És el pla que recull, articula i organitza les activitats que es fan a la tutoria. L’equip format per la prefectura d’estudis, la coordinació pedagògica i els/les coordinadores de nivell proposa el pla i en coordina el desenvolupament, n’avalua el resultat, a partir de la informació recollida pels tutors / es, per a l’alumnat, i en proposa els canvis convenients per al curs següent. Els tutors / es i l’equip docent de cada curs d’ESO són els encarregats de posar en pràctica aquest pla.
Cada grup classe té un tutor o una tutora que s’encarrega de les activitats del Pla que afecten tot el grup classe. A més, aquest tutor/a coordina el treball de l’equip docent constituït per tot el professorat que intervé en el grup classe i també actua de portaveu de l’equip docent en les reunions amb l’alumnat i amb les famílies.
L’ equip docent s’encarrega,entre d’altres coses, de:
La importància d’aquestes activitats va canviant d’un curs a l’altre a mesura que l’alumnat es va fent gran; precisament per això és tan important la coordinació i el treball en equip del professorat.
Els tutors i tutores d’ESO i Batxillerat disposen de temps per a parlar individualment o en petits grups amb l’alumnat al llarg del curs, tant per recollir informació que ajudi a personalitzar l’actuació de l’equip educatiu com per orientar a l’alumnat. Les coordinacions de cicle reforcen aquesta tasca, i la Cap d’Estudis i el Coordinador Pedagògic intervenen sempre que és necessari.
La tutora o el tutor té entrevistes al llarg del curs amb cadascuna de les famílies. Aquestes entrevistes es realitzen o bé per requeriment de l’equip docent que fa la proposta al tutor o bé sempre que les famílies ho demanin. Si es considera necessari, en aquestes entrevistes hi participen la Cap d’Estudis, el Coordinador Pedagògic o la persona psicopedagoga.
Es fa una reunió cada curs acadèmic amb les famílies de cada grup classe, a l’octubre. (de 1r d’ESO a 1r de BTX).