 1/5, desprès 1/3 del què li queda. Amb quants euros tornarà a casa?

seguent anterior principal principal